сряда, 16 април 2014 г.

Вие пожелахте: Химена Дуке


Въпреки че Химена Дуке знае, че има хубаво лице и впечатляващо тяло, колумбийката разчита на таланта си и упоритостта си, за да триумфира на малкия екран и не само.
 Моторът и най-добрата й съюзничка винаги е била майка й, която я е подкрепяла в мечтата да стане актриса. „Като дете измислях какво ли не да ги разсмея, бях палячото на семейството, импровизирах. Растях и знаех, че искам да съм актриса“. Като тийнейджърка родителите й се развеждат и в търсене на по-добро бъдеще двете (Химена и майка й) се местят в Маями, където започва да учи актьорство, дикция и неутрализация на акцента, тъй като си давала сметка, че да влезне в тази среда, нямало да бъде
лесно, както си мислела. Първата й възможност е в „Изпълнители от теленовела 2“ („Protagonistas de Novela 2“) на Телемундо, нейният трамплин в актьорската й кариера. „Най-важното не е да дойдеш, а се задържиш“. И виждаме, че тя го е постигнала. „Затваряха ми врати, никой не ми е подарил нищо, но не трябва и да вярваш, че си постигнал всичко“. През 2008 се включва в
 телемунделата „Лицето на другата” („El rostro de Analia”), където с Педро Морено направиха страхотната двойка Камила и Кристобал. Към края на 2010 се включва в мистериозната теленовела „Някой те наблюдава” („Alguien te mira”), където признава, че се е забавлявала като е играла безсрамницата Камила. През 2011 печели ролята на Карола, непокорно и без предразсъдъци момиче в „Съседската къща” („La casa de al lado”). Година по-късно играе охранителката Саманта в „Смело сърце” („Corazon valiente”), а двойката Саманта и Уили, изигран от Фабиан Риос, е една от най-обичаните. След този успех с първата й главна роля,
Химена даде живот на злодейката Инес Робледо в „Света дяволица” („Santa Diabla”), последната й теленовела засега. „Щастлива съм с героинята си. Инес ме накара да експериментирам други лица като актриса, това ме кара да израствам. Колкото е сложно, толкова е и прекрасно. По-добро предизвикателство не можеше да ми изпрати Бог“. Химена си партнираше с Аарон Диас и Карлос Понсе, които по това време бяха разделени, но теленовелата ги събра завинаги. В тази теленовела се сбъдна една нейна мечта, а именно да играе с Габи Еспино, на която се възхищава.
 Когато Химена разбра, че ще си партнира с Карлос Понсе в „Света дяволица” („Santa Diabla”) е извикала ‘Аз не искам’. „Говорих с продукцията и казах: „как можем да оправим това?“, спомня си актрисата. „Но щом Бог сложи ръката си, няма какво да се прави“. Актьорите предчувствали, че като работят заедно, ще се съберат отново. „Знаех в какво се забърквам и тя също“, разказва Карлос. „Но нямаше да оставим хубав проект заради лични въпроси и знаехме, че сме двама души, които нямаше да си навредят“. Въпреки това, когато започнали снимките, те са се притеснили. „Не можех да го гледам в очите“, споделя Дуке. „Бяхме нервни в сцените. Грешахме. Разстройвах се. Беше неудобно“.
Където е горяло, пак ще гори… След пет месеца раздяла, двойката се събира след няколко откровени разговора. „Това ни направи много по-силни. Казахме си: „Оставяме да си отиде нещо, което можем да спасим. Да започнем отначало“, спомня си актрисата. Да покори Холивуд е една от целите й, която след запомнящи се роли в телемундели, е готова за дебют в киното. Преди това да стане, обаче, има да изпълни още един проект за Телемундо. „Вече съм играла всичко – луда, лоша, добра. Мисля, че в следващата ми теленовела трябва да съм протагонистката“. Аурелио Валкарсел, вицепрезидент на компанията, я определя като много посветена актриса, израснала с всяка роля и отдадена на предстоящото.
 Днес е посветена на идилията си с Понсе. Останали назад са слуховете за евентуална връзка с Фабиан Риос и дори с певеца Рикардо Архона. Според Дуке, която отрича тези слухове, никоя от разделите й с Карлос през четирите им години връзка, не е била заради трети човек, а заради липсата на време да са заедно. Затова след като приключиха снимките на „Света дяволица” („Santa Diabla”) отидоха на почивка в Испания, в Тайланд, на Бахамите и на други места. „Липсваше ни времето да сме
само двамата. Като бяхме разделени, си липсвахме, сякаш искахме да опитаме всеки по своя път и да видим какво ще намерим. В това търсене разбрахме, че имаме нужда един от друг. Сега сме по-обвързани. Когато всичко е перфектно, светът те атакува повече, искат да те разделят, завиждат ти. Понякога като човек решаваш да избягаш и да не се бориш. Това е време да се изправиш пред света, да поставиш Бог по средата и да кажеш ‘да може!“ Химена признава, че ако не са били играли в една теленовела, едва ли са щели да се съберат пак.
Двойката използва свободните си дни, за да наглежда пускането на нов бизнес за красота и в края на седмицата да излизат с децата си – Кристиан, синът на Химена от Крис Карабиас на 10 години, и четирите деца на Карлос от предишен брак. „Вече са братя и сестри. Ние сме едно семейство от седем човека. Затова не бързаме да имаме деца. Карлос е реализиран като баща, аз си имам син, ако Бог ни изпрати бебе, е защото така е трябвало. Ще е добредошло, но засега не го търсим“. Дали ще има сватба? „Питайте го него, аз все още нямам пръстен… Ще видим. Ние сме във вечен меден месец“.
Химена споделя, че голяма част от успеха си дължи на феновете си, на нейното #DuqueFamily, както ги нарича. Никога не забравя, че ‘публиката ти дава и ти отнема’.
 В момента Химена Дуке е в Република Доминикана, където снима филма „Да умреш бленувайки” („Morir Soñando”). Тя е там със сина си Кристиан и стилистката си Джесика Мехия, с които се забавлява, ходи на красиви места и прави различни дейности като да язди кон, да се разхожда с кану и да плува в красивите плажове на острова. Това е филм, пълен с екшън, драма и любов и си партнира с Педро Морено – 6 години след като изиграха Камила и Кристобал в „Лицето на другата” („El rostro de Analía”). Скоро актрисата ще направи фейсбук чат, тъй като достигна един милион харесвания в социалната мрежа.
– Винаги ли си мечтала да станеш актриса?
Цял живот знаех, че с това искам да се занимавам. Всъщност, започнах да играя от малка у дома, като се сбиех с брат ми, той идваше с мама и й изнасях цяло шоу, плаках и обвинявах него. Бях голяма пакостница и когато мама ме разкри ми каза, че ще стана актриса. Аз го повтарях и те ми се подиграваха, но ето ме сега.
– Ти си почти нова в актьорството. Сигурна ли си в това, което правиш?
Ximena Gabyy
Дори не мога да повярвам. До сега персонажите, които съм играла, са като отговор на посвещението ми, на отговорността, която поех, на желанието ми. Казват, че който е упорит, постига всичко. При мен е така. Спомням си преди пет години, когато гледах Габи Еспино да играе, си мислих: „искам да съм там“ и сега сме заедно, не мога да повярвам, защото сме просто две жени, актриси, които се борят да продължат напред, правейки това, което обичат. Въртя се и си казвам: „Каква благословия да имам такива хора около себе си, големи звезди и колко мога да науча от тях“.
– Как се превърна в Инес Робледо в „Света дяволица” („Santa Diabla”)?
Трябваше да я изиграя добре, да направя злодейката, която публиката иска и да не прилича на друга, която съм правила. Инес е лошата, но е луда и така го живеех и чувствах.
– Какво би направила, ако срещнеш една Инес в реалния живот?
Бих избягала! Това е смесица от емоции, трябва да имаш време, за да й помогнеш. Инес е пълна със страх, вина и психологични проблеми.

