вторник, 27 юни 2023 г.

Мелис Сезен за новото си гадже, защо са й се изплюли в лицето, за тормоза и изневерявали ли са й

Мелис Сезен, която блести със сериала "Мрежа от лъжи", е една от тези, които откриват магията на сцената в много ранна възраст. 

Младата звезда, чийто баща е албанец, македонски емигрант, а майка й е емигрантка от Гърция, има брат, който е с 4 години по-малък от нея. Семейството й винаги я е подкрепяло да започне да се занимава с театър. Майка й забелязва интереса й към актьорството и я записва в център за изкуства Müjdat Gezen. "Имам голям късмет със семейството си и винаги съм била благодарна за това. И двамата ми родители винаги са ме подкрепяли и са ми давали пространство да сбъдвам мечтите си. Семейството ми също беше пионер в създаването на театър."

Мелис обича да танцува латино танци и кизомба в свободното си време. "Също така обичам да посещавам вечери с латино танци. Намерих подобно събитие в хотела, в който бях отседнала в Измир за известно време. Когато видях плаката, попитах веднага. Танцувах цяла вечер, беше много приятно."

Сезен се чувства късметлийка с актьорите и режисьорите, с които е работила досега. "Много съм щастлива, че имах шанса да играя два пъти (във филми) дъщерята на Фикрет Кушкан, много го обичам. Много харесвам Тим Бъртън като режисьор. И бих искала да играя с Халит Ергенч. Той е невероятен актьор, на когото много се възхищавам."

Започва да се снима през 2016 г. и е участвала в сериали като "Добри приятели", "Животът понякога е сладък", "Черната перла, "Скъпо минало", "Неверен", "Гюлджемал".

Когато е вкъщи, тя обича да чете, рисува и да пише. 

- Как започна актьорската ти кариера? 
- Имахме клас по творческа драма, когато бях още в началното училище, това беше любимият ми час. Учителят ми говори със семейството ми и каза, че определено трябва да взема театрално образование. Така за първи път започнах моето театрално образование в Müjdat Gezen Art Center. Чичо ми ми подари фотоапарат. Пишех сценарии за късометражни филми през цялото време и ги снимах с приятелите си. Докато гледах филм, изтичвах до спалнята, затварях вратата и играех любимата си сцена, сякаш аз бях героинята във филма. Така че актьорството е за мен, откакто се помня. Моето пътуване… След като получих първото си театрално образование на 10-годишна възраст в Център за изкуства Müjdat Gezen, продължих да се занимавам с театър през цялата гимназия. Театърът има много специално място и да съм на сцената е съвсем различно за мен, но винаги съм си представяла себе си пред екрана. Учих медии и визуални изкуства в университета "Коч", тоест зад камерата. Чувствах се готова да застана пред камера в университета. "Сега е времето, хайде, Мелис, нека да го пробваме", казах си и се явих на първото си прослушване! Имах шанса да участвам в много добри проекти. Работила съм с много добри актьори. Работя всеки ден, за да бъда още по-добра.

- Какъв съвет би дала на младите хора, които искат да станат актьори?
- Определено първо вземете театрално обучение! Сцената е нещо съвсем друго. Да си на сцената, да излизаш на сцената, всичко, което правиш на сцената. Толкова е различно... Например сцената, на която се чувствам най-свободна, е театралната сцена. Това е мястото, където се разви моето самочувствие и открих много аспекти от себе си, които не бях познавала преди. Преди всичко сцената е вълшебна. Актьорът трябва да е на сцената. В допълнение - гледането на много филми и игри, четенето на много книги също са неща, които могат да ви послужат много добре, докато създавате герой. Също така е много важно да развиете способността да съчувствате, да слушате, да наблюдавате и да се опитвате да усетите емоцията на другия човек.

- Коя е най-любимата ти и забавна снимачна площадка досега?
Ааа, как да избера? Всички те имат много различно място и всички бяха много приятни! Но нека ви кажа нещо: голяма късметлийка съм, че никога не съм попадала на проблемен сет. И най-важното - осъзнавам, че с всеки сет ставам малко по-голяма. Например, сериалът "Животът е понякога сладък" разказваше за гимназията и сякаш наистина се върнахме в гимназията. Всички бяхме млади и това беше първата работа за повечето от нас, така че сякаш бяхме по-скоро на училище, отколкото на работа. "Miracle 2 Aşk" е един от сетовете, на които се забавлявах най-много. Прекрасен състав, беше лято и беше ваканционен сет.

- Играеш ролята на Дерин в сериала "Мрежа от лъжи". Хареса ли ти ролята? Какви са положителните или отрицателните реакции, които получаваше?
- Говорейки за Дерин, повечето хора я мразят. Дерин е младо момиче, което се е влюбило в грешния човек, неочаквано е забременяло и е изпаднало в много грешна и трудна ситуация. Емоциите й са толкова променливи… Тя изживява чувствата си до крайности. Тя е много страстна, защитава това, в което вярва, но понякога не знае какво да прави. Мисля, че е голямо предизвикателство и е още по-приятно за един актьор да играе герой с такава интензивност и променливост. Също така, за съжаление, можем да се натъкнем на едностранчиви, карикатурни женски образи в много сериали. В тази поредица, вместо да показваме героинята само с нейните добри или лоши страни, ние обработваме дълбочината, емоцията, страстите и грешките на характера, произтичащи от това, че сме хора. Точно както в реалния живот. Затова много обичах Дерин и съм много щастлива, че й дадох живот. Получавам много добри коментари за себе си и съм много щастлива. 

