сряда, 6 февруари 2013 г.

Сурия Вега: "Оставям живота да ме изненадва"

Сурия наследява от баща си, Гонсало Вега (също актьор), таланта и дисциплината в работата си. За него тя гордо казва: "Той е моят амулет и фен номер едно".
Майка й също я подкрепя безпрекословно, макар, както във всяко семейство, понякога да се карат: "Когато бях по-малка, прехвърлях вината на нея за всичко, понеже ме задължаваше да правя неща, които не исках. Тя е невероятна жена, беше голям пример за мен, брат ми и сестра ми, възхищавам й се". Освен нейна сестра, Маримар Вега е нейна голяма приятелка и довереница: "Сестра ми се възползваше, че беше с пет години по-голяма, за да излиза с нейните приятели", спомня си Сурия.

През 2008-а година, докато се снима в "Желязна душа" ("Alma de hierro"), се запознава с Хорхе Поса (д-р Чема от "Рафаела" ("Rafaela")), дванадесет години по-голям от нея. Като символ на тяхната чиста и истинска любов, двамата са си татуирали една и съща фраза на лявата ръка: "Влюбих се в теб!". Хорхе има две деца от брака си с Майрин Виянуева. Въпреки че Сурия ги обича много: "Обожавам ги, невероятни деца са", би искала да има собствени. След тригодишна връзка, двамата актьори се разделят през 2011-а година.

Сурия е много солидарна жена. Без капка съмнение се включва в инициативата срещу рака на матката "Ние бягаме" ("Nosotras corremos"). През 2009-а година създава собствен сладолед, наречен "Chocozuria", с цел набиране на средства за битката срещу рака. В кампанията участва и Доминика Палета. Въпреки че Сурия е млада, на двадесет и четири години, има ясна представа за бъдещето си: "Обичам професията си, но знам, че няма да умра на сцената. Няма да бъда актриса до деветдесет години. В живота си искам да развия и образа на жена".

Определя се като чувствена, подбира внимателно приятелите си, взискателна е към себе си и другите, вярва в приказния принц, лудо влюбена в любовта, домошарка е и доста зряла за възрастта си: "Някои режисьори ми казват стара душа, може би, защото съм живяла доста бързо". От дете е актриса, но се е научила да чака добрите възможности и да показва стойностна и добра дисциплина във всичко, което прави. Израства сред сценарии и групи, заобиколена от актьори, попивайки тяхното изкуство от много малка, също като сестра си, Маримар: "Дегизирахме се и играхме на филми, макар че тя винаги вземаше най-добрите роли, тъй като беше по-голямата". Въпреки че родителите й се развеждат, когато е на пет години, това не пречи детството й да бъде щастливо и да говори с възхищение и за двамата.

Желанието й е било да бъде актриса, но е трябвало да продължи образованието си - условие, което налага майка й. Сурия се появява за кратко в постановки на баща си, докато през 2007-а година режисьорът Бенхамин Кан й предлага роля в сериала "Секс и други тайни" ("Sexo y otros secretos"). Пеенето не е сред най-добрите й таланти, но решава да направи дует с Александър Ача - "Искрена любов" ("Amor sincero"), главната тема към новелата "Убежище за любовта" ("Un refugio para el amor"). Резултатът - романтична балада, заслепила публиката. Това е разочарование за младата мексиканка, тъй като партньорът й, Ача, заявява, че не е никак доволен от резултата, твърдейки, че Сурия пее ужасно зле. Тя не желае да спори и му отговаря по следния начин: "За мен да пея беше забавно приключение, но остава дотук". Едва на двадесет и четири, сестрата на Маримар е играла главните роли в три теленовели"Желязна душа" ("Alma de hierro"), "Море от любов" ("Mar de amor") ("Снимана е в селце, създадено специално за новелата. Бяхме изолирани. Беше голямо професионално и физическо предизвикателство. Трябваше да се науча да ловя риба, да управлявам лодка, да ходя боса и да живея с животни").
По-голямата част от състава на новелата обсъждаше много Марио Симаро, който бе изгонен от продукцията. Сурия е много почтителна: "Не ми харесва да говоря за другите, защото мразя някой да говори за мен. Така че за Марио няма да кажа нито лошо, нито добро. Не съм тази, която да коментира поведението му. Уважавам го и точка. Има хора, с които имаш химия и други, с които нямаш".
Наскоро изигра и третата си главна роля - в "Убежище за любовта" ("Un refugio para el amor"), където изпълнява ролята на Лусиана: "Жена, пълна с илюзии и светлина". Неин партньор е Габриел Сото, за когото казва само хубави думи.

В театъра:
Двете сестри (Маримар и Сурия) играха заедно в постановката "Не знам дали да си прережа вените или да ги оставя дълги" ("No sé si cortarme las venas o dejármelas largas"). "Да работя с нея ми дава повече спокойствие и знам, че ще се забавляваме много".

В киното:

Можем да я видим в главната роля във филмите "Без нея" ("Sin ella") и "Хлороформ" ("Cloroformo"), за който взима уроци по бокс.

Други новели и сериали:
Играла е в сериала "Екипът" ("El Equipo"), в ролята на федерален полицай. За ролята й там е била подложена на специални тренировки, сред които да стреля, да ходи и да бяга. Снимала се е и в "Жени убийци" ("Mujeres asesinas") - един от най-любимите й проекти.

