сряда, 24 юли 2013 г.

Синтия Олавария - вечна кралица на красотата

 От малка мечтае да стане кралица на красотата и един ден мечтата й се сбъдва. А актьорството идва впоследствие, без да го е искала.

 Началото на артистичната й кариера започва, когато е на 11г. Тя е ко-водеща на най-популярното детско предаване в Пуерто Рико "Срещу часовника с Пачеко" ("Contra el Reloj con Pacheco"). Навлиза успешно в конкурсите за красота, където печели няколко титли, включително Мис Пуерто Рико 2005 и е първа финалистка на Мис Вселена 2005, проведен в Тайланд. 
 С повече от 15-годишна кариера, повече от 20 корици за списания и публикации в места като Индонезия, Република Доминикана, Маями, Ню Йорк и други, Синтия е била призната като една от пуерториканските Топ Модели, успявайки да получи признания като "Международен модел посланик" като част от латинската чикагска фешън седмица ("Chicago Latino Fashion Week") и наградата 
"Изключителен модел на годината". След като дебютира на театралната сцена с пиесата "Принцесата с тъжните очи" ("La Princesa de los ojos tristes"), изпълни главната роля в минисериала "Когато Вселената заговорничи" ("Cuando el universo conspira"), снима се във видеоклипа "Проклет късмет" ("Maldita suerte") на групата Sin Bandera и Виктор Мануел, водеше наградите "Premios Lo Nuestro" и "Premios Juventud" и беше гост-водеща в няколко предавания, Синтия реши да се премести в Маями, за да развива кариерата си като актриса и водеща. Олавария е помагала на хиляди млади момичета да подобрят стила си на ходене и да придобият повече увереност, когато стоят пред камерите, понеже е била официален инструктор на риалитито на Унивисион "Нашата латинска красавица" ("Nuestra belleza latina"). 
 Олавария, която е завършила Публични комуникации и Журналистика в Пуерто Рико и никога не е мислила да става актриса, дебютира в теленовелите за Телемундо с ролята на лудата Лусия в "Някой те наблюдава" ("Alguien te mira"). Там се запознава с актрисата Карла Монрой и стават добри приятелки. Олавария споделя, че все още не е успяла да види дъщерята на Карла и Томи Торес Аманда Зое. Всяка следващата роля става все по-важна. След това се снима в "Сърцето ми настоява" ("Mi corazon insiste"), където изигра важна роля - брилянтната психиатърка София Паласиос. Продукцията беше приета много добре от публиката. Синтия се снима и в един от клиповете на Жанкарлос Канела. Последната й роля 
в теленовела беше в "Лицето на отмъщението" ("El rostro de la venganza"), преобразявайки се отлично в сестрата близначка на главния герой, изигран от Давид Чокаро, Диана Меркадер. Героинята й бе доста ключова в историята. "Не е типична розова новела, има доста съспенс... дори актьорите не знаем какво ще се случи по-напред, така че представете си напрежението. Истината е, че съм супер доволна, защото героинята ми има голямо израстване и развитие в сюжета". В момента Синтия се готви за участието си в най-новото риалити на Телемундо "Топ Шеф: Звезди" ("Top Chef: Estrellas"), където ще трябва да доказва готварските си умения. В шоуто актрисата ще се съревновава с "брат си" Давид Чокаро, както и с шест други известни личности. Красивата актриса е номинирана в две категории на тазгодишните награди на Телемундо "Premios Tu Mundo" за "Любима двойка" заедно с Джонатан Ислас и за "Поддържаща актриса" за работата си в "Лицето на отмъщението" ("El rostro de la venganza").


- Как се чувстваш, след като си била "Мис Пуерто Рико"? 
Когато ми се даде тази възможност, нямах колебания. Беше огромна гордост, голямо удовлетворение, но едновременно с това усещах и голяма отговорност, така че когато ти сложат лентата с името на страната ти на гърдите и всички вярват в теб, напрежението е двойно, понеже конкурсите за красота в Пуерто Рико са нещо културно и хората се надяват кандидатките да се издигнат на високо ниво. Подготвях се много, беше мечта да стана кралица на красотата, казах това на мама, когато бях на три и половина години. 


