петък, 7 март 2014 г.

Неукротимата Скарлет Ортис

"Един ден някой ми каза, че теленовелите са отражение на реалния живот, но без скучните дни... аз мисля същото", Скарлет Ортис.

Скарлет Ортис започва артистичния си живот на модния подиум. Представя провинцията Сукре на националния конкурс Мис Венесуела през 1992. "Бях Мис Сукре и се състезавах с Габи Спаник и Наталия Стрейгнард. Конкурсът ми помогна да преодолея срамежливостта. Нямах нужда от диета, защото си бях слаба, а гърдите си направих тогава и никога вече не ги оперирах, защото ме е страх от болката. Всички бяха с 'едни гърди напред' и аз исках. Тогава Осмел ми ги увеличи и бях много щастлива. Станахме големи приятелки с Габи Спаник. За съжаление времето и разстоянието ни отдалечи, но където и да се видим се поздравяваме сърдечно. Наталия я виждам в Маями сега, когато има дете", спомня си Скарлет, която е завършила Психология. 
Първите й стъпки пред камерите са в предаването "Nubeluz" заедно с Габи Еспино и Кончета ло Долче. Оттогава с Габи Еспино са неразделни. "Тя е моя сестра и я обожавам. Аз съм кръстница на дъщеря й Ориана, но тя не е на моята Барбара. Вече бях ангажирала друга приятелка Моника Ферара. Благодарение на Бог Габи ми прости (смее се)". Скарлет не можа да завърши специалност "Реклама" в университета, но е наясно, че "да бъдеш някой в живота не ти е нужно да имаш диплома, а да правиш това, което желаеш и да постигаш мечтите си". Скарлет има пет братя и сестри, тя е петото от шесте деца.
 За детството си Скарлет си спомня, че е гледала теленовели скришом. "Майка ми не ми даваше да гледам". Началото на Скарлет в "Джовисна" ("Llovizna"), първата й новела, не е било розово. Майка й не е приемала да стане актриса. "Баща ми трябваше да говори с нея. Да бъда протагонистка беше шок, представи си! Да работя с Луис Фернандес, Каридад Канелон, Хавиер Видал... уао! Да ги видя в сцена с мен беше много голям емоционален шок. Един ден се обадих на майка си и тя ме помоли да оставя всичко, но баща ми каза 'ти искаш да го правиш и ще го правиш, защото си способна и точка'. С тази роля става известна не само в страната си. "Тогава осъзнах, че наистина искам да стана актриса. Започнах да уча актьорско изпълнение с учител, понеже подготовката ми бе основна и се страхувах да не се изложа". Следва "Богато момиче" ("Niña mimada"),
 където изиграва единствената си досега злодейка в кариерата. В следващия си проект "Луиса Фернанда" ("Luisa Fernanda") през 1999 се запознава с Юл Буркле, с когото е и в момента. "Привлече ме кавалерството и симпатията му. До него се чувствам защитена". От международите си изяви най-голяма нежност пази към участието си в "Грозната Бети" ("Betty, la fea"). "Не можех да повярвам. Това беше споразумение между RCN и Rctv. От колумбийския канал RCN искаха една венесуелска актриса и Хосе Симон Ескалона реши да изпрати мен. Почти припаднах от вълнение, защото бях фен на тази новела", разказва актрисата. "Тайните на любовта" ("Secreto de amor") е първата теленовела, където е в главна роля, снимана извън Венесуела, в Маями. Преживяването било толкова прекрасно, че решава да си смени гражданството и оттгова живее в слънчевия
 град. Но започват пътуванията... отрязва си косата за следващата си главна роля във "Всичко за нея" ("Todo sobre Camila"), снимана в Перу. "Беше грешка да си я режа като момче. Обичам да се виждам различно, но на публиката не й допадна. И най-лошото е, че ме отхвърлиха два пъти за роля заради късата коса. Тогава си дадох почивка и разбрах, че хората ме искат с дълга коса и така ще ме гледат". Година по-късно влиза в образа на проститутка в историята "Всички искат с Мерилин" ("Todos quieren con Marilyn"), снимана в Колумбия. 
Връща се във Венсуела, за да играе в "Моят живот това си ти" ("Mi vida eres tú") отново с Хорхе Аравена. През 2007 отива в Доминиканската република и протагонизира "Тропико" ("Trópico"). Тези отивания и връщания са я изтощили, но са я обогатили. "Не е лесно да снимаш в толкова страни, защото всяка има различна култура, но е интересно и се научава много". През 2008 се връща в Маями, за да стане "Отчаяна съпруга" ("Amas de casa desesperadas") в латино версията на успешния американски сериал. "Неукротима душа" ("Alma indomable") беше последният й проект преди да стане майка на Барбара Бриана през март 2010. "Тя е кулминацията на всичко, което Юл и аз чувстваме и обичаме, на нашите десет години
 заедно, основани на разбиране, стабилност и комуникация". Но Скарлет бързо се връща на екран с дебют за Телевиса в "Рафаела" ("Rafaela"). Показа, че е в добра форма в танцувалното шоу "Виж кой танцува" ("Mira quién baila"). През 2012 се върна в родината си, за да оглави "Сладко горчиво" ("Dulce amargo"), последната й засега теленовела, но преди да вземе това решение го е премисляла доста, заради несигурността в страната. През същата година дебютира и в театъра. 5 дни преди да навърши 40г. (на 12 март) Скарлет 
разполага с безупречна кариера и очаква с нетърпение дългия път, който предстои, макар да знае, че ще сменят типа героини, които й предлагат: "Възрастта е пречка за много продуценти. Знам, че ще дойде ден, в който ще спрат да ме викат за главната роля". 
 13 теленовели, 12 от тях протагонистка и 1 злодейка... такава е кариерата на Скарлет Ортис, която е в Маями и се наслаждава на дъщеря си Барбара и половинката си Юл, докато очаква следващия си проект.

