вторник, 4 юли 2023 г.

Съла Тюркоулу за насилието, за трудните условия на работа и защо е загубила приятелите си

Младата актриса с блестящо бъдеще...

Съла Тюркоулу е родена на 18 април 1999 г. в Измир. Тя дебютира в телевизионния сериал Ağlama Anne през 2018 г. През следващата година играе Суна в сериала "Обещание". Влиза в образа на Сехер в сериала "Наследство" през 2020 г,., където играе до 2022 г. и напуска сериала със скандал. Съла Тюркоулу се присъедини към каста на сериала на цифровата платформа Exxen "Просто приятели" (Sadece Arkadaşız) в качеството си на гост-звезда. От есента на миналата година участва в "Шербет от боровинки", един от най-популярните сериали в Турция.

Като дете е била много обсебена от хорската критика. 

Славата й излиза извън границите на страната й, след като сериалите, в които играе, бяха показани в Близкия изток, Южна Америка и Европа. Феновете й я наричат ​​"Моите изумрудени очи". Получава често предложения за брак в социалните мрежи. Малко е срамежлива, но е много естествена.

- Разкажи ни малко за себе си? Как започна актьорската ти кариера?
- Родена съм и съм израснала в Измир. Смятам, че нося плюсовете на града, в който съм родена и израснала. Имам две по-големи сестри, аз съм най-малката. Затова съм малко разглезена. Не помня неприятни спомени от детството си. Винаги съм била щастливо и свободно дете. Мога да кажа, че съм активен, позитивен и енергичен човек. Продължавам напред с вълнение, без да губя смелостта си. Докато напредвам, искам да се доказвам с действията си. От детството си винаги съм се опитвала да се интересувам от изкуство. Когато в гимназията разбрах, че актьорството е за мен, насочих вниманието си към него. След като завърших гимназия, когато шансът за актьорско майсторство почука на вратата ми, смело се преместих в Истанбул. В началото ми беше много трудно, не беше никак лесно, но не се отказах. Сега казвам, че това беше едно от най-добрите решения, които съм вземала в живота си.

- Има ли някой в ​​семейството, който се занимава с изкуства?
- Не, няма.

- Как попадна в тази индустрия?
Участвах в едно театрално представление, като бях в детската градина, но изобщо не го помня. Видях го по-късно на снимки. Бях и много лакомо дете. Играх известно време волейбол, после се запалих по рисуване, имах първенства. Всъщност моите учители казваха: "Ще те подготвим за изобразително изкуство, ще станеш художник".

- Защо не продължи в тази посока?
- Преди много бързо се вманиачавах по критиките на хората и веднага се отказвах. Един от любимите ми учители по литература в трети клас каза: "Сформираме любителски театрален състав, ще се радваме да те видим там. Ще дойдеш ли?" Съгласих се. Тогава разбрах, че обичам това чувство за екипна работа, да съм зад кулисите. Ходя там всеки ден и мога да продължа, без да ме е грижа за критиките на хората. Помислих си: "Мисля, че намерих професията си." Казах на семейството ми, те не го одобриха, защото в началото бяха много предубедени към Истанбул.

- Как разби този предразсъдък?
- Аз съм много упорито момиче, влагам ума си в това. След известно време се убедиха и се преместих в Истанбул.

- Мислила ли си да отидеш в университет?
Точно в годината, в която се явих на изпита, получих предложение от сериала "Плачеща майка", който беше първият ми актьорски опит. Изоставих университета.

- Как беше открита?
- Откриха ме в Instagram. Една агенция, която видя снимките ми в театъра, се свърза с мен. Пратиха ме на пробни записи и ме приеха.

- Как успя, след като нямаше опит? Спомняш ли си първия път, когато застана пред камерата?
Не ме гледай като актриса, всъщност съм много срамежлив човек. Когато за първи път застанах пред камера, имаше голяма разлика, защото идвах от театъра. Те ми казаха: "Това не е така". И с времето го разбрах. След "Плачеща майка" бях в "Обещание", беше ежедневна драма. След това "Наследство" и сега "Шербет от боровинки".

- Как реши да участваш в "Наследство"?
- Когато за първи път прочетох сценария, исках да дам на Сехер душа. Не знаех, че този път е толкова труден, но и толкова красив. Работим ден и нощ с нашия екип. Нашата публика е един от най-силните ни източници на мотивация. Опитвам се да дам всичко от себе си, за да отвърна на вниманието им. 

