сряда, 12 декември 2018 г.

Вие пожелахте: Серхио Гойри


На 60-годишна възраст и с 38-годишна кариера, този известен злодей от мексиканските теленовели се гордее със своето семейство.


Актьор, продуцент, режисьор, писател, музикант ... Серхио Гойри се е осмелявал да прави почти всичко, но актьорството го поставя на привилегировано място в света на изкуството. Повече от сто филма, около тридесет теленовели, сред тях "Желязната дама" и "Непокорно сърце", и многобройни пиеси оправдават този статут. Преди броени седмици приключи записите на последната си теленовела - "Фалшива самоличност".

"Роден съм в Пуебла, Мексико и съм израснал в ранчо за добитък, затова живеех в контакт с животните. Трябваше да ги храня, да се грижа за тях ... След това се преместихме в столицата и всичко се промени. От хасиенда, където хората ме наричаха шеф и си сваляха шапката, за да ме поздравят, отидох да живея в квартал, където трябваше да се бия всеки ден.

От послушен и смирен син, той се превръща в бикоборец, което беше мечтата на баща му. Но не беше така. Всъщност той се ядосал, когато му казал, че иска да се посвети на актьорското майсторство. Може би затова на Серхио не му е било лесно в живота: "Проправих си път благодарение на работата си. Баща ми беше много взискателен и никога не ми даде нищо на мен или на братята ми. Всички ние трябваше да го спечелим с усилията си".

Преди да стигне до актьорските среди, Серхио живееше очарован от футбола. "Това е моята провалена професия. Докато бях на 18 години, играх в третата дивизия на Пумас и Америка. Не можах да стигна до първата, защото ми извадиха червен картон и ме изхвърлиха от отбора. Сега го оценявам, защото така открих истинското си призвание".

Дебютът му като актьор става през 1976 г. в театъра, а след това в киното. Най-близките му приятели го посъветвали да не се изкушава да работи в телевизията. "Но тази среда винаги ми е била любопитна", казва Серхио, "затова настоях да ми предложат една роля, колкото и малка да е. Ернесто Алонсо ми я предостави в "Противоположни светове", заедно с Лусия Мендес. Никога няма да го забравя". След това през 1983 г. участва в "Странните пътища на любовта", "Aнхеликa" и "Проклятието", която през 1983г. "ме доближи до масовата аудитория".

В този интервал той се снима в много филми: "Бездомно куче", "Стриптизьорките", "Мъжът без страх" ... Повечето от тях са малки копродукции, чрез които лицето му ставаше все по-популярно. И списъкът продължава. През 1989 г., след като се раздели с Лусия, първата си съпруга, той споделя сета с Тели Фелипини в "Мъжете са уморени". Това щеше да бъде началото на едни дълги професионални отношения и нещо много по-важно: "Аз я помолих да се омъжи за мен в средата на една престрелка, когато снимахме един от многото филми, които сме правили заедно; и мисля, че вече са четиридесет".

Режисьор, писател и певец
С две деца (Шерлок и Шайлок) и пораснали, Серхио и Тели представляваха един от най-стабилните бракове сред латино средите. Тайната ли? - "Уважение и страст към партньора" - отвърна той без колебание; "жена ми е изключителна жена, с която винаги съм се разбирал. Тя е много разумна и толерантна. Обичам я и знам, че тя също ме обича. Разводът не ме беляза, а напротив, исках да се оженя, за да не допусна същите грешки".

Но след 27 години заедно, 21 от които като съпруг и съпруга, Серхио и Тели се разведоха ... Актьорът има трима сина от първия си брак и двама от втория. Има и две внучета. "Бих искал да имам момиче. Е, с петте ми деца съм изключително щастлив. Не мога да искам повече", казва актьорът. В момента Гойри излиза с Лупита Ареола, която е много по-млада от него и двамата планират сватба. Лупита е бизнесдама и се занимава с недвижими имоти в Мехикали, Долна Калифорния.

Не е останал доволен от успеха зад камера, създаде през 1991 г.своя продуцентска къща "Фарфан и Гойри Съдружници", която му позволява да разширява артистичните си интереси като режисьор и сценарист на множество филми, включително "Нощен пазач" (1993), "Да умра по моя начин" (1994), "Ниски страсти" (1999), "Реквием за Диана" (2006).

Серхио се е доказал и като певец. Пет албума, издадени от 1998 г. насам, го доказват. И все още има време да се занимава с едно от своите хобита, футбола, и да го комбинира със солидарния си дух. Заедно с други актьори, Гойри формира екипа "Звезди в действие" и играе за благотворителни цели.

И всичко това, без да забравя теленовелите. "Телевизията е фундаментална среда, давам й равно или по-голямо значение, отколкото на киното или театъра. Имайте предвид, че само в Мексико благодарение на една теленовела могат да те видят повече от тридесет милиона души всеки ден. Това е мястото, където можеш да се създадеш име", казва актьорът. И без съмнение, изиграните от него злодеи го доказват.

След 40 години като ексклузивен артист на Teлeвисa, Серхио Гойри не трепна пред несигурното бъдеще, той вдигна телефона и като героите, които играе, с вдигнато чело, предложи услугите си на Eпигмениo Ибара, собственик на Аргос, партньорската компания на Teлемундo в Мексико, и стана новото голямо завоевание на компанията от Маями.


