сряда, 9 октомври 2013 г.

Вие пожелахте: Соня Смит

 Въпреки ангелското си лице, триумфира с "мръсното личице", нещо, което винаги ще се помни. Доказала е, че е честна, разумна и винаги е бягала от "чуждите грехове".
В професията си е триумфирала благодарение на теленовелите, макар никога да не се е чувствала "заложница на съдбата" и е правила кино и театър. Това е Соня Смит. Родена в САЩ, отраснала във Венесуела. Спомня си детството много щастливо: "Вземах уроци по балет и джас известно време. Обичах да ходя на турне, да гледам гардеробните и всичко, което се случваше зад кулисите. Дебютът ми в театъра беше на пет годинки, на една огромна сцена и пред много хора. Беше много хубаво". За разлика от трите си по-малки сестри, Соня е наследила таланта на майка им. "Освен това, баба ми беше певица, а дядо ми художник". Благодарение на това винаги е 
разполагала с подкрепата на семейството си. "Това ми даде голяма сигурност. Майка ми ме научи да бъда отговорна, професионалистка и да давам най-доброто от себе си".


 Майка й е красивата и призната венесуелска актриса Илиана Джакет, с немски корени. Тя винаги я е подкрепяла, но също я е критикувала много. "Тя е най-добрата ми приятелка, израснахме като личности и като актриси, играли сме заедно в доста теленовели". Веднъж дори майка и дъщеря играха в продукция, в която героинята на Илиана мразеше тази на Соня, това бе голямо предизвикателство за двете. Именно 
чрез майка си, красивата актриса се е увлякла по актьорството и едва 13-годишна е забелязана случайно от важни хора в шоубизнеса. На 13г. дебютира в теленовелата "Кристал" ("Cristal"), където участва и майка й. По-късно е вземала уроци по танци и театър в академията на андрес Солер, скришно от родителите си. Заради неоспоримата й красота, е била поканена да се съревновава в конкурса "Мис Венесуела", но "не приех, понеже не ми харесва да се състезавам в този смисъл, вярвам, че всеки притежава своя красота и никой не може да ни каже, че едната е по-добра или по-красива от другата". От малка е имала 
доста животни: котки, кучета, змии, хамстер и птички. "Ако не бях актриса, щях да съм ветеринарка". 

Любопитна подробност и рекорд е, че Соня Смит е играла майка на Мариана Торес в четири различни теленовели - "Винаги ще те помня" ("Olividarte jamas"), "Заложница на съдбата" ("Acorralada"), "Чужди грехове" ("Pecados ajenos") и "Обичай ме отново" ("Vuelveme a querer")

В последните години любовта намира Соня все на снимачната площадка. През 1996 играе в "Гуахира" ("Guajira"), където се влюбва лудо в Карлос Камачо. "Нашето беше искра, но от тези, които продължават цял живот", уверяваше пред пресата, но връзката им продължи две години. По време на снимките на "Милагрос" ("Milagros") през 1999 г. се запознава с Пол Мартин. Двамата живеят в Лос Анджелис и се твърдеше, че те са се оженили, нещо, което никой от тях не потвърди. След време се разделят. На снимките на "Винаги ще те помня" ("Olividarte jamas") Соня Смит и Габриел Порас се влюбиха лудо и имаха дългогодишен брак. Винаги е казвала, че освен красив, той е интелигентен и с изключително чувство за хумор, който обича семейството си и професията си. Двамата се женят на 29 февруари 2008 на един плаж. Заради специфичната дата едва миналата година можеха да празнуват годишнина. Това лято двамата се разделиха, за жалост на всички техни фенове, които ги обичаха като двойка. Соня намери любовта отново на снимачната площадка, този път на "Мъж под наем" ("Marido en alquiler"), в лицето на Рикардо Чавес.
 Смит е ексклузивна звезда на Телемундо, участвала е в "Къде е Елиса" ("¿Dónde está Elisa?"), "Аурора" ("Aurora)"), "Смело сърце" ("Corazon valiente"). За последната си теленовела тази красива актриса остави настрана грима, фините дрехи, аксесоари и лъскавите коли, за да даде живот на една скромна жена, задължена да се превърне в "мъж за всичко", за да изведе семейството си напред. "Мъж под наем" ("Marido en alquiler") е продукцията, в която си партнира с Марица Родригес, Хуан Солер, Кимбърли дос Рамос и Габриел Коронел. Снимките вече приключиха, а Соня се радва на успеха, който жъне новелата, която е най-гледаната телемундела в момента, макар и с не много високи резултати.

- Макар да си родена в САЩ, се чувстваш напълно венесуелка, но пазиш ли нещо от немските си корени, освен цвета на очите?
Добър въпрос. Представи си... родена съм в САЩ, като малка се преместихме във Венесуела. Немските ми корени са от баба ми, от страна на майка ми. Вкъщи много се говореше на немски, за Коледа баба ми правеше немски ястия или баници. Имаше традиции, които винаги правихме. Упоритостта също е нещо немско и го притежавам.

- Може да се каже, че "Мръсно лице" ("Cara sucia") ти донесе международна слава...
Това беше първата ми главна роля и тя ме направи известна, тъй като беше гледана в около 80 страни. По онова време това число си беше доста голямо и днес много хора все още ме помнят с героинята ми Естреита от този сериал преди 20 години.

