петък, 28 юли 2023 г.

Фабиола Гуахардо за работата със Себастиан Рули, за различната Сорая и защо е отхвърлила главни роли

Фабиола Гуахардо е позната най-вече с отрицателните роли, които играе.

Да бъде искрена със самата себе си, й помага да се развие като актриса. Никога не е спирала да бъде себе си. 

На 20 г. участва в конкурса за красота "Нашата красавица Мексико". Там забелязват таланта й и я канят да учи в Школата на Телевиса. Преди да отиде там, майка й я кара да завърши университет и тогава да става актриса.

Завършва Школата на Телевиса и дебютира на малкия екран през 2011 г. с "Надежда за сърцето" (Esperanza del corazón) с малка роля. Следват роли в "За нея съм Ева" и "Корона от сълзи", докато не идва първата й злодейка в "Че те обичам, обичам те". Работи в "Не вярвам в мъжете" и "Страст и власт", за които получава награди. След специалното си участие в "Кандидатката" се снима като злодейка във "Влюбвам се в Рамон". През 2019 г. се включва в редиците на Телемундо, където участва в "Затворник номер 1" и "Търсенето на Фрида". 

Фабиола Гуахардо беше далеч от мексиканските теленовели за известно време, когато миналата година Сорая Монтенегро от "Богатите също плачат" й пресече пътя.

- Как се подготвяш за даден кастинг?
- Уча много и се старая да разбера психологията на образа, какво мога да му дам и какво може той да ми даде. Мисля, че повторенията имат добри резултати. Но на кастинг винаги отивам добре подготвена.

- Какво те накара да стоиш далеч от мексиканските мелодрами толкова години?
- Мисля, че не бях намерила истории, които да ми хванат окото. Последният ми проект беше много хубав и тогава ми се отвори възможността да отида в Лос Анджелис да уча. Вече бях останала в един проект, но самата история не беше това, което исках да направя. Така че исках да намеря своя път, а не да ми казват какво трябва да направя. Това ме накара да си тръгна, исках да се подготвя, да имам други преживявания и затова малко се дистанцирах. Занимавах се с театър, отново се занимавах с телевизия, но в Телемундо, бях в "Затворник №1". След това се снимах във филми, записах "Търсенето на Фрида" през 2020 г., докато не дойде възможността за "Богатите също плачат".

- И какво те накара да се върнеш с "Богатите също плачат"?
Завършвах един проект, бях в различно настроение и когато бях в къщата на приятел и снимах, внезапно получих съобщение от моя мениджър и той пишеше: "Интересуваш ли се да играеш Сорая в "Богатите също плачат"?". И беше като "Коя е Сорая? Какво е това?" Сякаш знаех, че теленовелата съществува много отдавна, но не се сетих за нея. Така че ми изпратиха психологията на героинята и аз му казах: "Нека направим кастинг и ще видим какво ще стане." Нещата са така - предлагат ти да направиш герой, но трябва да се явиш на кастинг и ако не останеш, нищо не се случва, благодаря за участието, а ако те одобрят, вече оценяваш опцията.

- Какво означаваше за теб да си част от новата версия на "Богатите също плачат" и от толкова емблематичен проект като този?
- Това е красив проект, който ми позволи да изследвам образ, пълен с възможности, без ограничения и това харесах в проекта, в допълнение към красивия актьорски състав, пълен с професионализъм, любители на екипната работа и имаме страхотна отговорност в нашите ръце, тъй като това е история, добре позната и обичана от обществеността. Сега е наш ред да разкажем тази история. С тази история се връщам към компанията, в която започнах да играя. Хареса ми да се върна с този невероятен, емблематичен персонаж, който изградих от нулата с моите продуценти, моите режисьори. Хареса ми целият процес. Чувствам, че имаме великолепна продукция... Работата с Карлос Бардасано беше невероятна. Обичам да се захващам за работа и да се забавлявам, това ми хареса най-много в сериала. Направих го от първия ден до последния, така че накрая останах много доволна.

- Как беше кастингът?
- Процесът беше много готин, направих кастинг с Асела Робинсън, с Клаудия Мартин и беше много забавно. Две седмици по-късно говориха с мен и ми казаха: "Ти ще бъдеш Сорая". Говорих с продуцентите и режисьорите за това как ще бъде направена Сорая и казах: "Разбира се, много е забавно, някой трябва да направи Сорая и аз искам да го направя, защото тя е страхотен герой." Честно казано, не ме интересуваше колко емблематична героиня е, не ме интересуваше, казах: "Този ​​герой е много забавен, искам да го направя, защото го обичам, харесвам го." И така стана.

- Как успя да направиш различна Сорая от тази, която Итати Канторал направи в "Мария от квартала" преди 27 години? 

