вторник, 29 август 2023 г.

Йойкю Гюрман - интересен момент от записите на "Ти разкажи, Черно море", за насилието и за отменената си сватба

41-годишната турска актриса и певица, домакиня и любителка на готвенето и четенето, е убедена, че телевизията помага за повишаване на осведомеността.

Ентусиастка и пълна с енергия, Йойкю Гюрман е завършила Консерваторията в родния си град Истанбул, специалност "Вокално обучение". Тя наследява музикалния талант на майка си и триумфира с брат си, с които са близнаци, през 2008 г. с народни песни, примесени с фламенко. Дуото Йойкю и Берк е любител на попа, фламенкото, фолклора и турската музика. Въпреки че й липсват тези успешни години, тя уверява, че нейната музикална страна и тази на актриса вървят ръка за ръка.

- Каква красива любов между Асие и Мустафа (Синан Тузджу)! Как я изживя?
- Обожавам тази връзка, въпреки че понякога той не е много романтичен. Истинският мъж трябва да бъде такъв: справедлив, честен, уважаващ и защитаващ семейството. За щастие, имам един като него в реалния си живот.

- Сериалът е за насилието над жени. Дори като го гледам, настръхвам. В какво настроение си, докато се снимат сцените с насилие?
Когато гледам сцени с насилие, много се впечатлявам, очите ми се пълнят със сълзи, много се изнервям. Не е възможно да останеш безразличен. Знам също, че има жени, които са били подложени на много по-тежко насилие отвъд показаното. Разбира се, ние сме против всички форми на насилие. Грубата сила е безсилие.

- Какво мислиш за брака на Ведат (Мехмет Али Нуроолу) и Нефес (Ирем Хелваджъоулу)?
- Безумно е, защото е била насилвана и малтретирана. Сериалът описва всички видове връзки, за да покаже, че жените имат право на избор. Това, което се случва между тях, не трябва да съществува никъде по света. Смятам, че целият проблем е в семейното възпитание.

- Смяташ ли, че сериалът помага за промяната на обществото?
- Да, този ​​сериал даде глас на жените и е лъч надежда. Сега знаят, че не са сами. Някои, които срещнах, ми казаха, че животът им е дори по-труден от това, което снимахме.

- Какво мислиш за твоята роля?
Обичам я. И двете сме толкова обичливи, верни, честни... Жени, които не търпим несправедливостта и които винаги прегръщаме страдащите.

- Трудни ли ти бяха сцените, в които си бременна?
- Те ме очароваха и ги изживях като истински, дори плаках, когато държах бебето в ръцете си. Винаги съм харесвала деца и ми се иска да имам едно. Най-трудно беше да се справя с малкия, той имаше нужда от много внимание и се страхувах да не го нараня.

- От кого се вдъхнови за тази част от историята?
От майка ми. Тя имаше трудно раждане, тъй като бяхме близнаци, и всяка подробност, която ми каза, ми помогна.

- Какво беше първото нещо, което ти мина през ума, след като прочете сценария?
- Отношенията на свекървата бяха много привлекателни. Определено любовта на Асие към Мустафа ме привлече. Отношенията между тях.

- Какво означава семейството за теб?
Всичко. Семейството е всичко.

- Имала ли си странен момент по време на записите?
Ние сме със Синан (Мустафа) и Синан гледа мач, разбира се, мачовете на Галатасарай. Трябва да снимаме драматична сцена, аз трябва да плача. Разбира се, Синан веднага влиза в ролята. Аз съм малко по-емоционален тип. Гледа мача на телефона. И му казвам да не влиза в спалнята в сцената, където ще плача. Мехмет Али (Ведат) идва, много претъпкана сцена беше. Калели идват в имението. Просто казвам на Мустафа да не си отива. Стоя зад вратата, но плача. В следващата сцена трябва да слизаме по стълбите, но я снимахме на другия ден. Трябваше да изляза, като плача. Синан гледаше един мач и му се ядосах. Този път започнах да плача заради гнева си към него.

