вторник, 6 февруари 2024 г.

Мерт Рамазан Демир за най-голямата си травма, за срамежливостта си и как би описал Афра Сарачоулу

"Златно момче" изстреля младия актьор на върха.

За кратко време турският актьор добива световна популярност. Започва кариерата си във филмовото изкуство, а след това и в телевизията. Демир се появява в сериалите "Учител" (Öğretmen), където за първи път работи с Афра Сарачоулу, и "Гол" (Çıplak). По-късно става част от фентъзи сериала на Netflix "Шахмаран" (Şahmaran). Въпреки че не е много познато име, през 2022 г. е избран да оглавява "Златно момче". Талантът и харизматичността му не остават незабелязани и днес е смятан за един от най-забележителните млади актьори с обещаващо бъдеще.

Сериалът Yalı Çapkını, както е оригиналното заглавие, е доста харесван в балканските страни и в Европа. Поредицата привлече вниманието като първия турски сериал, излъчен в Швеция и Финландия.

Чаровният актьор стана известен внезапно, но тези, които го познават, знаят, че той не обича много похвалите и това го кара да се изчервява.

"Не обичам да се хваля. Не обичам, когато някой говори нещо хубаво за мен. Никой не трябва да ме хвали. Направо се изчервявам." Изразявайки степента на срамежливостта си с тези думи, актьорът признава, че не може да позира и да се "рекламира". Мерт Рамазан Демир споделя още, че когато пътува на дълъг път с кола, през цялото време пее песни в колата.

Мерт пренася личните си чувства в актьорската си игра. В същото време героите, които играе, влияят върху личностното му развитие и формиране на характера.

- В какво семейство и къде си израснал?
- Аз съм най-младият от 5 братя, израснах в Шиле, Истанбул. Майка ми е домакиня, а баща ми - търговец. Живях в Шиле до края на гимназията. В живота, от една страна, спазвах традициите на семейството си, от друга страна, Истанбул имаше съвсем различен стил и комфорт, което беше странна ситуация за мен.

- Майка ти или баща ти ти е повлиял/а по-силно върху оформянето на характера ти?
- Разбира се, че имат ефект върху мен, но не е нито един от двамата. Мога да кажа, че се опитвам да съществувам със себе си. И тази борба все още продължава.

- Какво си спомняш за първия момент, в който каза "Аз ще бъда актьор"?
Бях на 17 години. По това време живеех с брат ми, който учеше в университета в Денизли. Четях театрална пиеса и играех едновременно. Коя мислите, че е тази пиеса? Разбира се, "Хамлет"... Когато си спомням този момент, винаги ми изглежда много органичен, има много искрено любопитство в този момент. Мисля, че това беше първият момент, в който се опитах да играя сам.

- Как се почувства по време на първите си пробни снимки?
Разбира се, не си спомням точно първите си пробни снимки, но помня вълнението си от онези времена. Всички пробни записи, на които отидох, бяха голямо вълнение за мен. Но това, че моят мениджър Тумай Йозокур ме подкрепи, беше страхотен шанс за мен. Това вълнение все още е налице и ще бъде за години напред.

- Как се подготвяш психически, преди да влезеш в роля?
Обикновено чрез слушане на музика. Но не съм го измислил като метод. Някак си откривам, че правя това преди сцената. Но, разбира се, изучавам ролята си, доколкото мога, преди да стигна дотам. Работата ме довежда до прага. Концентрацията, която постигам с музика преди сцената, ме прекарва през вратата.

- Коя е най-вълнуващата част от вдъхването на живот на герой за теб?
Да го оформя както искам. Всъщност повече ме интересува какво се случва, след като се превъплътя в даден персонаж. Разбира се, това, което ме вълнува най-много, е да се ориентирам в героя, без да пренебрегвам изискванията на сценария, и да мога да извлека друг хумор от него.

- Как минава един твой ден?
- Това е труден въпрос за мен. Защото се променя много. Понякога просто спя, понякога гледам филми по цял ден... Когато има записи, просто се концентрирам върху снимачната площадка и не правя нищо друго този ден.

- Какво те вълнува, радва и натъжава най-много?
Стремя се да консумирам самия живот. Новите усещания и преживявания ме вълнуват. Удовлетворението в края на моята работа и тази консумация на живот ме правят щастлив. Не знам какво означава да си тъжен, аз съм емоционален човек, но не съм много меланхоличен човек.

- Коя е повратната точка в живота ти?
- Сега, когато се замисля за миналото, периодът, когато започнах да живея сам, изглежда като ренесанса на живота ми, времето, когато поех цялата отговорност за живота си на плещите си, това е моята повратна точка.