- Много уважавам работата, която моите колеги свършиха, Росио Банкелс и Итати. Обичам Итати, приветствам кариерата й, възхищавам й се много като актриса, работихме заедно във "Фатално привличане" в театъра, така че много я обичам, изглежда ми страхотно човешко същество и е много забавна. Имам чувството, че успях да направя различна Сорая, изградих я от нулата. Очевидно е предизвикателство и ми хареса, че имам възможността да разкажа историята на една нова Сорая. Разбира се, много си приличат, защото имат един и същ профил, но това е моята Сорая.

- Какъв е подходът, който прилагаш?
- Има промяна. Не е точно същата история, има неща, които са й повлияли като дете, така че ще разберете защо изпитва толкова много омраза и негодувание. Много неща ще бъдат открити, които не са били виждани във версията от 1995 г., защото тук се докоснахме до оригинала; има някои адаптации, които правят проекта по-интересен.

- Какво те привлече в тази жена? 
Харесвам Сорая, много се забавлявах, докато я правех, тя ме хвана с нейните лудории. Тя е жена, която оправдава всяка лоша стъпка, тя върви към това, към което се цели. Бори се за това, което иска, с цената на всичко.

- Успя ли да видиш някоя от версиите на тази история?
- Не гледах "Богатите също плачат" оригинала, гледах "Мария от квартала". Обичах я, кой не я обичаше? Трите Марии са божествени, а "Мария от квартала" е грандиозна. Повтаряха го много пъти, мисля, че всички станаха милионери с хонорарите (смее се). Последният път, когато я гледах, не знам, беше преди 10-15 години горе-долу, така че нямам свежи спомени.

- Какво беше да имаш за партньор един от най-красивите и обичани мъже от малкия екран - Себастиан Рули?
- Освен че е един от най-красивите и най-обичаните мъже, той е страхотен човек и страхотен колега. Той разбира много добре работата, много е щедър, изслушва те, гледа те в очите... Никога не съм работила с него, чувала съм прекрасни неща за него, честно казано, но вече го знам от първо лице... Знаеш ли кое е готино? Всички знаем, че той е красивият мъж и сърцеразбивачът от теленовелите, но той е страхотен актьор и не е останал само там. Той обича да учи, да се подготвя и да идва подготвен на записите на сцените си, така че това се оценява. Имала съм партньори, които са казвали: "аз съм красив". И? Трябва да разбереш, че не е така и че трябва да имаш уважение към колегите, към професията, така че Себастиан го има и е невероятно да се работи с него. И освен това е много забавно.

- Ще можем ли да чуем Сорая да произнася известната фраза "проклет инвалид"?
Да, ще го чуете, ще бъдете изненадани и ще ви хареса. За мен специално, на лично и актьорско ниво, беше удоволствие да прочета сцената и да направя това, което ви казвам. Когато го видите, ще разберете за какво говоря. Беше невероятна идея, защото е различно. Ще ви хареса. (Това ще се случи в епизод 55, който ще се излъчи на 2 август, сряда)

- И накрая - защо не можем да пропуснем последните епизоди на "Богатите също плачат"?
Защото това е класическа история, защото е невероятна адаптация, защото има много изненади.

- Мечтаеш ли за главна роля? 
Преди да, сега не. Мисля, че героите идват, когато сме подготвени. Ако бързаме за нещо, то няма да се случи. Признавам, че възможността вече ми се откри, но не я приех.

- Защо? 
- Защото не се влюбих в героинята. Разбрах, че не става въпрос дали е главна, или не ролята, а за това да те хване и да й се насладиш.

- Какво ти казва семейството с всичко, което си постигнала? 
Те, откакто започнах, ме подкрепят. Първоначално не приеха идеята, че дъщеря им ще бъде актриса, ще се мести в друг град… Затова ме накараха да завърша университет, завърших маркетинг и след това дойдох да уча актьорско майсторство в столицата. Сега те са доволни от теленовелата, дойдоха в Телевиса, видяха снимачната площадка, срещнаха колеги като Асела Робинсън, която обожават, откакто работихме в "Не вярвам в мъжете". С всяка моя героиня майка ми е тази, която страда, тя ме пита защо правя всяко действие и аз й казвам, че така е написано. Тя влиза много в историята и това ме очарова.

- Твоята страст е актьорството. А твоята власт?

Дори да е тривиално, моята власт/сила е, че съм жена. Избирам това, което искам, казвам да или не. Господарка съм на собствените си решения, а не жертва на обстоятелствата.

- Как се определяш?
- Всички ме виждат като лошата, но в живота съм много романтична, весела, обичам да си стоя у дома, да съм със семейството си.

Искаш ли да имаш семейство и деца?
- Мечтая да създам семейство и да имам близначки. Мечтая да карам кънки с моите момичета. Майка ми е близначка, така че имам шанс, нали?