четвъртък, 27 декември 2018 г.

Кой е Еркан Авджъ (Корхан) от "Искрите на отмъщението"?


„Българските зрители помнят превъплъщенията му в образите на Гюрхан от "Долината на вълците" (2007) и най-вече на Неджет в "Справедливостта на Кара" (2012).

Преди да получи ролята на наследника на богата фамилия Корхан в рейтинговия сериал "Искрите на отмъщението", Еркан Авджъ се утвърждава като отличен изпълнител на поддържащи роли.

Кинолентата, която обръща вниманието на критиците и публиката към неговите умения, е "Танцьорът Зенне" (2011). Филмът, отличен от Асоциацията на турските филмови критици, проследява историята на хомосексуалиста Ахмед Йълдъз, застрелян от баща си заради сексуалната си ориентация. Това е първото официално признато от властите "убийство на честта" на гей. Така наречените "убийства на честта" в Турция обикновено са насочени към жени, обвинявани, че са опозорили семейството. За образа на Ахмед Йълдъз, Еркан печели "Златен портокал" за най-добра поддържаща роля на 48-я Международен филмов фестивал в Анталия и отличието на журито на кино форума "FilmOut" в Сан Диего, САЩ.

"Винаги съм искал да се превъплътя в крайно различен от мен герой и да изградя образ на хомосексуалист или сериен убиец. Мой приятел и колега, който знаеше за моите стремежи, ме заведе на кастинга за „Танцьорът Зенне". Не ми беше никак лесно да пресъздам реална личност на екрана, тъй като близките и приятелите на Ахмед го познават много по-добре от мен и го помнят такъв какъвто е бил. С двамата режисьори на този дебютен проект не се стремяхме към автентичността на документалистиката и аз не се срещнах с близките на Ахмед. За да се подготвя за снимките, прочетох статиите, които той е публикувал по въпросите на хомосексуалността. Осъзнах колко тежко му е било да признае своята сексуална ориентация пред родителите си. За мен това беше най-трудната задача, тъй като съм израснал в голямо семейство с петима братя и сестри, а родителите ни никога не са правели разлика между момчетата и момичетата, винаги са ни подкрепяли еднакво. Все пак съм израсъл в Анадола и познавам тамошните предразсъдъците към т. нар. "различни". Реално обаче ние не се различаваме в дълбоката си същност на човешки същества", убеден е актьорът.


Еркан Авджъ е роден е на 1-и януари 1982 г. в Диарбекир. "Хората от родния ми град години наред живееха в условията на студената война на етническите конфликти. Въпреки това, в Диарбекир има силна културна общност и театърът оказва голямо влияние върху градския живот. От малък бях увлечен от актьорското изкуство и започнах да участвам като стажант-актьор в спектаклите на Държавния и Градския театър, за да се уча от майсторите в професията. Мой приятел ме заведе на изпита и ме приеха. Бях безкрайно щастлив и след време постъпих в Театралния департамент на университета "Чукурова" в Адана. Майка ми обаче ме посъветва да опитам късмета си в Истанбул и прекъснах следването си, за да се явя на изпитите в академията "Мимар Синан" .

Рискът си заслужава, тъй като Еркан е одобрен от комисията и още като студент дебютира в телевизията с малка роля в сериала "Мостът" (2006). Следват участия в 21 сериала и киноленти, както и изяви на театралната сцена. Днес мечтата на актьора е да създаде свое семейство, но ревниво пази името на избраницата си от медиите. През миналата година фоторепортери го улавят в компанията на очарователна дама, но Еркан упорито отказва да споделя подробности от личния си живот със своите почитатели.

Източник: ТВ САГА