събота, 27 май 2023 г.

Каролина Рамирес за причината да откаже ролята в "Кралицата на ритъма", за работата с Карлос Торес и за мъжа до себе си

Колумбийската актриса Каролина Рамирес добива международна слава след участието си в сериала "Кралицата на ритъма", носител на Международна награда Еми през 2019 г. в категорията "Най-добра теленовела".

Балерина и дъщеря на популярен колумбийски футболист, 40-годишната актриса има зад гърба си повече от 15 роли в телевизията и киното. По време на една от танцовите си изяви тя се запознава с режисьора Джон Боливар, който й отваря вратите на телевизията, като я кани на кастинг за теленовелата "Читателката" (La lectora), която й носи наградата "Най-добро откритие". Малко по малко присъствието й на малкия екран става все по-често благодарение на заглавия като "Джак будилникът", една от най-успешните детски програми на колумбийската телевизия, "Дъщерята на мариача", "Загадките на любовта", "Борбата на Пола" и др., както и в два от най-касовите филми в Колумбия: "Мечтите са безплатни" и "Град делириум". Но през 2013 г. популярността й се увеличава до небесата благодарение на танцово шоу за таланти, наречено La pista, където тя беше един от членовете на журито.

В личен план Каролина Рамирес е щастливо омъжена от 2010 г. за аржентинския театрален мениджър Мариано Бакалейник, с когото наскоро се премести в Буенос Айрес. Двамата нямат деца. 

- Как реши да участваш в "Кралицата на ритъма"?
- Когато ми го предложиха и ми казаха, че е сериал за регетон, веднага отказах, но продуцентът Лучо Хименес ми каза: "Нека ти разкажа за ролята и тогава да ми отговориш." И независимо от това за какво става въпрос в историята, харесвам предизвикателствата на героините и историята на Джейми беше много интересна. Свикнали сме с факта, че главните герои са "бели" герои, а Джейми е напълно "сива", тя също има тъмен дух. Също така смятам, че думата регетон има стигма, напълно оправдана, но в теленовелата музиката има друго послание. Това е защита на добри текстове и на жанр, градска музика, която има много нюанси. Участието в тази теленовела ми донесе само радост и най-хубавото от всичко е, че получавам толкова много обич от публиката.

- Какво означаваше ролята на Джейми за теб?
- Вход към други полукълба. Започнаха да ме познават в Аржентина, страна, която познавам от много години и в която знам точно каква е разликата между това да не бъда известна и да бъда. Когато не ме разпознаваха, също бях много щастлива, искам да го изясня. Но не би било възможно да си отварям врати без "Кралицата на ритъма". Ако бях напълно непозната, сега нямаше да правя театър там.

- Казвала си, че ти харесва, че Джейми е на твоята възраст. Защо?
Хареса ми, че вече има пораснал син, че е жена с много особена зрялост. Тя не е клише, не залага на това, че пее или танцува секси, а по-скоро, че е текстописец. Тя има онова нещо, характерно за градския жанр, защото не става въпрос само за регетон, ние говорим за жанр, който има други ритми като трап или хип-хоп, които имат общ знаменател - изобличаването, и тя използва текстовете си, за да изобличава какво става.

- Фен ли си на регетона или харесваш повече друга музика?
- Аз съм 100% по салсата. Аз съм от Кали, който е известен като световната столица на салсата, и много харесвам салса виеха и сон кубано.

- Ти си танцьорка, имаш ли този флоу/ритъм отвътре?
- Да, добре (смее се). Бях класическа танцьорка, която няма нищо общо. Не продължавам да се занимавам с това, но ми помогна за много образи, особено в театъра, който е моята страст. Мисля, че едно от нещата, които убедиха продуцентите, когато ме избраха, беше, че имам много добро музикално изкуство. Имах музикално обучение и това по някакъв начин им гарантираше, че имам ритъм и че когато трябваше да дублирам песните и да се поставя на мястото на такъв герой, щях да мога да се справя.