- Разкажи ни за опита си на водеща едва 11-годишна в най-популярното предаване в Пуерто Рико...
Бях на прослушване, доста смело, макар наистина да исках да навлезна в медиите. Истината? Окуражиха ме да се явя на прослушване в същото време, докато ходех на училище и това беше важна крачка, тъй като ми помогна да стигна до моделството. След като дойдох в Маями, започнах да работя в риалитито "Нашата латинска красавица" ("Nuestra belleza latina") и оттам в теленовелите на Телемундо.


- Като малка ти се е случила огромна трагедия, какво стана?
Бях на шест годинки, когато ураганът Уго отнесе дървената ни къща и останахме без нищо... беше много тежко и травматично за мен. Никога не можах да забравя тази гледка, да гледам как баща ми и дядо ми стискаха гредите, беше много силна... накрая вятърът отнесе всичко и останахме на улицата. Но станахме, нещата се подобряваха. Аз започнах да работя като модел и да участвам в реклами. По-късно се състезавах за короната и спечелих Мис Пуерто Рико, а на Мис Вселена бях първа финалистка.


- Какъв беше персонажът ти в "Някой те наблюдава" ("Alguien te mira")?
Луси Салданя бе много важна за мен, тъй като беше първата ми роля. Спомням си лошотиите, които правих, но в същото време карах и хората да се смеят и трябва да призная, че беше голямо предизвикателство. Само фактът, че даваш всичките си чувства на някой, който не си ти, не е лесно, трябваше да си измисля начин на ходене, на говорене и да ползвам лещи, нещо което никога не съм ползвала, но накрая й се наслаждавах доста.


- Колкото до героинята ти в "Сърцето ми настоява" ("Mi corazon insiste"), където беше психиатърката София, какво би споделила?
Двойно предизвикателство, аз съм супер изразителна и София е супер спокойна, за всичко търси оправдание и в моя случай не можех да си мълча. Първите две седмици на снимките имах болки в гърдите, не знаех как да сдържам цялата си енергия и смятам, че това беше най-трудната част.

- Разкажи ни и за последната си героиня, Диана в "Лицето на отмъщението" ("El rostro de la venganza")?
Тя е праведна, винаги търси начин да помогне на брат си, независимо от нещата, които трябва да направи. Трябва да се работи много върху емоционалната част на героинята, тази емоционалност позволява да покажа характера на тази жена. Диана може да направи нещо 
за останалите и не се страхува да го направи, независимо от последствията, има ценности и това ми харесва в нея, че защитава идеалите си и в това се чувствам като нея.

- Как се разбираше с колегите ти?
Много добре. "Лицето на отмъщението" ("El rostro de la venganza") има страшен екип, не само че са талантливи, но и страхотни като хора. Имам много хубави спомени от този проект.

- Елизбет Гутиерес напусна снимачната площадка. Това въздейства ли на твоята героиня?
Не, за щастие напускането на Елизабет се нагоди много добре с влизането на Марлене Фавела. Сценаристите го направиха по невероятен начин, тъй като се случват неща, които хората не очакват. Елизабет ни липсваше, понеже е много обичана и се привързахме много към нея и към децата й, които водеше често в студиото. Уилям Леви също ни посещаваше.

- Нещо интересно от снимачния процес можеш ли да ни кажеш?
Хареса ми как жените се оправяхме преди да излезнем в кадър. Чувствах се удобно с грима, дългите дрехи и екстеншъните. Вкъщи и във фитнеса съм без грим. Кралицата остава у дома или на партита, но за да изиграя един персонаж се прави необходимото. Понякога трябваше да се откажа от високите обувки, тъй като съм 1,75м, а повечето актьори, с които си партнирах, са високи 1,78м, затова дори понякога съм играла боса. Веднъж дори имах сцена с актьор, висок 170см, и му дадоха боти с ток. За да играя, правя това, което изисква персонажа, но иначе ми харесва да съм такава, естествена. Дори са ме питали защо съм оставила настрана бляскавата си страна на кралица, заради една роля. Може би не могат да различат двете неща.