- Имаше ли сцена, в която си избухвала от смях?
Имаше сцена, в която героинята на Мерджан се обесва. Това е като самоубийство. Ние сме на масата, ще имаме ифтар. Или сахур, не знам, едно от двете. Г-жа Сание има думи. Нищо не се е случило с момичето. Сестрата на Нуршим (Сание) го изпя толкова красиво. Нещо такова каза: "О, върви Мерджан... Ей, ей..." Сякаш всички се организирахме. Започнахме да се смеем едновременно. Но всички сме на масата. Когато сестрата на Нуршим каза: "О, върви Мерджан", ние започнахме да се смеем с глас. Нуршим дори се ядоса. "Защо се смеете? Снимаме сериозна сцена!"

Как се почувства, когато снима последния епизод на "Ти разкажи, Черно море"?
Въпреки че знаех, че това е последен епизод, не можех да повярвам. Не можех да сложа край. И моят плач там, между другото, наистина плаках, вярвайте във всеки момент, в който играх. Никога не съм ползвала нищо. Ще си призная. Бях на 21-22 години, имах късогледство и ми направиха лазерна операция. И не мога да използвам неща, които да ме карат да плача. Защото аз трябваше да плача, никога не използвах нищо допълнително. И трябва постоянно да мигам с очи. А това е нещо, което никога не трябва да се случва, когато играете. Вярвах, че всяка сцена, която играх, е истинска. Последната сцена беше такава сцена. Плачех и не можех да повярвам, че сериалът свършва. След това продължихме живота си, разбира се.

- С какво започна кариерата си - с музика или с актьорство? 
И с двете. Първата ми роля беше на певица. Искам да играя цял живот, но продължавам с песните си и мечтая да композирам отново с брат ми.

- Каква искаше да станеш като малка?
Фокусница, цигуларка, учител... всичко. Винаги имитирах и пеех. Това беше актьорското майсторство за мен.

- Какво мислиш за естетичните операции?
Грижа се много за себе си и се отнасям сериозно към почивката и храненето. Не изключвам ботокса, но красотата е на първо място отвътре и човек трябва да се обича.

- Била си омъжена веднъж... 
Да (бел.р. за Явуз Бингол 2015 г. –2016 г.). Бракът е добър, когато направиш крачката с правилния човек и двойките издържат, ако споделят живота си и имат сходни цели. След това добавянето на емоция към дългогодишна връзка е лесно (смее се).

- През 2022 г. получи предложение за брак в Париж. Как стана?
Беше красиво. Отидохме на концерт, не усетих, че предстои предложение за брак. Когато кутията от джоба на моя мениджър отиде в ръката на Фатих, разбрах и се развълнувах. Щастлива съм. Беше неочакван момент. Накара ме да се почувствам много специална. 

- Защо отложи сватбата си с Фатих Ичмели?
Първо, поради трагичните събития, които се случиха в страната ни - земетресенията, не бяхме в добро настроение. Когато решихме да се оженим, не успяхме да планираме и организираме всичко. После се появиха концерти, а аз наистина обичам да пея. За мен това е от първостепенно значение. Когато има концерти, ги поемам, а през септември-октомври ще се женим.

- Каква е любовта ви?
- Нашата любов е споделена и пълна с доверие. Разбиране и толерантно отношение един към друг. Толкова съм щастлива. В този смисъл Фатих е човек, който разбира и подкрепя моята работа, моята професия, моите навици, моя характер и моята гледна точка към живота, той е винаги до мен, особено когато върша работата си, защитава ме, наистина избира да бъде доволен от моето щастие. В нашата връзка никой не действа, без да мисли за другия. Това може да се постигне чрез разговор, разбиране и диалог. Като поживее малко, човек съзрява и расте. Това е урок. Всички ние съществуваме със собствените си избори. Разбира се, имате своите съжаления в живота. Но има и нещо добро в тях. Добре че има. Защото по-добре разбираш какво искаш и какво не искаш.

- Мечтаеш ли да бъдеш майка?
- Да бъда майка е моята мечта. Бих искала да бъда майка, преди да е станало твърде късно, както биологично, така и възрастово. Това е малко до късмет.

Какви хобита имаш?
Да съм у дома, да готвя, да чета, да се разхождам и да правя пилатес.

- Би ли работила в друга държава?
- Брат ми живее в Кордоба и винаги съм искала да отида с него. Испания е добро място за пеене и игра.

Йойкю се разбира много добре с Ирем Хелваджъоулу, която играе Нефес.




С годеника си