- Какво те привлече в героя от "Бог да ти прости... аз не"?
Той е човек с много лица и емоционални върхове, но и човешки, защото злодеите не могат да бъдат лоши през цялото време.

- Той злоупотребява с жените ...
Да, аз съм напълно против насилието, но такава роля ми се падна да играя. Поднасям извинение на жените, които са били насилвани сексуално, защото това е травматично преживяване.

- За какво си мислиш при записването на този тип сцени?
Преди всичко, за колегите си, винаги трябва да работим с голямо уважение.

- Иран Кастийо, която даде живот на Рената [Ребека Джоунс] като млада, каза, че сцените с теб са били най-добрите в кариерата й...
Тя е актриса с голяма чувствителност, ние само трябва да анализираме героите си и да научим историята им, за да разберем къде искаме да ги заведем.

- Предпочиташ да си лошият или добрият?
На всеки един давам нещо от себе си. Харесва ми да бъда добрият, но се забавлявам много като играя лошия.

- Може ли актьор с твоята кариера да избира проектите?
Понякога да, но почти винаги трябва да почукаш на вратите. Обикновено говоря с продуцентите, за да се поинтересувам от плановете им.

- Трудно ли е да си здраво стъпил на земята в твоята професия?
Ключът е да не си вярваш много. Не ми харесват светкавиците или интервютата, предпочитам да се изразявам чрез работата си и зрителите да ме оценяват. Не съм добър да рекламирам себе си и не се считам за красавец.

- Доволен ли си от кариерата си?
Разбира се, аз вярвам, че моите постижения са резултат от усилията ми и се наслаждавам на всеки момент от професионалния си живот, но най-вече на личния. Истинският триумф е да видя децата си щастливи.

- Как се чувстваше в образа на злодея от "Госпожа Асеро 3"?
Той е като шеф, но сега лъжа майките и казвам неща, злините са същите, опитвам се да бъда злодей, който не е лош, винаги се опитвам да ги оправдавам.

- Защо Чучо Касерес, героят ти, може да оправдае убийството на жената, която обича, и опита за изнасилване на дъщеря й?
Той беше много влюбен в нея, но има син от друг мъж и се обезкуражава, толкова че, когато го моли за помощ, той й я дава, но иска да му плати затова. Разбира се, момичето може да ти хареса. Точно тогава хващам оръжието, за да мога да обработя всичко. И после идват и други неща и тогава моите злодеи стават различни. Бил съм в много важни теленовели като "Господарката", "Аз все още те обичам", където бях лошият и публиката искаше от мен да остана с главната героиня. Дон Емилио Aскарагa ми каза: "Вкарваш ме в беда, за първи път в историята на теленовелите публиката иска главната героиня да остане с лошия".

- Защо мислиш, че това ти се случи?
Това е така, защото аз обичам моите героини, сега в този случай не е дадена ситуацията, но дълбоко обича децата си и ще го заболи, ако умрат, дълбоко обича тази жена и мрази, че го е предала, той е алфа мъжкар, жената я има като своя собственост. Той искаше синът й да е от него.

- Сега си изправен пред ново предложение, различен начин да правиш теленовели или сериали, харесва ли ти?
Да, и мисля, че би било добре, ако се вкара и политиката, това би било много интересно да се представи, тъй като всичко това е налице, трафик на наркотици, трафик на хора, правата на човека, стъпкани от лоши политици, мисля, че е много важно да се атакува центъра на всички тези злини. Би било добре да се направи нещо друго освен екшън теленовела, с мъртъвци, да се обиждат майки, по-разголени момичета, но и да се показват повече оплаквания. Тъй като това не е проблем на Мексико, в Съединените щати са по-корумпирани, защото всички наркотици, кой ги продава, кой ги купува? Би било много добре да покажем всички тези корумпирани политици, полицията на "сребро или олово". Това са нива, които трябва да бъдат взети под внимание, за да влязат в политиката и полицията.

- Беше 40 години в Телевиса и изведнъж ни изненада с преминаването си в Teлемундo, защо?
Когато не можа да се постигне споразумение с компанията, за която съм работил 40 години, те мислеха, че ще преговарям за по-малък договор, и когато им казах, че съм добре, беше чаша със страхове, защото бях от първите ексклузивни актьори за компанията, имах огромен комфорт, с месечна заплата, без да правя нищо. Когато стана това, си помислих: "Трябва да продължа да работя"... Като напуснах Телевиса, първото, което направих, беше да намеря телефона на Епигменио Ибара (приближен продуцент до Телемундо) и в ресторанта отсреща, където се храним актьорите, говорих с него, той ми каза, че ще пътува и като се върне, ще се видим. Той си мислеше, че щях да го упрекна за нещо. Казах му, че вече не съм ексклузивен актьор и че първият човек, с когото исках да работя, беше той. Сподели ми за "Госпожа Асеро" и как не ми е казал преди това за нея, защото имало перфектен герой за мен. Помолих го да ми предложи нещо важно. Същата вечер ми се обади и ми каза: "Можеш ли да започнеш да работиш вече?". На другия ден отидох и започнахме. Нещата стават така.