- Какви спомени пазиш от "Рафаела" ("Rafaela")?
Никога няма да забравя колегите си, бяха прекрасни. Тиаре Сканде, която беше сестра ми Росалба, Патрисия Рейес Спиндола, майка ми и Шантал Андере, злодейката. Продължавам да им се обаждам.

- Разкажи ни нещо любопитно от тази история...
Първите епизоди ги заснехме много близо до един вулкан, в селото, където живееше Рафаела. Беше много красиво място, но с непоносим студ. Освен това, за първи път работих в Мексико. Хареса ми много Базиликата на Девата от Гуадалупе. 

- Запази ли си нещо от героинята ти?
Не, правила съм такова нещо само веднъж в "Джовисна" ("Llovizna"). Една къса памучна рокля, която носих в последния епизод и въпреки че миришеше ужасно, я откраднах. Искаше ми се да си имам нещо от първата си новела. Мисля, че не разбраха, защото никой не ме е упрекнал за това.

- Какво е да си майка?
Да си майка е най-тежката и отговорна работа, но също и най-красивото и удовлетворителното, което съществува. Трудно е да отгледаш дете, да го възпиташ на ценности и да си сигурна, че не грешиш, тъй като това не идва с наръчник за употреба. Всеки ден се уча от малката, раста с нея. И всеки път щом ме целуне и ми каже мамо, обичам те, се разтапям. В този момент проблемите изчезват и усещам огромно щастие.

- Освен това разчиташ на Юл...
Той е страхотен баща, виждала съм го как се държи с племениците си. Винаги е искал момиче, тя си прави каквото иска с него. Аз съм по-взискателната, тази, която налага правилата.

- Какво те привлече в него?
Това беше и продължава да бъде неговото кавалерство, чувството му за хумор, с което не спира да ме разсмива и неговата щедрост, той е прекрасен човек и му се възхищавам като актьор. Освен това е страхотен баща.