- Искаш ли да имаш любов като тази в сериала? 
- Не трябва да говоря големи думи, но в реалния живот не се влюбвам в някого, на когото съм враг и с когото се боря. Разбира се, хубаво е, че към всичко се подхожда с чисти чувства, но аз съм за това да се говори открито в двустранните отношения. Не крия чувствата си и не ме е страх да ги изпитвам.

- Твърдеше се, че сте имали любовна афера с партньора ти в сериала Халил Ибрахим Джейхан... Сбъдна ли се любовта от сериала?
Тъжно е, че се говори за личния ни живот, вместо да се говори за нас чрез красивите сцени. Ние се грижим само за нашата работа. 

- Има ли нещо, което изненадва не само твоите фенове, но дори и теб самата?
Въпреки че съм се обучавала професионално, за мен е изненада, че народните песни, които пея, се оценяват. 

- Очакваше ли такова внимание преди началото на сериала? 
Имах очакване, защото съм се срещала с делничния формат на сериалите и преди, но "Наследство" ми дава съвсем различно усещане. Нашата болка, нашето щастие, всичко от реалния живот… Сехер всъщност е жена от народа. За съжаление, повечето жени са били подложени на психическо насилие, ако не и на физическо. Мисля, че нашата публика ни подкрепя толкова много, защото е уловила нещо от себе си. То споделя нашата болка и нашето щастие. 

- Какво би искала да кажеш на Сехер, която играеш?
- Бих искала да кажа на моята скъпа Сехер: "Огънят гори, докато изгори всичко възможно, и след това изгасва. Ако сме запалени, ние сме запалени, за да угаснем един ден. Всичко със сигурност ще свърши. Винаги има надежда. Тя не трябва да се отказва." 

- Сехер и Яман ще се съберат ли? Има ли щастлив край на хоризонта?
- Който създава проблеми, дава и лек. Вярвам, че ще се случат добри неща, но не мога да давам спойлери.

Съла напуска сериала преди края на втория сезон, заради непоносимите условия на работа  (финалът на втория сезон е заснет с дубльорка). В изявлението от адвоката на Съла се казва, че актрисата е работила на снимачната площадка на проекта две години при много трудни условия. Въпреки че няколко пъти се е оплаквала от условията на труд, продуцентите не предприели никакви мерки за подобряване на ситуацията, принуждавайки я да работи дори когато е болна. Още през януари 2022 г. актрисата предупредила продуцентите, че няма да може да продължи снимките на сериала и няма да участва в третия сезон. Беше постигнато устно споразумение, че Съла ще може да напусне актьорския състав в края на втория сезон. По-късно обаче продуцентът заявил, че сериалът е подновен за трети сезон и че Съла трябва да продължи да работи. Когато Тюркоулу е поискала да види договора, първо устно, а после и с предупредително писмо, й е било отказано и продуцентът започва невероятна и неприемлива кампания за клевета, заплаха и обида срещу актрисата, вместо да разреши този проблем добросъвестно, като предостави копие от договора.

- Мислила ли си тогава, че работата ти ще те изведе до главната роля и че славата ти ще премине границите на страната?
Когато започнах да играя, целта ми никога не е била да имам главна роля. Започнах с удоволствието, което изпитах от тази работа. Този процес ме доведе тук.

- Какво означава актьорството за теб в момента?
- Безкраен път. Да открия нещо за себе си чрез актьорството ме прави много щастлива и увеличава вълнението ми. Затова актьорството е задължително в живота ми.

- Защо мислиш, че те следват толкова много хора, пишат десетки публикации за теб и винаги те поставят в списъка с тенденции?
Мисля, че причината е искреността и отношението ми към живота. От първата си работа винаги съм показвала една и съща Съла на хората, опитвах се да бъда искрена към тях. Ясно ми е, изобщо не съм се променила. Може би на тези хора им харесва.

- Как би описала себе си по най-искрен начин?
- Ставам като огледало на човека срещу мен. Аз съм ясна и пряма, ако има нещо, което не ми харесва, ще го кажа открито. Не мога да лъжа. Можеш да разбереш директно от лицето ми. Изчервявам се. Но понякога хората могат да възприемат зле честността, загубих повечето си приятели заради това, разделихме се.

Толкова ли си спокойна, колкото изглеждаш?
- Всъщност изобщо не съм спокойна. Изживявам емоциите си до крайности. Мога да се ядосам за нещо и да избухна, а след това да изляза. Въпроси като несправедливостта много ме ядосват. Не мога да мълча срещу несправедливостта, нанесена не само към мен, но и към всеки около мен, ще надигна глас. 

Коя е най-дразнещата черта за твоите приятели?
- Държа малко хора около себе си, така че около мен има хора, които няма да разберат погрешно това, което правя.