- Какво е твоето определение за любов?
Интересно ми е да опозная някого в живота. Интересувам се да прекарвам време с някого и да го опозная много добре. Не вярвам в любовта. Може би искаш да вярваш в любовта, защото имаш нужда от това чувство. 

- В "Златно момче" си партнираш с майстори актьори като Четин Текиндор и Шериф Сезер. Какво е изживяването да работиш с тях? Има ли имена, които приемаш за пример в актьорството?
Вълнуващо е, че мога да споделям една сцена с тях и да опозная актьорите, които обичам да гледам. Не знам дали да ги вземем за пример, ще бъде точно определение, но разбира се, има актьори, на които се възхищавам, от които се храня и които наблюдавам, особено в процеса на подготовка, докато търся отношението на героя и тона му.

- Как се почувства, когато се срещна с публиката след интензивната подготовка на "Златно момче"?
Вярвам, че връзката, която установяваме, ще стане по-силна, докато публиката опознава героите по-отблизо. Виждането на наградата от работата, която вършиш, повишава мотивацията ти. Това е уморителен, но и вълнуващ процес за мен.

- Играеш младеж от средната класа в телевизионния сериал Çıplak, човек от по-ниската класа в продукциите Öğretmen и Ufo и богаташ в Yalı Çapkını. Как вдъхването на живот на герои от различни нива на обществото промени мирогледа ти?
Смятам, че това разнообразие е ценно за един актьор. Обикновено откриваш много лица на човек, докато се опитваш да създадеш герой, на когото може дори да не си в състояние да съчувстваш истински. Мога да кажа, че това е доста силно откритие.

- В ранна възраст имаше възможността да покажеш актьорската си игра в киното, дигиталните платформи и телевизионните сериали. В коя от тези области смяташ, че можеш да се изразяваш по-добре?
Всъщност не правя разлика между тях, но мога да приема, че има разлика в отношението към актьорството между киното и другите медии. Не смятам обаче, че актьорството е инструмент за себеизразяване. Просто подхождам към героя, който ще играя, като питам "как мога да го направя истински?"

Мерт Рамазан Демир заявява, че той и Афра се познават от 5 години.

- На какво се дължи екранната енергия помежду ви?
- Това, че сме приятели, се отразява в почти всяка сцена. Тъй като се познаваме толкова добре, можем да се грижим за нашата игра много добре. Знаем всичко от израженията на лицето на другия. Ето защо сцените ни се получават толкова добре.

- Как би описал Афра с три думи? 
- Афра е усмихната, искрена, луда!

- Как ще коментираш положителните реакции към сериала?
Сериалът достигна много по-различно ниво, отколкото всички очаквахме. Следим този интерес с удивление. Имаме голямо уважение към нашите фенове.

- Участваш в сериала "Шахмаран", чиито снимки продължават. Участието в сериал, който съчетава фантастични елементи с легенди, може да бъде различно преживяване за актьора, особено ако е смесен с традиционни мотиви. Какво смяташ, че ще ти донесе това преживяване? Интересуваше ли се от този тип продукция, преди да участваш в проекта?
Фентъзи продукциите никога не са привличали толкова вниманието ми, но "Шахмаран" е на друго място за мен в тази категория. Въпреки че самата история е фантастична, харесва ми как е предадена чрез човешки емоции и мистична наративна нагласа. Като актьор мога да кажа, че това беше най-интересното преживяване, което съм имал досега.

- Много се говори за веждите ти...

Широките ми дебели вежди бяха най-голямата ми травма в училище. Ако ме бяхте видели в училище, щяхте да разберете как се подиграваха с веждите ми. Това беше една от най-големите ми травми. Веднъж бях много зле и реших да си подрежа веждите с машинка. Останаха само краищата. През лятото работех в пекарна и един ден специалистка по веждите дойде при мен и ме попита: "Какво направи с веждите си?" Тя каза, че веждите ми са ядосани и не растат. Веждите ми не са растели от дълго време. Формата им ми отне цялото самочувствие. Молех се веждите ми да пораснат.

Мерт Рамазан Демир сбъдна една от мечтите си, като седна на режисьорския стол на снимачната площадка на "Златно момче".
"ЗАСНЕХ ПЪРВАТА СИ СЦЕНА", написа актьорът в Инстаграм.
Актьорът благодари на режисьора на сериала Бурджу Алптекин, като каза: "Заснех първата си сцена, надявам се да я видим в ефир. Благодаря ти, Бурджу, че ми даде този шанс."


Вижте тази публикация в Instagram.

Публикация, споделена от Telenovellas News (@telenovellas_news)