– Как снимаше любовните сцени с Давид Чокаро в „Някой те наблюдава” („Alguien te mira”)? Понякога приличаше на вампир…
Любовните сцени с Давид бяха много забавни и двамата сме непохватни и следователно се залепяхме един за друг през цялото време. Целувахме се и се удряхме, имаше дори кръв, но си имахме такова доверие, че след това се смеехме. Макар да не вярвате, тези сцени са ми трудни, тъй като съм свенлива и е сложно, защото всеки един има своите проблеми. Не е нещо, което ми се получава естествено.
– Стана майка много млада. Мислеше ли, че мечтите ти ще се изпарят?
Мислих си, че ще се забавят, но времето божие е перфектно, нищо не идва по-рано или по-късно. Останах спокойна, макар да знаех, че няма да спра да следвам мечтата си. Много хора ми казваха, че няма да я постигна, но това ме мотивира и не спирах да работя. Синът ми е прекрасен, това е най-голямата благословия – да си майка.
– Има ли нещо в живота ти, за което съжаляваш?
Нещо като девиз ми е да не съжалявам за нищо. Нещата се правят от сърце и ако то сгреши, животът ще ти го покаже. За нещастие, не можем да върнем миналото и да го променим, така че трябва да сме отговорни като вземаме решения и да сме зрели, за да посрещаме последствията.
– Кое е любимото ти хоби?
Да съм с Карлос.

– Как се грижиш за кожата и тялото си?
За кожата вечер си слагам лед и това е добре, за да са затворени порите винаги. Внимавам какво ям, ям плодове и зеленчуци. Правя бабините средства като това да си слагам маски от кисело млядо с овесени ядки. Имам няколко тайни, но всички са натурални, не съм по кремовете, опитвам се да ползвам каквото има у дома.
– Каква щеше да станеш, ако не беше актриса?
Винаги съм казвала, че ще ставам ветеринарка и един ден се появи една змия и тръгнах да бягам, почти умрях, така че определено моето е актьорството.
– Какво харесваш най-много у себе си?
Умът и сърцето, които съм изградила, за да може утре, когато те няма, хората, които са те познавали, да кажат, че ни е оставила нещо красиво и не е само физика.
– Какво би променила в теб?
Благодарна съм, каквато ме е направил Бог. Щастлива съм така, вярвам, че всеки човек е красив.
– Нова теленовела има ли?
Имам още една да направя за Телемундо и предполагам, че ще получа предложение преди лятото. Дотогава ще се посветя на мен и на моите хора, на новия ни бизнес.