- В някои сцени с партньора ти Джонатан Ислас трябваше да си гола. Това притеснява ли те и кое беше най-сложното?
В началото ме притесняваше, тъй като не съм правила до сега такова неща, но си дадох сметка, че всичко е една хореография и че ще ме пазят. Използвахме ленти на бюста и бельо в телесен цвят. Истината е, че нещата не са такива, каквито изглеждат. Зрителите виждат романтиката между героите, но актьорите получаваме инструкции за всяко движение. Най-сложното от сцените ми с Джонатан беше, когато снимахме под душа. Той беше по-спокоен от мен. Голям професионалист е. Помогна ми много това, че преди сцената обсъдихме какво да правим и всичко стана с уважение. Мястото беше много малко, водата течеше и беше трудно да си кажем думите. Всъщност не беше толкова силно, колкото изглежда. Малко се притесних заради родителите си, защото не знаех как ще го приемат. (Синтия си спомня, че когато веднъж имала любовна сцена в "Някой те наблюдава" ("Alguien te mira") с Педро Пабло, родителите й изгасили телевизора). 

- Какви са бъдещите ти планове?
Сред плановете ми са да напиша собствена книга за красотата, където ще включа тайни и трикове за жените. Нямам време да я довърша и се чувствам отговорна, но знам, че ще я публикувам в даден момент. Това са съвети как да свалим излишни килограми, как да ядем правилно, да подобрим визията си, какъв е случаят с акнето, аз, например, му слагам оригинална паста за зъби, обяснявам го така, защото в днешно време има доста ментета, спиш с пастата и на другия ден си суха. Важно е кожата ти да е здрава. Сред плановете ми са една пиеса, уроци по мода, красота и актьорство и след това трябва да се приготвям за следващата ми теленовела, която не знам още коя е.

- Кога ще имаш време за любов?
Не е когато аз искам, а когато Бог пожелае. Признавам, че кариерата и усиленото снимане, единственият ми свободен ден е неделя, не ми помагат за това. Почти невъзможно е да се запозная с някого, все още не съм срещнала половинка, която да издържи на този ритъм на работа. Преди време излизах с някого няколко месеца, но явно не е било правилния момент за нас. Щом отворя вратата на живота ми пред някого, го правя, защото усещам, че има нещо специално и може да се получи, но историята не я пиша аз, трябва да я пишем заедно. Не мога да се пусна при първия, който ми прочете сценарий от теленовела, защото е хубав и романтичен, в реалния живот не играя, обичам наистина.

- Да работиш в САЩ как ти се струва?
Вече мога да кажа, че ми е удобно, но в началото беше много трудно да оставя семейството си, да започна от нулата на място, което не познавам и да изоставя всичко с надеждата да развивам кариерата си, без никаква гаранция. Въпреки че обичам страната си, както всичко в живота, идва момент, в който трябва да излезнеш от удобната зона, за да следваш мечтите си и да търсиш нови възможности за работа и така и направих.

- Какво мислиш за социалните мрежи?
Страхотни са! Както Туитър, така и Фейсбук ми позволяват да съм в контакт с феновете ми, да коментираме новелите, да знам какво мислят, да чета възражения и да усещам, че въпреки страната, в която живеят, са част от живота ми и мога да споделям с тях нещата си, тъй като ги чувствам близки.

- Успехът...
Смесица от възможност, късмет и подготовка, която ти позволява да се отличиш.


- Семейството...
Най-важното нещо в живота ми, родителите и брат ми са перфектни, каквито са и не бих ги заменила с никой на света. Мечтая да създам мое и да е отражение на това, което аз изживях с тях, дом, пълен с любов, разбиране, с отлична комуникация, винаги заедно и с Бог като водач.

- Какви мъже харесваш?
Високи, красиви и с чувство за хумор. Които да разбират професията ми, да не се притесняват, ако хората се доближават до мен и да не бъдат ревниви от сцените, които понякога ми се налага да правя.

- Влюбвала ли си се в някого от партньорите си, с които си снимала любовни сцени? Преди време те обвързваха с Жанкарлос Канела, докато се снимахте заедно в теленовела...
Имам договорка със себе си да не се влюбвам в колега, може да има голямо приятелство и доверие, но не и любов. Ще е неудобно да се срещаме през цялото време. Колкото до Жанкарлос той е мной много голям приятел и нищо друго.