петък, 21 юли 2023 г.

Фернанда Кастийо за срещата със смъртта, за борбата с теглото и за най-лошата си целувка

Със силен характер, уникален глас и без страх да изразява това, което мисли, Фернанда Кастийо иска да е пример за тези, които някога са се съмнявали в себе си. Днес смело може да каже, че е уверена жена.

Тя е директна, близка и не крие чувствата си, дори и да не са от най-приятните. Мексиканската актриса е преживяла лично контакта със смъртта, решаващ момент от живота й точно когато роди сина си. Животът й висеше на косъм.

За майчинството

Фернанда Кастийо стана майка в края на 2020 г. Фернанда разкрива, че в началото майчинството е имало горчив вкус за нея, тъй като няколко седмици след раждането на Лиам, тя трябваше да се върне в болницата спешно, защото получи акушерски кръвоизлив, произтичащ от двата сърдечни удара, които имаше и които повлияха на различни органи в тялото й. Актрисата разкри кой я спаси. "Лиам, синът ми, се роди здрав. Раждането мина добре. Три седмици след това имах някакво усложнение, което лекарите не очакваха. Приеха ме в болницата, беше много тежко. Благодаря на сина си, защото винаги мислех за него, мислех си, че не мога да си отида, няма да си отида (от този свят), той е на три седмици, има нужда от мен. Мисля, че този горе ме чу. Спасиха ме", споделя Фернанда.

"Не чувствах болка, просто погледнах нагоре и казах: "Не мога да умра, защото имам син на три седмици", спомня си тя и добавя: "Сблъскването с това обстоятелство ме накара да оценя нещата от друг ъгъл и ме кара да бъда по-активна днес, по-жива, по-наясно, че може би утре няма да бъда и че последното нещо, което съм направила, е това, което правя в момента. Защо да мисля за това, което ще построя по-късно, ако може би няма да стигна дотам", смята Фернанда.

За двата инфаркта

Това се случва преди две години и половина (в началото на 2021 г.), но все още е ясен спомен в ежедневието й. И не за да съжалява, а точно обратното, за да цени всеки момент, който споделя с малкия си Лиам, със съпруга си Ерик Айсер и близките си.

"Изключително съм благодарна, че съм жива и също, че може би това се случи с мен, защото, ако това не ми се беше случило, никога нямаше да бъда толкова сигурна, колкото съм днес, че животът свършва във всеки един момент, просто свършва", изрази екранната Роксана.

За истинското щастие

"Прави ме щастлива това да мога да виждам сина си и да имам шанса да работя, да избирам нещата, които правя, за да мога да бъда със сина си, щастлива съм, че имам партньор, който ме подкрепя, който беше с мен в трудните моменти, това е щастието! Ерик беше много търпелив. Лиам ме кара да чувствам, че съм по-силна, отколкото си представях, че съм по-специална, отколкото си представях, накара ме да чувствам, че съм най-добрата, защото съм негова майка, защото той ме избра и той е толкова специално дете. Това е най-прекрасното нещо, което някога ми се е случвало. Да бъда майка е най-необикновеното нещо, което ми се е случвало. Това означава да споделяш и да се разкъсваш на хиляди парчета".

За борбата, която води от години с теглото и физиката си

На 41 години актрисата се чувства много добре в тялото и фигурата си. Красавицата разкри, че е спазвала кетогенна диета, за да отслабне. НО като малка е била отхвърляна заради теглото. "Учителите по балет по това време ми казаха: "Не, ти нямаш място в балета". От 12-годишна започва диета. "Спрях да ям сладки неща, страдах горчиво, болеше ме, болеше ме да се видя в огледалото и да не бъда това, което ми казаха, че трябва да бъда."

Нещата не се променят, когато започва актьорската си кариера. Веднъж в Центъра за художествено образование на Телевиса тя отново получава коментари в този стил: "Винаги са ми казвали, че нямам лице на главна героиня и нямам тяло на злодейка, така че ще бъда поддържаща актриса." Затова през първите години от кариерата й са й предлагали само второстепенни роли: "И те бяха страхотни, играх ги, сякаш аз бях главната героиня на историята, но те дойдоха с това послание, че не мога да бъда друго. И това послание е брутално."

Мексиканката е била наясно, че иска да е актриса още от дете. Въпреки трудните моменти по пътя на актьорството, тя никога не се е предавала. 