Ритуали под слънцето:

Преди да тръгне за плаж си стяга багажa (мрази да го прави, тъй като иска да сложи целия гардероб), в който пъха бански, парео и много други неща. Не може да липсват хилядите й кремове. Хотелът трябва да е бутиков, като в него взима впредвид храната, стаите и изгледа... Предпочита бикините пред цял бански.

През 2009-а година печели наградата "TVyNovelas", в категория Женско откритие, за ролята й в новелата "Желязна душа" ("Alma de hierro"). Сигурни сме, че това признание няма да бъде последното...


Фамилията не й е донесла нищо. Осъзнава, че е публична личност, че има интуитивна интелигентност и силна личност. Знае как да изслушва. Няма нищо, което да я комплексира. Това е така не защото се смята за перфектна, а защото всеки трябва да се приема такъв, какъвто е.

- Не винаги нещата се случват както искаме...
- Не, не винаги. Но ако продължиш от сърце и правиш, каквото искаш, ще стане. Никога не съм имала алтернативна кариера или план "Б". Благодарение на Бог, откакто започнах да работя, не съм спирала.

- Какво беше първото ти посещение в студиото?

- Останах впечатлена, виждайки как слагат и махат етажи, строят къщи за пет минути и практически създават светове за миг.

- Каква трябва да бъде ролята, за да я приемеш?

- Всъщност не знам. Това е нещо, което се улавя, както когато излизаш с някого за първи път - става или не става. Това е кариера на много чакане, търпение, късмет. Чакаш да ти се обадят за прослушване, да те снимат, чакаш осемнадесет часа в един лагер, за да ти потвърдят някои неща, учиш се да бъдеш затворен с месеци с едни и същи хора.

- Какво търсиш в половинката си?
- Спокойствие. Когато го намеря, няма нищо по-хубаво. В половинката си търсиш довереник, приятел. Когато си зле, той да те накара да се почувстваш добре... Също търсиш този човек да ти казва истината. Аз съм с дълга кариера. Когато изберам някого, го правя със сърцето си. Не обичам да излизам много.

- Ако не беше актриса, каква щеше да бъдеш?

- Бих учила психология или право. Психиката на човешкото същество ми е сложна и интересна. От друга страна, в училище винаги ми харесваше да адвокатствам, да защитавам идеи. 

- Обичаш ли да четеш?

- Да, книги за психология, за превъзмогване, като "Четирите споразумения" ("Los cuatros acuerdos") на Мигел Руис - променя ти "чипа" за много неща. Харесвам също напрежението. "Кралицата на Юга" ("La reina del sur") на Артуро Перес-Реверте е една от любимите ми книги.

- Мъжете страхуват ли се от независима жена?

- Днес е пословично, че една жена е независима, реализирана. Мъжете губят стабилност, но има много такива, които не се плашат. Жената казва: "Нямам нужда от мъж". Това не е така. Мъжът се нуждае от жената, както тя от него. В моя случай е много важно.

- Какви амбиции имаш?

- Да имам пълноценен и уравновесен живот - личен и професионален. Мечтая за семейство, да се омъжа, искам деца. В професионален план винаги съм оставяла живота да ме изненадва. Смятам, че, ако планираш нещата, не става, понеже те не винаги са такива, каквито ги искаме. Трябва да ги оставим сами да си дойдат и да ни изненадат.

- Кой е най-хубавият комплимент, който са ти казвали?
- Бяхме на плажа в Кармен и почти ме остави ферибота. Веднага един фен ми каза: "Ако те остави ферибота, те каня да живееш у дома".

- Най-голямото предизвикателство, което си превъзмогвала?

- Научих се да бъда по-толерантна към мен самата. Изисквах от себе си прекалено. Свикнах да имам по-шеговит ритъм на работа. Трябва да умееш да се балансираш и да се уважаваш.

- Доволна ли си от постигнатите успехи досега?

- Смятам, че съм се трудила, за да съм това, което съм в момента. За крехката си възраст съм натрупала десет години опит и съм много доволна.

- Как се грижиш за красотата си?

- Не се гримирам много. Предпазвам лицето си с крем, мия го всяка вечер и ползвам двеста мазила - вманиачена съм на тази тема. Харесват ми процедурите за коса, правя упражнения и ям здравословно.

- Много се говореше, че ти си причината за раздялата между Габриел Сото и Джералдин Басан...

- Няма нищо такова. С Габриел сме само добри приятели. Повече от седем месеца работихме заедно ден и нощ, за да направим нещо качествено.

- Как си в любовта?

- Сега съм сама, но се надявам през тази година нещата да се променят. Винаги съм отворена за любовта. Проблемът на всички е, че винаги казваме как трябва да бъде. Аз съм на принципа "както дойде" и смятам, че не трябва да си поставяме нито ясни цели, нито граници в това отношение.

- Коя част от тялото си харесваш най-много? 

- Косата и носът.

- Как се поддъраш във форма?
- Тичам и правя пилатес.

- Какво носиш винаги в чантата си?
- Никога не излизам без парфюма си, винаги нося спирала и червило.

- Кой е любимият ти аксесоар?
- Винаги нося къси и дълги обеци. 

- Кое бе последното ти модно увлечение?
- Обичам чантите, обувките и шаловете.

- Колко ти отнема да станеш, да се оправиш и да си готова за излизане?
- Аз съм бърза и точна. Именно поради тази причина, след мен остава безпорядък в гардероба.