- Коя беше най-грубата реакция, която получи?
- Веднъж ми се изплюха в лицето, но беше заради ролята ми в "Черна перла". Сега остри реакции идват от социалните мрежи. Понякога бъркат Дерин и Мелис, държат се така, сякаш наистина съм Дерин. Обиждат ме, псуват ме... Но не съм пристрастена. Едно от нещата, които ми носи работата...

- Има хора, които обичат Дерин толкова много, колкото и такива, които я мразят. На какво отдаваш това?
Получих много силни реакции. Те мразеха Дерин. Имаше много коментари, които се обръщаха директно към Дерин, обиждайки я. Понякога дори ме бъркаха с Дерин. С напредването на епизодите получих съобщения от много жени, които казаха, че разбират Дерин и които бяха в същата ситуация като Дерин. Разбира се, изисква се известна смелост, за да се каже това, хората обикновено не искат да го изразят, дори и да са в ситуацията на Дерин, но когато опознах Дерин по-добре, бях много щастлива, че много хора могат да й съчувстват. Като виждам реакциите и виждам, че тя събужда емоции у хората, разбирам, че Дерин е жива и това много ме радва.

- Кой е неверният в тази драма?
- Отговорът на този въпрос определено е Волкан. Но за мен приятелите на Асия са също толкова неверни, колкото Волкан.

- Изпитвала ли си обсебваща любов като Дерин?
Не. Аз Съм Козирог, моят асцендент е Риби. Тук влиза в действие моята логика. Без значение колко високи са емоциите ми, аз съм горда.

- Изневерявали ли са ти?
- Не.

- Гледала ли си оригиналния сериал?

- Да, гледах "Доктор Фостър" преди години и много ми хареса.

- Как се подготви за образа на Дерин?
Опитах се да стигна до дъното на Дерин. Постоянно си задавах въпроси за Дерин, опитвах се да говоря с нея.

- Какво си помисли, когато за първи път прочете за връзката й с Волкан в сценария?
Първо, не смятам, че някой от героите е обикновен. (Смее се) Това, което ме шокира, когато за първи път прочетох за връзката на Дерин с Волкан, е, разбира се, колко грешна е ситуацията. Най-важното нещо за мен в този момент беше отправната точка на Дерин. С други думи, Дерин е втората жена в тази история, но тя не е злата жена, която виждаме в повечето сценарии и която да заговорничи за пари. Напротив, тя се влюбва в неподходящия човек и неочаквано забременява. Тя е само на 24 години, толкова е наивна, тя е младо момиче, което действа изцяло с емоциите си, а не с логиката си.

- Трудно ли е да се влюбиш? Какви са очакванията ти от човека, който ще влезе в живота ти?
- Влюбването е трудно за всички в наши дни. Но мисля, че най-важното нещо в една връзка е истинската любов и да бъдем добри един към друг. За мен е важно да имам връзка, в която се подкрепяме взаимно, ценим се взаимно и си имаме доверие. Мисля, че е много важно да бъдеш искрен. Очаквам човекът срещу мен да е искрен и честен.

- Как прекарваш един ден, когато не работиш?
- Ако съм в Силиври, си играя с котките и кучетата в градината. Чета книги, гледам сериали или филми. Срещам се с приятелите си.

- Кой е любимият ти квартал за прекарване на времето в Истанбул?
Обичам да се разхождам край морето в Килиос.

- Кои са най-големите ти вдъхновения в живота, какво те мотивира?
Книгите са страхотен източник на вдъхновение и мотивация за мен. И някои филми и особено саундтраци!

- Разбира се, генетиката е важна, но имаш ли рутинни процедури за красота и грижа, които следваш, за да поддържаш формата си?
- Танцувам, това ме поддържа във форма. Като грижа редовно мия лицето си и нанасям хидратиращи кремове, защото имам много суха кожа. Влажността е много важна. Освен това гледам да не нося грим, освен ако няма нещо специално в ежедневието ми.

Сезен призна, че е била тормозена:
"Понякога приятелството може да бъде разбрано погрешно. Хората може да се опитат да търсят други значения зад естествения ви жест. И ви обвиняват, поради различните сценарии, които са създали в съзнанието си. Това официално е психологически тормоз, недопустимо е. Веднага прекъсвам комуникацията с всеки на това ниво."

Новият мъж, който открадна сърцето на Сезен, е бизнесменът Атила Бингьол.
Двойката беше забелязана в ресторант и пред журналистите казаха: "Благодаря ви! Всичко е ново."