петък, 4 август 2023 г.

Андрес Байда от "Богатите също плачат": "Бях много добре приет"

Актьорът се присъединява към последната част от теленовелата "Богатите също плачат" като Томасито/Бетито. 

За участието си и как е работил по изграждането на образа Андрес Байда разказва:

"Томасито е син на Рита и Хосе. Те го отглеждат от много малък, защото Чичаро им го дава. Те са супер сплотено семейство, борбени", коментира младият актьор. 

"Това е много специално участие. Много съм щастлив. Бях много добре приет и това е всичко за мен, връзката и съпричастността, които трябва да имаш с екипа, те са от съществено значение за мен", казва Байда.

След като играеше тийнейджъри в "Лайк, легендата", "Избраните", "Контрол зет", "Кой уби Сара?" и "Богатите също плачат", Андрес Байда е щастлив, че има възможността да даде живот на герой на неговата възраст в "Моята тайна". 

28-годишният актьор се е колебал дали да се снима пак в телевизията, тъй като през последните години кариерата му е фокусирана върху проекти за Netflix.

"Винаги съм бил скептичен по някакъв начин (към връщането към теленовелите), няма да ви лъжа, първия ден, когато ми го предложиха, имах съмнения, но истината е, че харесах проекта ("Богатите също плачат"), влюбих се веднага, много съм благодарен на Карлос, който ми се довери, истината е, че е невероятно, прекарвам си страхотно, уча много, има впечатляващ актьорски състав, на който се възхищавам и за мен е чест да споделям екрана с тях. Много съм щастлив."

- Как започна да се занимаваш с актьорство? Можем ли да кажем, че е детска мечта?

- Честно казано, не знам дали да го нарека мечта, но беше добре заровен трън, който винаги съм искал да извадя. Винаги съм разказвал тази история и ще продължа да я разказвам всеки път, когато ме попитат защо искам да играя и откъде идва всичко. Когато бях на 14 години, отидох да гледам музикално театрално представление в Ню Йорк с майка ми, наречено "Цар Лъв". Именно натрупването на емоции, които изпитах там - преди, по време и след това - и до ден днешен не мога да си го обясня. Просто седнах и си казах, че искам хората да се чувстват така, както аз се чувствах в този момент. Бях много интровертен човек, все още може да се каже, че съм малко такъв, благодарение на актьорството и животът започва да те учи на много за това как да се държиш с обществото. Започнах да правя театрални неща в гимназията, като семинари, не беше нещо голямо, и когато имах възможността да уча, завършвайки гимназия, не се осмелих за актьорска кариера, защото много, много се притеснявах. Отидох да уча финанси две години, но много исках да бъда актьор... и случайно получих втора възможност да възобновя актьорската си кариера и в началото казах: - не, да видим, това е нещо, което искам, което преследвам от известно време, което никога не стана, защото не исках, защото не можех, но сега не мога да отстъпя, така че ще дам всичко от себе си и ето ме... (смее се). 

- Как израсна артистично?
- Първата година, когато влязох в Школата на Телевиса, ми казаха, че съм много зелен, защото бях взел само някои много основни курсове по театър в гимназията и го разбирах горе-долу. Не знаех как да стоя, как да играя, как да вляза в сцената, моделираха ме. Всъщност, когато завърших първата година, ми казаха, че аз съм този, който е израснал най-много, и това ме накара да искам да се развивам повече. В тази кариера винаги трябва да растеш и да се учиш.

- Как се подготвяш за героите и как влизаш в кожата им? 
- Винаги, когато се подготвям за герой, винаги му съчувствам. Вярвам, че всички герои са хора, не можете да определите един герой като добър или лош, чувствам, че те са просто хора, имат причина да бъдат такива. Опитвам се да търся различни същности, човешките същества са много инстинктивни, в смисъл, че имаме много аспекти, подобни на животните, така че се опитвам да изградя героите си въз основа на животни, как биха действали, как се справят с обществото... всичко това и започвам да работя върху него оттам, първо, външно и след това емоционално, каква е неговата психика, как мисли, как реагира, разбирайки откъде идва всичко това. Винаги се опитвам да говоря със сценаристите, с режисьорите за това какво виждат в този герой, без да си измислям неща, които да попречат на сериала.

- Освен актьорството, по какво друго си запален?
Обичам да готвя. Ям през цялото време, но понякога трябва да се подложа на диета, за да подготвя герой и винаги се опитвам да го направя възможно най-динамичен, за да не е скучно, и започвам да експериментирам с ястия, за да ги присвоя и да направя свои собствени рецепти.