сряда, 29 юни 2022 г.

Ханде Ерчел за ролята си на Еда, за атмосферата на сета на "Почукай на вратата ми" и за Керем Бюрсин

Избрана за най-красивата жена в света през миналата година.

Турската актриса преживява страхотен професионален момент, благодарение на "Почукай на вратата ми", която се излъчва в много страни по целия свят, и нейната героиня, Еда, роля, към която тя се чувства много привързана. "Всяка героиня има специално място за мен, но чувствам, че Еда е най-близка до мен". 

Ханде се определя като страстна жена, която обича животните и природата и е доста позитивна. "Имам възходи и падения, но винаги намирам начин да се освободя от негативната енергия, защото обичам себе си повече, когато съм позитивна."

Гледали сме Ханде Ерчел в "Слънчеви момичета", "Черната перла" и "Любовта не разбира от думи". В момента се излъчва най-новият й сериал "Почукай на вратата ми". 

- Винаги ли си искала да бъдеш актриса? Това ли беше твоята детска мечта или беше съвпадение? 
- Исках да бъда актриса, откакто се помня. Така че не беше случайно, винаги съм искала да бъда актриса.

- Имаше ли подкрепа от семейството си? Какво мислиха за идеята да бъдеш актриса? 
- Семейството ми винаги ме е подкрепяло. Каквото искам, каквото и да правя, те винаги са зад мен.

- Как се появи ролята на Еда Йълдъз в живота ти?
Чета сценариите веднага щом ги получа, никога не ги карам да ме чакат. Дори да съм в колата, ги чета. Същото ми се случи и със сценария на "Почукай на вратата ми", прочетох го веднага. Еда е героиня, която ми достави много радост. Нейните забавни шеги, нейната сила, нейното самочувствие и силният й характер ме вълнуваха. Тя притежава невероятна жизнена енергия. Тя е жена с положителен поглед върху живота, знае какво иска и се стреми към това. Намирам в нея сила, инат, импулсивност. Играта й ми даставяше радост и това, че съм на снимачната площадка. Това е наистина ценно нещо. Винаги исках да съм на снимачната площадка възможно най-бързо. Работихме с невероятен състав. Всеки човек бе отдаден на работата си.

- Имаше много коментари, че темата на сериала "Почукай на вратата ми" е голямо клише - цветарка, архитект, любов... Сериалът обаче запали зрителите още от първия епизод. Какво те убеди да приемеш ролята?
- Преди да започна тази работа, винаги съм казвала, че много ми липсваше да се смея. Дадох това послание на Вселената и Еда се оказа персонажът, който описах. Това, което наричаме клише, всъщност е простата страна на живота. Една жена и един мъж се влюбват и тяхната история започва. Можете да разкажете тази ситуация с хиляда и една истории. Искахме да го разкажем по забавен начин и можем да кажем, че привлече вниманието на публиката.

- Какво означава Еда за теб в личен и професионален план?
- Тя е много силен характер, знае точно какво иска. И двете имаме много общи неща. И е много важно да видите силни жени, които се борят за мечтите си, в телевизионни сериали като модел за обществото. Освен това играта на Еда беше възможност да вложа много от себе си в това.

- Как подготви образа?
- Бяхме затворени, когато сценарият дойде при мен, така че успях да работя върху ролята си с Есин Доан, действащ треньор, в продължение на два месеца и половина. Всеки ден репетирахме, говорихме за характера на Еда. Когато стигнахме до снимачната площадка, бях готова: героинята беше моя.

- Кои са общите ти черти с Еда Йълдъз?
Много си приличаме по отношение на това да отстояваме себе си, да сме силни, решителни и да преследваме мечтите си.

- Станахте красива двойка с Керем Бюрсин на екрана. Публиката търси такава хармония в романтичните комедии. Какво мислиш? 
- Забавлявах се невероятно много с него. Керем наистина дава тази мотивация на хората, той е партньор, който те издига със своята всеотдайност и енергия. Без значение какво се случва на снимачната площадка, той кара всички от екипа да се смеят. Мисля, че тази хармония, която имахме, идваше от многото забавление.

- Коя е била най-трудната сцена, която засне в "Почукай на вратата ми"? 
- Понякога работихме в много студени дни. Снимането на открито през нощта като цяло винаги ми е трудно. 

- Как разбираше Еда? Имаш ли интерес към растения и ботаника?
- Еда е любител на цветята, а аз съм човек, който говори с моите цветя. Имам дори цветя, които се възмущават, когато не им говоря... Разбира се, знаех грижата за цветята, но не знаех историите им. Има чисто нови черти на характера, които научих от Еда.

