четвъртък, 27 април 2023 г.

Оуз Пече - за работата в "Опасни улици" и за лудориите, които е правил

Оуз е част от новото поколение актьори.

Оуз Пече е роден в Истанбул. Иска да бъде актьор от дете, затова се обучава по актьорско майсторство и се развива в тази посока от малък. Първата му актьорска поява е в сериала "Луда класна стая в университета" Çılgın Dersane Üniversitede. Красивият актьор, който е сред новото поколение млади актьори, се превърна в любимец на момичетата с харизматичното си излъчване.

Има роли в сериали като "Огън в моето сърце", "Оскърбени цветя" и др. Гледахме го в "Безмилостен град" като Юсуф, а от този сезон и в "Опасни улици" като заместник-комисар Емре. Оуз Пече беше първото име, което се присъедини към 16 сезон на хитовия полицейски сериал. 

Най-новата му работа е филмът "Чакай ме, скъпа" (Bekle Beni Sevgilim), продуциран от İç Yapımlar и режисиран от Толга Карайълан. В него си партнира с Езги Шенлер в главната роля. Беше прожектиран за първи път по Kanal D на 23 април тази година.

- Заместник-комисар Емре в "Опасни улици"...
Когато се присъединих към този екип, се чудех дали аз и Дениз (Чаталбаш) можем да се адаптираме в началото. Но по-късно те ни посрещнаха толкова топло като семейство, толкова мило, че осъзнахме, че няма нужда от такава мисъл. Всички те са наши учители, от всички ще научим много. В този смисъл сме големи късметлии. За нас това е училище. Това е много специална гордост, това е нещо, което няма да се случи на много хора. Когато мислим за 600 епизода, нещо голямо идва наум, ние наистина го преживяваме тук. Какво да кажем, всички заедно се гордеем.

Как се чувстваш в този сериал?
- За мен е чест да съм част от такова голямо семейство. В страхотен екип попаднах, много хубав сериал, много хубава организация. Щастлив съм.. това е, нямам какво още да кажа.

"Опасни улици" е сериалът, който продължи най-дълго в този сектор. С какво свързваш този успех на сериала?
- Според мен зрителите откриха нещо много истинско, нещо от реалния живот. Можеш да видиш всяка част от обществото в сериала. Всяка седмица се излъчва различна тема. Динамиката е на ниво. Отразява се и отношението на екипа. Това, че сме семейство... че сме сплотени.. това се отразява и на зрителя.

- Къде се намираш обикновено, когато се чувстваш най-спокоен?
След като свърша това, което трябва да направя, се чувствам много спокоен, когато се прибера вкъщи с онази сладка умора и пия кафето си с изпънати крака. Особено ако близките ми са с мен, спокойствието ми е двойно.

- Какво си казваш, когато любовта ти приключи? 
- Мисля, че всеки етап от любовта трябва да се изживее с чувство. Върхът е различен, краят също е различен. Казвам си: "Да се насладя на това чувство", вместо да се придържам към меланхолично състояние.

- Коя беше най-лудата възраст в живота ти? Какви пакости си правил? 
Всъщност детството ми беше пълно с лудости, може би, защото бях най-малкият в къщата, тези моменти никога няма да се променят, но когато пораснах, положението стана малко по-зле. Героят, който играх в един телевизионен сериал, трябваше да скочи от втория етаж. Въпреки че настояваха да използваме каскадьори, аз сам исках да скоча. Нямаше проблем, освен че имам сериозен страх от височини.

- Това амбиция ли е или късмет? Колко си амбициозен? 
Късметът е задължителен, разбира се, но мисля, че ние сами създаваме късмета си. Мисля, че от нас зависи да се възползваме от възможностите, които ни се откриват, и всъщност да ги превърнем в късмет. Що се отнася до амбицията, смятам, че трябва да я има, но в нужното количество и с добри намерения. С други думи, истинският успех всъщност е комбинацията от амбиция и късмет.

- Кой е любимият ти концерт досега? 
Много харесвам Кенан Доулу. Но аз съм фен на Лудовико Ейнауди и копнея да го чуя на живо, това е в горната част на моя списък със задачи.

Ако можеше да ядеш само една храна завинаги, каква би била тя? 
Чиста паста.

- Къде се виждаш след 5 години? 
Обичам изненадите. Да видим какво е подготвил животът.

- Ако можеше да живееш в друга епоха, коя би била тя?
Обичам епохата, в която съм, но се чудя какво би било да живея в Средновековието. Бих искал да съм свидетел на това, което направи Галилео.

- Коя фраза от книга ти е направила силно впечатление? 
"Качете се на стълбове толкова високо, колкото искате. Така или иначе ще ходите на собствените си крака." - Монтен, "Есета".

- Телевизия или YouTube? 
- Обичам да лежа и да гледам сериали, филми и документални филми, дори и да не отделям много часове, разтоварвам се така. Но ако случайно вляза в YouTube, откарвам там с часове, без да осъзнавам накъде отивам.

- Ако не беше актьор, каква друга професия би си избрал? 
- Отново бих правил арт неща, които мога да произвеждам. Може би щях да съм в кухнята. И там се чувствам добре.

- Кино или театър? 
Всеки клон на изкуството лекува и подобрява както производителя, така и потребителя. Така че не мога да кажа.

- Как стана актьор? 
- Много се интересувам от психология. Обичам да гледам, да наблюдавам, да слушам и да разказвам. Харесвам емпатията. Чудя се как се чувстват хората през зимата, любопитството ми винаги работи на заден план. Мисля, че ситуацията е много преплетена с актьорството. Сякаш получих знак. Не можах да остана безучастен пред възможностите, които се откриха пред мен, и реших да пробвам късмета си в този свят.

- Каква роля искаш да изиграеш най-много? 
- Жокерът.

- Кой отбор подкрепяш? 
Галатасарай.

- Какво е твоето мото? 
- Учете, споделяйте, обичайте.