вторник, 22 август 2023 г.

Едже Йоздикиджи се сбогува с Хилял от "Опасно изкушение": "Разстроих някои хора"

Често чува негативни коментари за себе си заради отрицателните роли, които играе.

Едже Йоздикичи е родена на 2 юли 1982 г. в Измир. Красивата актриса е висока 1,63 метра. Едже Йоздикиджи започва да играе като дете актриса в Държавния театър в Измир, когато е само на осем години.

След като учи живопис в гимназията по изящни изкуства в родния си град, тя отива в Истанбул и завършва бакалавърското си образование в катедрата по сценични изкуства в университета "Мимар Синан". Известно е, че е била асистентка на театралната актриса Зелиха Берксой по време на университетското си образование.

Започва актьорската си кариера през 2004 г. с роля във филма Bir Aşk Hikayesi. След това започва да се снима в телевизионни сериали - играла е в един епизод още в първия сезон на "Опасни улици" през 2006 г., "Малката госпожа", "Дила", "Пойраз Карайел", "Една жена", "Името ми е Мелек", "Когато я обичаш", "Опасно изкушение". Участвала е в успешни продукции в театъра, киното и телевизията и е спечелила много награди за ролите си през цялата си кариера. Води обучения, има работилници по актьорско майсторство за начинаещи актьори и за любители. Едже е продуцент в почти всички сфери на изкуството - от театъра до киното, от музиката до рисуването.

Обича да рисува и в момента излага картините си в групови изложби. От една страна, тя излага чувствата си на хартия и скоро на рафтовете ще има детска книга, написана от нея.

Има един брак зад гърба си, но през 2020 г. се развежда.

- Как се определяш?
- Не пуша, не прекалявам с алкохола, държа на детоксикацията, слагам си лед, за да се събудя сутрин, правя йога за лице. 

- Какъв реши да станеш актриса и да насочиш сърцето си към тази професия? Как взе първото си решение? 
- Всъщност още не съм решила каква ще бъда :) Все още търся и винаги ще търся. Аз съм многостранна личност. Родена съм със силна артистична страна. Това ми беше дадено. Аз съм артист. Защото съм художник, свиря, рисувам, пиша, играя. Когато намеря място, където мога да продуцирам, се вкоренявам там. След това засявам семена на други места, други клонове на изкуството. Аз процъфтявам там. Да, хората ме опознаха чрез актьорството. Но аз съм учила рисуване и актьорско майсторство. И в двете се описвам като професионалист. Засега продължавам като любител в други области. Не обичам да се определям в един бранш на изкуството, защото "аз съм това". За мен е добре да съм продуктивна във всяка област, където се чувствам балансирана. Причината, поради която започнах толкова страстна връзка с актьорството, е, че това е сфера, която е в близък контакт с хората и включва всички клонове на изкуството до известна степен. Спомням си, когато казах, че ще стана актриса на 8 години. Майка ми ме водеше всяка седмица на детски игри. Продължавах да ходя на игри за възрастни с тях, докато растях. Винаги съм мислила да достигна до хора, които не познавам. Не мислиш ли, че е страхотно да живея животи, различни от моя? Като в паралелна вселена, изведнъж ставам друг човек и преминавам към друг живот. Толкова е вълшебно и красиво. Хиляди благодарности наистина.

- Как реши да се занимаваш с изкуство, помниш ли първата искра, първия момент, в който ти дойде наум?
Знаеш ли, понякога ситуациите стават много уморителни и поставят под въпрос или променят мястото, където се намираш. Чуваме за хора, които са напуснали професията си и са тръгнали по различни пътища. Разбира се, има много моменти, когато и аз се доближавам до лимита. И аз се уморявам много. Но вярвам, че имам един от най-красивите животи и най-красивите професии за живеене. Не мога да се изразя по друг начин, не мога да живея. Не и ако не правя изкуство. Не и ако не рисувам, не свиря, не свиря на пиано. Родена съм такава. Благодарна съм, че намерих моя път.

- Рисуването има много важно място в живота ти. Как върви рисуването ти, какви са целите и плановете ти в тази сфера?
Ще открия изложба в точното време. Газиантеп даде тласък на творчеството ми в тази посока. Обожавам да рисувам. Много ми липсва работата с приятелите ми в работилницата. В Истанбул нямаше работилница, която да посещавам редовно. Работя вкъщи. Колко хубаво беше да работиш в работилницата в гимназията. Много ми липсва. Картина, която никога няма да напусне живота ми. Казват ми, че жените, които рисувам, са много тъжни. Не знам…

- Като актриса, която също е обучена в областта на киното, имаш ли планове за зад камера? Пишеш ли или планираш ли да режисираш нещо в бъдеще?
Нямам напредък в тази посока. Не се интересувам от режисура. Може и да пиша, но в момента и аз не изпитвам никакво желание. Харесва ми да съм в състава, а не да го управлявам. Обичам да бъда разказвач на историята, този, който я въплъщава.

- Имаш и писателски способности, пишеш книги... Как откри тази своя страна?
Все още нямам книги, надявам се да имам. Написах и илюстрирах детска книга. Пиша от години. Писането и илюстрирането на детски книги също е област на неограничена свобода за мен. Когато бях дете, мислех, че обичам да чета детски книги, защото бях дете. Все още чета детски книжки. Харесва ми много. Харесва ми как красивите обекти се обработват с доброта и цвят. Пишех, пишех и го пазех за себе си. Реших да покажа книжката. Идват една по една. Първата ще излезе следващия месец.

- Като завършен театрален артист как намираш връзката между сериалите и театъра, сцената или екрана?
И двете. Обичам да се срещам както с телевизионната, така и с театралната публика. Наслаждавам се и на двете поотделно. Много е хубаво да си пред публиката в театъра в този момент. Спиращо дъха е да се срещаш с публиката всяка седмица по телевизията. Докато играя хубава роля, продължавам да правя и двете.

Едже се сбогува с Хилял от "Опасно изкушение"
Едже Йоздикиджи, която даде живот на образа на Хилял и измъчваше Йълдъз в "Опасно изкушение", напуска сериала. Шестият сезон, известен като студената война между Йълдъз и Доан, е и последен. Подмамен от Ендер, Доан се жени за нея и отпраща Хилял завинаги. Хилял си тръгва, но преди това ще нанесе последния си удар срещу Ендер. Дали ще бъде успешен - проследете епизодите следващата седмица, за да разберете.

Йоздикиджи написа следните постове:
"Хилял разстрои някои хора, но плановете й работят🤐 Харесваше ми да я играя."
и
"Отнесоха се чудесно и ме изпратиха чудесно. Обичам ви толкова много".

 
Вижте тази публикация в Instagram.

Публикация, споделена от Telenovellas News (@telenovellas_news)