сряда, 29 юни 2022 г.

Баръш Кълъч за трудното детство, за живота, за брака и защо се чувства зле

Роден в Малатия на 21 февруари 1978 г., актьорът се мести в Истанбул през 1983 г.

Завършил е Икономическият факултет на Истанбулския университет. Заминава за Америка, за да учи английски, връща се в Турция и завършва магистратура в университета Йедитепе. Открит е случайно от кастинг директор през 1999 г.

Актьорът, който стартира актьорската си кариера с телевизионния сериал "Всички мои деца" през 2004 г., се ожени за Айшегюл Кълъч през 2007 г. и двамата имат две деца. Баръш Кълъч, когото гледахме в "Огледален свят", "Войната на розите", "Сезони на любовта" и сега в "Опасно изкушение", обича спорта и е посещавал България за откриването на събитието "Дни на турското кино в България." "Ходих в София. Беше хубаво, беше забавно."

След само един излъчен епизод на "Огледален свят" с него, животът му вече не е същият. "Изиграх един епизод и животът ми се промени на следващия ден." 

След като напуска "Опасно изкушение", се снима в "Приказката за далечния град", продължил едва пет епизода, и се включи във "Всичко за брака" с Гьокче Бахадър. 

- Какъв живот имаше?
- Баща ми е пенсиониран учител, а майка ми е домакиня. Ние сме трима братя и сестри. Това бяха годините, когато дори електричеството навлезе в новия ни живот. Преди живеехме в кирпичена къща с нашите животни. Живяхме в бедност, деляхме си парче хляб вкъщи. Но бяхме щастливи. Тези чисти чувства са свежи сякаш беше вчера.

- Кога отидохте в Истанбул?
- Емигрирахме в Истанбул, когато бях на 5 години, когато баща ми беше назначен на работа. Животът ми се промени по съвсем различен начин. Процесът на свикване с градския живот беше труден.

- Учил си икономика в университета Мармара и си завършил магистърска степен по бизнес администрация. Как стигна до актьорството?
За да разкрие човек една своя страна, трябва да се появи някакъв шанс. Имах приятел, който се снимаше в реклами. Ходихме заедно на детска градина с него. Една сутрин той беше на път за пробни снимки за реклама. Всеки чакаше реда си в стая. Приятелят ми излезе от стаята, кастинг директорът каза: "Твой ред е". Казах, че не искам нещо подобно, но когато приятелят ми каза: "Опитай късмета си", влязох за снимките. Обадиха се след няколко дни. Режисьорът хареса усмивката ми и ме избраха. В тази реклама Пелин Дишташ, която по това време беше директор на Kanal D Dramas, ме видя и ги накара да ме намерят. Получих роля в сериала "Всички мои деца".

- Колко часа на ден спортуваш? 
- Правя го в деня, в който нямам записи. Не спортувам като луд шест дни в седмицата, но определено ходя три дни в седмицата за по 1 час и 15 минути.

- Имало ли е война в живота ти? 
- Борих се много за себе си. На много ранна възраст трябваше да започна да се боря, за да оцелея в живота. Това също ме научи на много неща.

- Как така? Какво разбираш под житейска битка? 
- Баща ми е пенсиониран учител. Той беше начален учител. Със сестрите ми учихме при трудни условия в Истанбул в начална училищна възраст.

- Как спечели първите си пари? 
Продавах вода на пазара.

- Какво си купи с тези пари? 
- Купих нещо лошо и все още се чувствам зле от това. Майка ми пушеше, купих й цигара.

- Но си го направил, за да зарадваш майка си... 
- Първият подарък, който дадох на майка ми, бяха домати. Купих 2 кг домати за Деня на майката. Тя никога не го забрави, все още плаче, когато си помисли за това.

- Защо домат? 
- Бях малък. В квартала Ден на майката е какво взе на майка си. Освен това имах много малко пари в джоба си. В това време минаваше амбулантен търговец. Може би доматът най-много ми привлече вниманието. Взех го, прибрах се, дадох го на майка ми. Този ден в къщата имаше много гости. Когато видя доматите, очите й се насълзиха.

- Умората от градския живот... Истанбул продължава ли да те уморява? 
Продължава с пълна скорост. Искам по-прост живот. Мечтая да бъда в каменна къща в красив град на Егейско море.

