понеделник, 18 февруари 2019 г.

Вие пожелахте: Факундо Аранa


Факундо Арана не се нуждае от представяне: супер посветен актьор и музикант. 


Той трябваше да поеме водещи роли в успешни телевизионни сериали като "Chiquititas", "Дивият ангел" или "Падре Корахе". Сякаш това не беше достатъчно, той трябваше да бъде галантен и съблазнителен.

Но също толкова важна, колкото и творческата му кариера, е неговата солидарност. Зад наградите и автографите стоят много трудни преживявания, които са го направили, през годините, "посланик на Фондалеу", организация, която се бори от десетилетия срещу левкемията.

На 17-годишна възраст е диагностициран с болестта на Ходжкин, вид рак, който засяга лимфните възли, далака, черния дроб и костния мозък. Той прекарва много години между химиотерапия, радиотерапия и прегледи. За щастие, всичко завърши добре и Факундо получи първия си успех: знаеше, че ще живее.

Една част от лечението се извършва в Павловския хематологичен център, а другата във Фондалеу, институцията, за която казва, че дължи живота си. "Лечението там няма толкова общо с лекарството, колкото с всяка дума на насърчение ... Те имат за цел да дадат любов и ласка и това наистина спасява животи", казва той благодарен и развълнуван.

Ефектите от този травматичен юношески опит биха били многократни. Той напуснал гимназията заради лечението (признава, че дори и без лимфома щеше да я остави доброволно). След като е бил толкова близо до смъртта, той открива, че е нелепо да се прави нещо, което не му харесва, затова решава да следва призванието си към музиката.

Свири на саксофон в невралгична метростанция в град Буенос Айрес в продължение на единадесет месеца, без икономическа необходимост и с лично намерение да живее от своето изкуство. Той учи театър, рисува и изпробва късмета си по телевизията, докато не постига първата си главна роля с "Дивият ангел" с Наталия Орейро и бързо се превръща в един от стълбовете на аржентинските теленовели. Той триумфира в чужбина, там в Русия, Израел и други страни на Изтока, където аржентинските герои стават богове, но продължи да израства в родината си с истории като "Яго", "Падре Корахе" и "Ти си моят живот". 

Все пак, толкова често му се налага да „диша” - както казва той - и веднага да сменя чипа, с някаква екстремна експедиция като катерене, спускане с парашут, парапланеризъм или каквото и да е, за да му кипва кръвта. През 2012 г. неговата нужда беше артистична и след известни разочарования със сериали, които не бяха успешни, постави пиесата "В ефира", работа, която му подхожда. Театрална скъпоценност, която показва неговите страсти, душата и най-дълбоките му нерви. 

Арана обожава семейството си, говори за децата си, които, според него, са наследили този приключенски дух, който той също споделя със съпругата си Мария Сусини. Трябва да се отбележи, че всеки път, когато назове партньорката си в живота, той се вълнува дълбоко, както когато говори за своите "кученца", форма, с която нежно се обръща към трите си деца.

Многостранният актьор разказа какво означава да бъде в състояние да изкачи връх в Аконкагуа за трети път, обучението, което е избрал, за да се върне на връх Еверест: "Аконкагуа ме разваля прекалено много. Да стигнеш до върха на планината е невероятно", признава той. 

През нощта се качва на сцената, за да играе в "Любовни писма" със Солита Силвейра в Мар дел Плата. През деня сърфира със съпругата си - Мария Сусини и техните деца, Индия (10г.) и близнаците Яко и Моро (9г.). 

Свързано изображение
- Защо свиреше на саксофон в метрото?
Защото бях загубил работата си. Бях отишъл в агенция за търсене на работа и след като знаех английски, те ми казаха, че не съм на тяхното ниво. Бях по-нагоре. И аз исках да работя. И не защото ми липсваше нещо, защото семейството ми беше много добре. Това беше през 1992. Един следобед взех метрото и слезнах на Кориентес и Калао и чух саксофон. Дойдох с моя на рамо и ви уверявам, че това, което чух, звучеше невероятно. Човекът ме покани да свиря с него и мислех да избягам, защото бях изключително срамежлив, но приех и започнахме да свирим. Приключихме и той ми даде половината от монетите. Отказах му и той ми каза, че са мои, защото съм свирил с него. И разбрах, че това е работа, че след няколко часа имах заплата в шапката. И отидох да намеря моя станция. Живеех със семейството си в един дом от средната класа, но вече имах работата си (усмихва се).

Резултат с изображение за facundo arana
- Представям си, че имаш много забавни случки от този момент...
Много не, имам седемдесет и седем милиона (смее се). И от там дойдоха други работни места като да свиря в ресторант "Камила" в Санта Фе и Пуейредон, да отида в радиото с Дерек Лопес, за да свиря в Рок & Поп. Майка ми знаеше и баща ми разбра един ден, защото негов приятел му е казал: "Хорхе, май видях сина ти да свири на саксофон в метрото", "Не, не може да бъде", отговори той. И той дойде да говори с мен, за да ми каже, че няма нужда да правя това, че има всичко вкъщи, но аз исках да го направя. И ми даде брошура от музикално училище, но не исках да се науча да чета и пиша музика, а да свиря. Разбраха ме и двамата ме придружиха.

Резултат с изображение за facundo arana
- Такива ли бяха мечтите ти?
Не можех да повярвам, че съм жив. Тогава от този момент всичко беше мечта. Исках да рисувам, свиря и играя. Но всички те бяха мечти, защото не ги чувствах възможни. Представях си, че съм астронавт. Но след известно време рисувах със собствен стил, свирех със собствения си звук и играх със собствен щрих. Например, "Сила може да бъде" и "В еифр" са пиеси със същия щрих. Вече се опитах да правя пиеси с други щрихи, които не ме представляват, и не си прекарах добре.

Факундо Арана и съпругата му Мария Сусини пътували до Русия, където актьорът се появява с групата си, The Blue Light Orquestra, в Каса де ла Музика.

"Да свиря в Русия със същия саксофон, с който съм печелил монети в метрото на Буенос Айрес, това е история, имам няколко саксофона, но високият никога не го промених. На сцената си спомням за тези мечти на тийнейджър, когато не знаех докъде ще стигна".

Резултат с изображение за facundo arana
"Беше удивително, че хората се научиха да говорят испански заради нашите теленовели, това е безценно и в това пътуване осъзнах, че Наталия Орейро е по-известна от Ролинг Стоунс", заключи той, изненадан от популярността.

Резултат с изображение за facundo arana
- В какво те промени семейството ти?
Във всичко. Това, което ми се случваше отстрани, сега ми се падаше директно. Но аз съм най-щастливият човек на света и това е необяснимо, защото в живота почувствах толкова много щастие. И ми харесваха всички жени, които имах, и които ще имам, от всякакъв вид, цвят и форма, но намерих Мария и си казах: "Тук оставам завинаги". А най-важното - тя е майката на децата ми. Ако ми липсва, полудявам.

"Аз само благодаря, не очаквам нищо повече от живота", казва Факундо Арана (45) с очи към децата си, които сърфират на метри. "За втора поредна година съчетаваме времето за плаж и сърф с работата ми в театъра. Децата прекарват всеки ден във водата, като вземат уроци и се учат с невероятна скорост".

И с неговите "кученца" извън водата, щастливи от деня на плажа, актьорът обобщава: "Виждайки ни всички заедно и петимата, да общуваме и да споделяме живота е всичко, за което някога можех да мечтая. Да караме сърф е да създадеш една утопия. Все още не мога да повярвам.

Свързано изображение