- Каква е тайната за връзката ви?
Комуникацията и уважението към половинката ти като човек и професионалист. Разбираме, че това ни е работата и трябва да се подкрепяме, а не да си пречим. Когато бяхме сами ръководихме по-лесно разстоянието, защото пътувахме поне на всеки 15 дена, за да сме заедно или ако единият работеше, другият не, се придружавахме в страната, която се падаше. Сега с Барбара е малко по-трудно, но че може, може. До сега, благодарение на Бог, успяваме.

- Сигурно си горда, че Юл присъстваше на раждането?
Да, но беше ужасно, много драматично. Юл работеше в Богота и на мен болките ми започнаха към 3 сутринта. Към 4 и 30 му се обадих и му казах да отива към летището. Горкичкият хванал първия полет в 8. Започнах да раждам към 12:05, а той дойде в родилната зала в 12:25. Успя да види бебето, като го вадеха. Дойде почти разплакан от самолета, стресиран, понеже искаше да види как се ражда малката.

- Кой избра името Барбара Бриана?
Барбара го избрах аз, винаги ми е харесвало като име. Силно е, с присъствие, с характер. А Бриана го избра Юл. Четеше нещо и му хареса това име. Хареса му съчетанието от три Б-та Барбара Бриана Буркле, а Ортис се промъква из там (смее се). Барбара означава сила, Бриана също. Случайност.

- Водеш ли я на снимачната площадка или предпочиташ да стои далеч от там?
Да, водила съм я. Искам да навлезне там, да ме придружава и да знае какво правим аз и баща й. Живеем от това и тя трябва да знам от какво живеем (смее се).

- Празнуваш ли Денят на Майката?
Разбира се, въпреки че мисля, че всеки ден е такъв (смее се). В САЩ този ден се празнува втората неделя на май.

- Планирате ли да имате друго дете?
Засега не, но не го отхвърляме като възможност. Ако стане, бих искала да е момче. Трудно е да си майка с моята професия, защото понякога прекарваш месеци в друга страна.

- Последната ти теленовела е "Сладко горчиво" ("Dulce amargo"). С какво те грабна тя?
Хареса ми, защото е необичайна. Не е типичната протагонистка, която плаче и страда за един мъж, макар че и тук плача много и страдам, но по други причини. Героинята ми има съпруг и син на 6г и решава да ги остави. Беше ми трудно да я разбера, но съм доволна. Историята се върти около двойките над 30г., техните проблеми, ежедневие. Доста реална е. Освен това ми хареса, че можех да се върна във Венесуела след 12 години отсъствие. Барбара имаше възможността да види корените ми, да бъде с братовчедите си.


- Отново си протагонистката. Не те ли искат като лоша?
Мисля, че на публиката й харесва да ме гледа да плача (смее се) Чувствам се късметлийка, че ме избират да оглавявам даден проект, това е голяма отговорност, която обичам да поемам.

- Как се разбираше с Ерик Айсер и Фернандо Нориега, твоите партньори в историята?
От началото се разбирахме много добре. Мисля, че е важно какви са отношенията ти с колегите, тъй като това се отразява на екрана. Имаше разбирателство между целия екип.

- За втори път играеш лекар. Като малка искала ли си да станеш лекар?
Исках да съм ветеринарен лекар, но мисля, че всички искат, защото обичат животните. Аз нямам страх от кръв и обичам да гледам програми или филми за медицина, не ми се повдига от това, обичам да ги гледам, струват ми се интересни.

- Кой персонаж е бил най-голямо предизвикателство за теб?
Във "Всички искат с Мерилин" ("Todos quieren con Marilyn") като проститутка беше огромно предизвикателство и трябваше да накарам хората да я заобичат за това каква е и да не я намразят за това, което прави. Също и Мариана в "Сладко горчиво" ("Dulce amargo"), тъй като съм майка и ми е трудно да се представя без дъщеря ми. Мариана изостава сина си и на мен, Скарлет, ми създаде много конфликти. Но коя съм аз да я съдя?