- Имаш солиден брак от години. Каква е тайната?
Да имаш брак дълго време не е успех. Никой не носи медальон, защото си женен от 40 години. Щастлив ли си или не, това е важното.

- Пишеше поезия известно време. Продължаваш ли да пишеш? 
Навремето часовете ми по турски език и литература бяха много добри. Съчиненията, написани от мен, винаги се четяха в час. Имаше неща, които съм писал в миналото, но не съм писал отдавна. Имам и сценарий в главата си, който искам да напиша.

- Все още ли се чувстваш секси?
- Да остарея, да трупам опит, да се слея с живота, фенове, проекти... Мечтите ми станаха по-големи. Започнах да гоня други неща.

- От една страна, ти си женен, щастлив, с деца, а от друга – желан мъж. Как постигаш този баланс?
- С каквото и да се занимавам, винаги съм имал баланс в живота. 

- Можеш ли да останеш верен на съпругата си, въпреки подобни искания?
След като се събрахме с жена ми, нито се намесвах в живота й, нито влизах в нейното лично пространство, нито тя в моето... Знаехме, че ако дозата на това се увеличи, ще се загубим един друг. Затова решихме да продължим живота си заедно толкова дълго, колкото искаме, да сме щастливи и да сме добри един за друг. Имаше възходи и падения по пътя, всички сме хора. Имаше травматични ситуации, причинени от славата. Но и тук влизат в действие нашата позиция към живота и страхът от нарушаване на обичайния поток. Брачната вярност не е просто рефлекс на изневяра на половинката ти с друг човек, мисля, че да мислиш лошо за нея е грозна форма на изневяра. Избрах честността. Дори да бях необвързан, животът ми щеше да бъде такъв. Срещам се с приятелите си, върша работата, която искам, ходя на пътешествие, имаме брачен ритъм, без да се претоварваме.

- На 28 години ставаш известен с "Огледален свят"...
Всъщност до този сериал не можах да получа инерцията, която исках. Героите, които играх, не ме накараха да блесна. Бях уморен и започнах да се възмущавам от актьорството. Когато дойде офертата, казах: "Нямам какво да губя". Освен това усетих, че ще се случи нещо хубаво. Участвах в един епизод и на следващия ден животът ми се промени.

- Добре ли е, че постигна популярност в зряла възраст?
Станах много популярен след 30-годишна възраст. Занимавам се с тази работа от 20-годишна възраст. Сега казвам, че е добре, че се случи така. Защото, ако имах такава популярност на по-ранна възраст, можеше да я преценя погрешно.

- Преди години каза в интервю: "Няма фалшиви целувки". Наистина ли е възможно да бъдеш засегнат в такава сцена?
- Да, все пак там се случва целувка. Мога да разбера хората, които се чудят за това. Около нас имаме 200 колеги, които се опитват да направят сцена с максимална ефективност. Що се отнася до проблема, може да има хора, засегнати от него, но моят приоритет е да направя сцената.

- Ожени се на 29 г. Тогава ставаш и известен...
- Бракът ми донесе късмет. След като се ожених, кариерата ми тръгна нагоре. Казваха: "Ожениш ли се, кариерата ти е свършена", за мен беше обратното.

- Къде се срещнахте със съпругата си?
В колежа. Запознахме се, когато бяхме на 22 години. Имахме своите възходи и падения, докато не решихме да се оженим. Заминах за известно време в чужбина за езиково обучение. Но когато се върнах, основните ни чувства не се бяха променили.

- 22 години сте заедно. Как се е променила любовта с времето?
След всяко добро или лошо събитие, което преживяваме, се превръщаме в нещо друго. Още нещо се добавя към усещането за любов и това да сме заедно.

- Имате две момчета на 14 и 11 години. Какъв човек те направи бащинството?
Винаги съм искал да имам деца от ранна възраст, да споделям живота с тях, докато имам енергия. По-големият ми син се роди година след като се ожених. Всичко се промени с момчето. В къщата започнаха да се обсъждат други неща. Нашите цели и страхове в живота се промениха.

Срещаш ли трудности при отглеждането им?
Големият ми син прилича точно на мен. Движения, поведение и др. Понякога предполагам, че съм добър човек и мисля, че и той ще бъде. Но при сегашното поколение търсенето не свършва. Искам да кажа, че детето ще иска нещо, може би е много естествено, но аз не можех да искам нищо на тази възраст.