- Какви роли предпочиташ - на злодейка или плачеща протагонистка, която страда през цялата история?
Харесват ми всички роли, всяка една си има очарование. Когато играеш лошата, ти позволява да правиш повече неща, но ми харесват и другите роли. Ако персонажът има нещо, с което ме привлича и ми се струва интересен, го правя.

- Коя е ролята, с която се идентифицираш най-много?
Персонажът, който беше най-голямо предизвикателство за мен, беше Дана Ригс в "Къде е Елиса" ("¿Dónde está Elisa?"). Един от персонажите, в които трябваше да изследвам дълбоко психологията на персонажа. Да започнем от това, че тя е майка, а аз все още не съм. Болката и разочарованието от изчезването на дъщеря й... да пресъздам това чувство, да изглежда истинско беше предизвикателство. Не можех да го направя въз основа на личен опит, затова наблюдавах. Тя също беше привързана към семейството си, в това също се идентифицирам с нея.

- През 2011 се появи в "Аурора" ("Aurora)"), за да промениш съдбата на Лоренсо, изигран от Хорхе Луис Пила. Каква е тайната за страхотната химия, която съществува между вас?
Хорхе Луис е страхотен колега, сериозен, много добър актьор, отличен партньор, с който се разбирам, когато трябва да работя, понеже смятам, че, също като мен, обича това, което прави. Много учи, посветен е на работата си и създадохме страхотна връзка в работата, сърдечна, и това се отразява на екрана. Когато се чувстваш комфортно с някого, докато работиш, ще бъдеш по-отпуснат и това се вижда. Смятам, че това е тайната. Имаме много хубава връзка и вярваме един на друг.

- Какво ти харесва в твоята професия?
Че е като игра, където ръководя ситуации и персонажи. В тази кариера трябва да се учи много, да се концентрираш и да работиш дълги часове, но ти позволява да играеш, забавно е. Аз, която нямам деца, съм била майка четири пъти и то на големи момичета. Понякога е трябвало да мразя някой, с който се разбирам добре или да обичам някой, когото не понасям. Това е актьорството.

- Какво мислиш за бразилските теленовели, каквато е оригиналът на "Мъж под наем" ("Marido en alquiler")?
Пристрастена съм към бразилските теленовели и реализмът, с който се правят. Това ги различава от испанските новели, с които сме свикнали. Бразилската публика е свикнала на този реализъм, испаноговорящата публика се наслаждава на история, която има реализъм, но и измислица също.

- Какво те мотивира да се върнеш към теленовелите и то точно с този проект?
Проектът е прекрасен. Това е история, която ще стигне до сърцата на хората, защото показва, че най-важното в живота са ценностите, семейството, честната работа и без значение от къде идваме, нашето поведение ще определи нашето щастие.

- В първата част на "Мъж под наем" ("Marido en alquiler") те виждаме доста различна. Как се подготви за героинята си?
Работихме много, научих доста от нещата, които прави Гриселда, героинята ми. От моя страна, наблюдавах много и дори тренирах с хора извън Телемундо някои занаяти. Освен това, този персонаж е доста реален, различен е от всичко, което съм правила. Харесва ми много, че е без грим, защото това означава, че мога да спя поне един час повече (смее се). Гриселда е искрена, силна, с ценности, истинска, с чувство за справедливост. Много прилича на мен.

- Хуан Солер ти партнира в главната роля...
Удоволствие е да работиш с него. Голям партньор, има чудесна енергия, чувство за хумор и голям професионалист. Радвам се, че точно него избраха продуцентите за мой партньор. Невероятен е!

- Как ти се струва съставът на телемунделата?
Прекрасен. Няколко месеца се подбираха актьорите. Изборът е най-добрият. Екипът е феноменален, без да навлизам в подробности, всеки се справя много добре с персонажа си.

- След тази новела продължаваш ли с Телемундо? Имаш ли договор с тях?
Все още имам договор с Телемундо. Продължавам с тях сега. Доволна съм от дадените ми възможности там.

- Какъв е животът ти, когато не работиш?
Много нормален, като на всеки друг. Занимавам се с други работи, с дома си, семейството, приятелите, чета.

- Каква е тайната ти да изглеждаш вечно млада?
Най-важното е да си щастлив. Да отглеждаме нашия интелект, нашия дух преди всичко. Трябва да сме благодарни за нещата, които ни се предоставят, да се усмихваме. Това за мен е най-важното.

- Решението за развода с Габриел Порас крайно ли е?
Не знам дали сгреших или не, единственото, което знам, е, че дадох сто процента от себе си в този брак. Знаех за кого съм омъжена, никога той не се показа като някой друг пред мен, смятам, че изневярата е решение на човека... Когато дойдоха хора при мен и ми казаха някои неща, останах изненадана, общо взето заинтересованият или афектираният разбира последен.


- Какъв съвет ще дадеш на тези, които започват нова 
връзка?
Да започват от приятелство, за да стигнат до истинска връзка, основите винаги трябва да бъдат здрави и ясни, за да се избегне неразбирателствата по пътя. Общуването, доверието, яснотата и прозрачността са основните елементи за успех в една връзка. Не трябва да забравяме и уважението.

- Кажи ни нещо за новата ти любов Рикардо Чавес...
Искам да бъде ясно, че разводът ми няма нищо общо с новата ми връзка. Отношенията ми с Рикардо са много красиви.

Благодаря ви, че следите работата ми. Обичам Ви. Пращам ви целувки! - Соня Смит