- Трудно ли ти беше да изпълниш Мария Клара в "Тайните на любовта" ("Secreto de amor")?
Тази героиня е една от любимите ми. С "Тайните на любовта" ("Secreto de amor") започна моята международна кариера и слава, освен това е една от най-продаваните теленовели в света с мен. Мария Клара си остава героинята, която е плакала най-много в кариерата ми.

- Как се подготвяш емоционално да изпълниш нова роля?
Като протагонистка знам, че ще плача много и се опитвам да оставям героинята си в студиото, а не да я водя у дома. Когато бях злодейка мога да кажа, че се забавлявах много и понякога е забавно да разплакваш ти, а не да те разплакват те. Но и при двата случая се опитвам да се наслаждавам максимум.

- Как се поддържаш във форма?
Преди всичко ям здравословно и вземам витамини. Не пия, не пуша, не обичам упражненията, правя ги с нежелание заради работата и за здраве. Забавлявам се със зумба. Пия много вода. Обичам кремовете за лице. Останалото го дължа на майка ми и баща ми.

- Най-хубавият комплимент от фен?
Моите фенове са върха, работата ми е за тях, винаги ме изпълват с енергия, казват ми хубави неща, но има един комплимент, който ме очарова и ми го каза един пуерториканец: "Бог е създал жената, мислейки за теб" колко хубаво...

- Най-сензационният момент, който ти се е случил?
Снимам една сцена от теленовела, в която трябва да влезна в един басейн и аз съм с рокля без презрамки и нямах резервно бельо, така че го свалих и когато се гмурнах в басейна, роклята почти цялата се махна, а те снимаха, докато аз щях да се удавя в опит да се покрия. Беше ужасноооо.

- Коя е най-необичайната фраза, която си казвала в теленовела?
В "Джовисна" ("Llovizna") Каридад Канелон ме питаше в една сцена 'Как се чувстваш, дъще?' и аз й отговорих: 'Размътена, мамо. Както водата в реката'. Повторихме тази сцена пет пъти, понеже не спряхме да се смеем.

- Послание към феновете ти...
Много ви благодаря за подкрепата и за толкова обич, обичам ви и това, което правя, е за вас!

Любими:
Места за почивка - Париж, Лас Вегас и Канкун;
Музика - всякаква: класическа музика, хип-хоп, меренге, салса, поп... всичко без хеви метъл;
Филми - "Мостовете на Мадисън", "В името на бащата", "Тетрадката" и "Хубава жена";
Песен - много са, но в момента слуша Марк Антъни и по-специално "Живея живота си" ("Vivir mi vida");
Място, което иска да посети - Австралия;
Актьор - между Шон Пен и Робърт де Ниро;
Актриса - Мерил Стрийп и Джулия Робъртс;
Имаш ли страх от нещо - имам фобия от паяци
Прякори в училище - казваха ми Ескалибур и Ла Сайона, венесуелска митична героиня, която се явявала, за да наказва неверниците. 

Скарлет Ортис и Юл Буркле решиха да покажат дома, в който живеят в Маями пред предаването "Suelta la sopa" на Телемундо. "Нашата къща е ваша къща", така приветства журналистите от предаването. Започнаха с показването на една статуя на Архангел, която е любима на Юл Продължиха 
с трапезарията, където винаги има три зелени ябълки, които поддържат добрата енергия. Преминаха към любимата част на Юл - мястото, където пие кафето си, където вечерят понякога и когато посрещат гости. Купили са си фотьойли от Перу, когато са били там. Скарлет си е направил гипсова форма от времето, когато е 
била бременна. Преминават към стаята на Барбара Бриана, която нормално е в розово и е пълна с играчки. Любимите й са пеперуди, закачени по пердетата и принцесите. В стаята си има своя малка къщичка и когато някой им дойде на гости, тя се крие там. Идва ред на спалнята на Скарлет и Юл, преди нея, обаче, е огледалото, където се гримира и банята, която 
няма да покаже. В сградата, където живеят, има прекрасна градина, гледка към морето и басейн, любимото им място за релакс. Цялото видео може да видите тук. Насладете му се!