- Приличаш ли на Джейми?
Не, ако ме видиш, няма да ме познаеш. Ходя цял ден със спортни панталони, с кецове... Много съм различна в този смисъл. Не съм по модата. Работата ми е по-фокусирана върху театъра и е различна от телевизията, ходим повече боси, по-удобно е, но не ми беше трудно, защото се справям добре с токчета и мога да пробягам маратон с тях.

- Какво имаш от Джейми и какво не харесваш в нея?
- Харесвам колко своенравна, страстна и дисциплинирана е тя. Много е важно за нейния характер. Какво не ми харесва? Нейната несигурност, неспособността й да си повярва. Трудно й беше да повярва в себе си, тя беше много зависима от това, което другите й казваха. Но това е етап, защото Джейми минава през много неща и не мога да я съдя, защото минава през ужасни моменти.

- Вдъхнови ли се от някоя певица за ролята?
Арт директорът беше много вдъхновен от Дженифър Лопес за външния вид. Тази подчертана вълна на косата, дрехите... След това проучих и потърсих по-близки препратки като Карол Джи. Вдъхнових се от колумбийските икони, които имат онзи шикозен градски вид, който допълва героя със собствен стил.

- Продукцията има много серии, как минаха снимките?
- В Колумбия сме свикнали да произвеждаме този формат теленовели с много епизоди, но е трудно. La Reina del Flow беше направен за осем месеца, което означава, че правихме по десет епизода на месец, това е много.

- Кое беше най-трудното?
Записахме една част в Меделин, която е гореща земя. Наричат ​​го градът на вечната пролет и там направихме само някои важни външни сцени, а останалите бяха направени в Богота, където температурата е по-ниска, казвайки, че това е Меделин. Когато заснехме сцената, в която Джейми се появява за първи път при откриването на продуцентската компания на Чарли в Меделин, този ден, странно, беше много студен. Момичетата бяхме с къси рокли и ни беше малко трудно, защото записвахме 15 или 16 часа.

- В теленовелата мразиш Чарли Флоу (Карлос Торес). Какво е да работиш с него?
Всички имахме много добро настроение, много се обичаме. Имаше много добра атмосфера, за да протича всичко добре, защото бяхме заедно много часове. Карлос е много готин човек, много добър човек и за такова успешно момче, което е на върха си, той се отличава със своята скромност и добро сърце. Голяма късметлийка съм, че работих с него, той е много отговорен и обича професията си.

- Много често се пишеше, че сте романтично свързани. Семействата ви страдаха ли от това?
Да, и ние не знаем откъде идва това. На Карлос не му пука, защото е мъж, но наистина ме боли много. Много уважавам половинките на моите колеги, защото моите колеги имат домове. И това ме ужасява, защото се прави с цел да се навреди. Химията е истинска, но е и работа. Не може да отдадете всичко на факта, че имаме голяма химия. Ние сме професионалисти, ние сме актьори, това е нашата работа. Нечестно е и ме боли. Съпругът ми и Карлос също не го разбират много, но това е положението.

- Налагало се е да даваш обяснения. Защо?
- Веднъж, да, защото идва момент, в който, ако замълча, ми става лошо. Трябва да кажеш нещо, защото не може да продължи, защото преди всичко се забъркват и с Джоана (съпругата на Карлос) и това ми се струва неуважително. Дори не споменават мъжа ми, жените се забъркват с нас, а не може така. Жените трябва да си помагаме, да се подкрепяме и да се защитаваме, така че да го прави една жена, боли два пъти повече.

- Какво би искала да знаем за вас в по-личен план?
- Нашите страсти. Карлос е страхотен оператор, ако видите как работи Карлос... аз не бих могла. Във втория сезон, който беше 100% на Карлос, темпото му на работа беше много трудно и е пълна лудост да го гледам да работи. Аз съм запалена по театъра повече от всичко. Ние сме много различни, когато си вършим работата.

- В Колумбия триумфирахте с La reina del flow...
- Щастлива съм, защото това е иновативен сериал, фокусиран е върху отмъщението, а не върху любовта, скромен и с малък актьорски състав. Страната беше парализирана да го гледа.

- В тази история си жертва на кланове за трафик на наркотици. Познаваш ли тази реалност в твоята страна?
Пабло Ескобар беше нашият рак, той успя да накара света да говори само за наркотици и насилие, когато споменава Колумбия. Сега има много алтернативи за младите хора в моята страна и това също е отразено в тази история. Посланието е, че винаги може да се избере пътят на мира.