- Как минаваше един снимачен ден на "Почукай на вратата ми"?
Прекарвахме си страхотно и се забавлявахме много. Никога не съм губила мотивация. На снимачната площадка винаги съм оптимистична, пълна с енергия и щастлива.

- Правехте предавания на живо между сетовете и преди да започне епизодът по телевизията. От време на време към вас се присъединиха и други актьори от сериала. Това планирано ли беше?
Не, разбира се, изобщо не е било планирано. Ако трябва да съм откровена, дори ме беше малко срам от това. Но Керем каза: "Защо тези, които ни следват, да не видят колко сме се забавлявали?" Имаме екип, който не може да стои на едно място, те бяха голяма мотивация за всички нас. Предаванията на живо са като чатове с тях от време на време. 

- Как би искала да бъде последният епизод на "Почукай на вратата ми"?
Иска ми се да няма последен епизод!

- Какви мечти би искала да постигнеш в професионален план?
- Има много видове героини, които бих искала да въплътя, но една от мечтите ми е да играя героиня от култова книга.

- Какво означава за турска актриса работата й да има международен успех?
- Голям късмет е. Много съм благодарна за цялата любов, която получавам. Ние създаваме история, вярваме в нея и не можем да си представим докъде може да стигне. Сблъскването с това е страхотна мотивация и се чувствам много благодарна. Освен това фактът, че "Почукай на вратата ми" постигна международна проекция, е успех за един страхотен екип и аз се гордея, че съм част от него.

- Славата промени ли те?
Да попитаме сестра ми (смее се). Но не мисля, че ме е променила.

- Какво е мнението ти за Керем Бюрсин като актьор?
Да бъда партньорка на Керем Бюрсин е една от най-големите ми възможности на професионално ниво. Никога не съм се колебала, докато играя пред него, защото той е актьор, който те кара да играеш.

- С кой испански актьор или актриса би искала да работиш?
С Мигел Анхел Силвестре.

- Има ли роли, които биха били трудни за теб? По-точно, имаш ли някакви правила в работата си? Например, има ли героиня, която никога не би изиграла? 
- Обичам да чета книги и да гледам адаптации на книги. Финесът, пътуванията, дълбочината на тези персонажи ме очароват. Има герои, за които чета, и бих искала да ги изиграя. Кой знае, може би един ден тези женски персонажи ще застанат пред мен и ще разширя границите си още повече.

- Какъв тип филми обикновено гледаш? 
- Наистина обичам анимациите. И документални филми... Всъщност изглеждат като две крайности.

- Какво правиш, за да подобриш актьорската си игра? 
Продължавам образованието си, откакто влязох в индустрията, този път е много дълъг, но винаги съм отворена за развитие и учене.

- Кое е най-трудното нещо за една актриса в турския шоубизнес?
Най-трудното нещо е вниманието, което публиката отделя на външния ти вид. Гледат не на работата, а на гардероба, теглото, външния вид. Особено обичат да критикуват физическите недъзи, вместо да обсъждат таланта на актьора. Сега всеки човек с телефон може да направи снимка и да я публикува в социалните мрежи с негативни коментари. Това е много неуважително към актьора. 

- Какво те прави най-щастлива, какво те вълнува, какви занимания те карат да се чувстваш добре, когато си Ханде? 
Винаги съм Ханде извън работа. И всъщност намирам място, където да се наслаждавам на всичко, което правя. Разбира се, кучетата ми са във всеки аспект от живота ми, времето, което прекарвам с тях, е много ценно за мен.

Има различно усещане в очите ти на снимките ти с Мави, племенницата ти. Лелята е половин майка, нали? 
Преди дори да се роди Мави, мислех, че мога да опиша как бих се чувствала. Но от момента, в който се роди, разбрах, че думите не стигат. Такава любов наистина не може да се опише.

- Отворена ли си за нови хора и връзки или е по-безопасно за теб да контролираш нещата? 
Аз съм човек, който живее живота си много затворено. Не съм свикнала толкова с нови хора. Ако не ми създаде познато усещане, мога да прегрея. Но също така харесвам идеята "Всичко се променя за един ден".

- Имаш страхотни последователи. Любовта на феновете налага ли отговорност? Използваш ли влиянието си за социални цели и съобщения? С какво искаш да вдъхновяваш останалите? 
Винаги казвам едно и също. Социалните медии са средство за комуникация за мен. Това е важен инструмент за докосване до живота на хора, които не познавам лично, но които се свързват с мен. Искам да покажа, че винаги могат да се заредят с положителни емоции.

- Имаш ли нова роля?
След дълга пауза ще се завърна на екран с нова героиня, която ме вдъхновява.