Една от най-важните й теленовели е "Тереса", защото е срещнала най-добрата си приятелка днес - Анжелик Бойер. Другата най-важна е "Господарят на небесата". Когато се е явила на кастинг за ролята на Моника, е усещала, че тази роля е за нея. Моника е доста сложен образ, доста силен и й е позволила да се опознае повече като актриса и жена. До 2017 г. лицето на Фернанда Кастийо беше тясно свързано с нарконовелата "Господарят на небесата". Тя посочва, че с тази история е настъпил обрат в женските роли. Подобно на Моника Роблес, тя беше овластена жена и решителна; далеч от стереотипа на мелодрамите. "Беше привлекателно, защото вече не сме принцесите, които чакат да бъдат спасени, ние можем да спасяваме принцове или сами да се спасяваме", категорично подчертава мексиканската актриса. Споделя, че най-добрата й целувка в теленовела е с Рафаел Амая, с когото пет години си партнираха в "Господарят на небесата". Актрисата призна, че има и най-лоша целувка, но не издава името на актьора. След края на "Господарят на небесата" се снима в друг супер сериал - "Интимен враг".

Актрисата набляга на снимането на филми и дигитални сериали. 

Актрисата разкрива тайната си за красота - потапяне на лицето в лед.

Актрисата от "Смела любов", "Господарят на небесата" и "Интимен враг" показа и друг важен човек в живота си. Става дума за сестра й Мариана, която има синдром на Даун.

"Сестра ми Мариана и аз. Тя е интелигентна и чувствителна, получава това, което иска, обича да пее и танцува, композира музика и свири на инструменти. Тя е жена, пълна с желание и със сигурност. Всички сме различни и тези различия ни правят това, което сме, уникални хора, пълни с мечти, с различни вкусове и личности, но с еднакви права и възможности да постигнем това, което искаме".


За Ерик Айсер 

Двамата се влюбиха през 2014 и се забелязва голяма химия помежду им. Те се допълват също и в професионален план и се подкрепят един друг. "В нашата връзка има възхищение, уважение и много хубави неща, които учим един от друг".

За "Интимен враг"

Фернанда вярва, че този тип герои създават повече съпричастност с по-младите поколения. "Кариерата ми се разви с развитието на жените и с развитието на телевизията." Роксана Родилес й помага да преоткрие себе си и да се определи като актриса. Тази новела "ми помогна много да осъзная, че мога да правя други неща сама. Това беше възможност да се трансформирам и се страхувах. Беше предизвикателство да мога да направя Роксана в този момент и това доведе до много добри резултати", добави тя.

Роксана и Алехандро водят голяма част от битките си в затвора и това е било поредното предизвикателство при заснемането между затворници. "Униформите, миризмите, звуците от затвора ден след ден те поставят в силно психическо пространство", смятат актьорите.

- Трудно ли е да играеш такава роля?
- Това е повече от работа, това е огромна отговорност да създадеш сериал, който се откроява. Краят на първи сезон оставя хората много впечатлени. Не знам сериал, в който в последната секунда да ти се разкрие голямата тайна на сериала! И това е отговорността да вдигнем летвата и да се задълбочим в тези герои. Трябва да извадя повече оръжия, за да е интересно.

- Коя е Роксана?
- Роксана е жена, която зрителят ще открива малко по малко и има доста нееднозначна личност, което е интересно за изграждане. Тя е хамелеон, адаптира се към мястото, където се намира, и когато го направи, може изведнъж да стане невидима. Тя е жена, която ще се промени и няма да осъзнаеш кога го е направила.

- Какво ще кажеш за актьорския състав?
Ами сега! Имаме широка гама актьори, които ни придружават. Удоволствие е да мога да работя отново с актьор като Раул Мендес. Мария дел Кармен Феликс, която направи Пумата, е страхотна, хората се влюбиха в нея. Алехандро Спейцер, Леонардо Даниел, Матиас Новоа...

- Освен "Господарят на небесата" какво общо имате с Раул Мендес?
Мисля, че сме много сходни актьори, защото ни е грижа много за това, което правим. Борим се по всякакъв начин, за да дадем най-доброто от себе си на снимачната площадка и извън нея, за нашите герои и партньори. Това не е начин да правим пари или да печелим слава. Това е нашата визия за живота, това, което избираме да правим като човешки същества. Ние много държим на тази професия. В другия откриваме уважението към професията, към човека, желанието за работа и глада на сцената.

- Коя е най-лошата кавга, която си водила с брат си?
- Мисля, че никога не съм се карала с моя брат като Алехандро и Роксана. Дори не мисля, че мога да си спомня някаква караница. Имам брат, аз съм по-голяма от него и като малки ни водеха на борба. Да съм била на 10 години, а Пабло на четири. Имахме мачове по борба и винаги печелех. Днес брат ми е 1,97 метра и сега вече не влизам в битки, защото чувствам, че ще ме победи!

След този образ тя се впусна в други области, като правене на комедия във филмите. "Започнах да опитвам други неща. Това ми помогна да израсна много в кариерата ми, това е онази революция, от която всички имаме нужда: за да растем, трябва да изоставим нещата, които харесваме, и да започнем отново".