- Представяла ли си си, че този сериал ще бъде толкова успешен?
- Никога не мисля за това, избирам даден проект, ако ме забавлява, намирам го за интересен, дава ми нещо... Иначе би ми омръзнало. Имах късмет, защото класически теленовели като "Дъщерята на мариача" и историческата "Борбата на Пола" също се харесаха.

- Какво има "Кралицата на ритъма", за да очарова толкова много хора по света?
Много съставки. Това е продукт, който е много обичан от различни поколения, от деца до възрастни дами. След това отмъщението, което е много ценна тема за човечеството. Също така за по-младите поколения имаше тийнейджърска история с всичко, което се случва с дъщерята на Чарли и сина на Джейми, придружена от цялата музика. После, визуално, това е много красива теленовела, с визията си, но също и с локациите на Меделин. Началото на историята е много добре разказано и оправдава всичко, което се случва с героите след това, всичко си има своята причина. И преди всичко мисля, че най-важното е, че всички герои са цветни и това помогна на хората да се доближат до тях. Всеки герой ни кара да преминем през емоционална вселена, към която хората в крайна сметка се пристрастяват.

- Ще има ли трети сезон?
- Не искам повече да убиват Джейми, да отвличат децата й… Мисля, че краят на втория сезон беше добър. Но вие останахте с желание за още относно връзката на Чарли и Джейми… Не, сериозно. Кълна се, че не знам как да отговоря на този въпрос. Продуцентите на сериала са тези, които решават.

- Какво следва за теб? Ще те видим ли в нова теленовела?

- Да, въпреки че като дете мечтаех да бъда танцьорка в Парижката опера. Учих класически танци от 9-годишна. Беше трудно време, трябваше да работя усилено и да се боря със собствената си физика, за да продължа. По някакъв начин актьорството спаси живота ми.

- Защо?
Имаше момент, когато вече не бях в професионална компания, започнах да се наранявам и тялото ми каза не. Така че се явих на прослушване за реклама и оттам започна всичко. Учих за актриса и не съм спирала да работя. Не знам дали това беше моята съдба, но не ми беше трудно, предполагам, защото вече имах танцови инструменти като дисциплина и уважение. Всичко потече естествено.

- Кога се зароди любовта ти към кучетата?
Като бях дете, имахме кучета с брат ми.

- Как се запознахте с Мариано, съпруга ти?

- Който каже, че не може да си намери мъж в дискотека, лъже. Той ме покани да танцувам и танцуваше добре, затова му дадох шанс, ако не беше танцувал добре, нямаше да се получи.

- А какво стана с Мариано след дискотеката?
- Пет месеца по-късно отидох в Аржентина, защото брат ми е учил там и казвам: "О, имам приятел в Аржентина, ще му се обадя". Той ме взе от летището и всеки път ми казваше, че няма да ми бъде приятел... така започна тази любов. Първите две години бяхме гаджета от разстояние, много трудно беше. Но след това дойде време да решим къде искаме да бъдем, исках да отида в Буенос Айрес от първия път, когато го посетих, по много причини: има всичко, което харесвам, това е културен град, с прекрасно обществено пространство, колумбийците ни обичат много благодарение на футбола. И когато дойде този момент, за да вземем решение къде отиваме, аз исках в Аржентина, но получих много важен сериал, който се казва "Борбата на Пола", и Мариано много великодушно ми каза, че идва. Казах добре и нека се оженим веднъж завинаги. И се оженихме, за да му дадат веднага документи. Живяхме 11 години в Богота и сега сме между тук и там...

- Някакъв личен проект?
- Да стана майка, отдавна желая и чувствам, че имам нужда. С Мариано сме женени от тринадесет години, би било много хубаво.

- Едно дете или повече?

- Само едно за двама родители е много трудно (смее се). Би било забавно да имам голямо семейство.

- Какви хобита имаш?

- Пътуване, опознаване на места, култури... ходене на кино и четене, въпреки че ми липсва да го правя за удоволствие.