петък, 25 август 2023 г.

Дана Гарсия - имала ли е проблеми с Марио Симаро, за "Трима братя, три сестри" и за голямата болка в живота си

Талантливата и известна колумбийска актриса Дана Гарсия отново влиза в образа на Норма Елисондо 20 години по-късно. 

За Дана Гарсия завръщането на тази история е било като блян. Емоциите са неописуеми.

- Как се почувства от завръщането по екраните на "Трима братя, три сестри"?
- Изпитах голям ентусиазъм, надявайки се, че публиката ще се влюби в този страхотен втори сезон и също с голямо желание да угодим на публиката във всичко, което са искали от нас през тези 20 години.  Нервни сме, много нервни, но уверени, че имаме проект, който публиката заслужава и на който ще се насладят.

- Мислиш ли, че беше добра идея да има втори сезон на тази успешна теленовела?
- Е, правени са други версии на оригинала и с всичко това, което публиката ни пише и иска от нас, и ни изпраща толкова много любов толкова дълго време, мисля, че беше повече от добра идея, мисля, че е хубав подарък за цялата тази вярна публика, за тези хора, които ни дадоха толкова много любов толкова дълго време и които поискаха да бъде направена втора част на "Трима братя, три сестри". Виждам го като красив подарък от живота за публиката и разбира се, за всички нас, които бяхме част от оригиналната версия.

- Какво беше първото нещо, което ти мина през ума, когато те помолиха да се върнеш в "Трима братя, три сестри"?
Е, мислиш си дали е шега, дали е сериозно, вярно ли е... Просто в този момент ти изглежда като изненада, защото съм правила много проекти и нищо подобно никога не се е случвало. Възможността дори да се мисли за продължение, си е изненада, има емоция, има съмнение дали е истина. Изглеждаше като блян, който може да се случи, но да, магията наистина съществува, мечтите съществуват и публиката има голяма сила и голямо влияние върху съдържанието, което се прави, защото това е благодарение на толкова много години любов и молби от тяхна страна.

- Как определяш Норма Елисондо в този втори сезон?
- Тя е овластена жена, тя е страхотна майка, тя е страхотна половинка, мисля, че е много завършена жена и Норма несъмнено надхвърля времето, тоест годините минават и тя продължава да бъде посветена на борбата за тази голяма любов, за това семейство и за техните мечти. Виждам Норма така, по-зряла, виждам я много развълнувана за бъдещето си, за децата си, за преодоляването на проблемите и преди всичко като страхотен стълб в рамките на историята, като център на този дом. Мисля, че е половинката, която представлява семейния съюз през цялата история и в този смисъл има голяма отговорност, защото стойността на семейството, стойността на съюза и борбата не са лесни за поддържане, както и да поддържаш обединено семейството след толкова дълго време.

- Какво харесваш и какво не харесваш в Норма в тази нова част?
- Това, което най-много ми харесва, е да се върна към света на Ястребите, към света на каубоите с пейзажите, с дрехите на Норма, които са доста елегантни, с каубойска изтънченост и винаги ми харесваше това още от първия сезон и сега, когато отново се поставям на мястото на Норма и се обличам така, ми се струва вълшебно, това е нещо, което ми липсваше много. Това, което не ми харесва - както всички останали, бих искала нашата история с Хуан да се разрастваше, да беше все по-мощна, по-силна, да имаше повече присъствие, но е нормално, че в една история, в която протагонистът е самата история, трябва да има място за всички и за много нови истории, така че се надявам, че в бъдеще да можем да покажем повече какво се е случило с тях двамата и да надникнем по-задълбочено в отношенията им.

- Какви спомени изникнаха в съзнанието ти, когато записа първата си сцена от този втори сезон?
Блокираш, в този момент емоцията ни завладя, защото всички сме там, вълнуваме се, всички се гледаме в очите и не можем да повярваме, че записваме това, докато наистина не ни кажат "Екшън" и не правиш сцените. Има толкова много емоция, че не мислиш за нищо друго, освен за емоцията да изживееш момента, ти си в сцената, но също така живееш това преживяване, което исках да запаметя в съзнанието си и което никога не бих искала да забравя. Онази първа сцена беше сякаш е сън, а не реалност, много е странно.

- Сега Норма Елисондо вече има деца и историята се върти около тях. Какво можеш да ни кажеш за това?
- Е, историята не се върти непременно около децата, мисля, че се върти около селцето Сан Маркос и всичко, което се случва в него, а Рейес Елисондо са едно от най-могъщите семейства там. Обичам това разнообразие, можеш да видиш различни семейства, различни истории, различни ситуации, които се случват в живота и от които зависи всеки герой и това обогатява сезона и го прави по-интересен за гледане, защото в противен случай наистина би било много монотонно и мисля, че това е плюс на "Трима братя, три сестри", че има много истории в тази вселена на Ястребите, което прави всичко по-разнообразно и може би повече обогатен от първия.

- Поддържаше ли някакви контакти с колегите си от "Трима братя, три сестри"?
С някои повече, отколкото с други, но преди всичко може би година и половина преди да започнем да записваме, ние вече имахме чат, в който говорихме, казвахме си какво правим, нашите притеснения относно проекта, споделяхме мемета, които получавахме, и това ни сплоти. Мисля, че хубавото тук е, че не ни събраха, когато започнахме да записваме историята, а че между нас вече имаше предишна комуникация повече от година и това помага. Изведнъж се свързахме малко повече и беше по-плавно при записите.

- Какво ти казват феновете за завръщането на теленовелата?
- Те са много развълнувани, това, което ми предават, е радост, желание да я видят, имат много въпроси, искат да знаят какво ще се случи, правят почти залози какво ще се случи в историята, мисля, че феновете са като най-добрите сценаристи, както самият Хулио Хименес, защото са обмислили всички опции. Има красиви, нежни, мили послания и за нас е по-вълнуващо да знаем, че всички изпитваме едно и също чувство.

- По това време много се говореше за проблемите, които са съществували в първия сезон между Марио Симаро и теб, всъщност това се превърна в градска легенда. Това не те ли накара да помислиш и анализираш много завръщането си в "Трима братя, три сестри"?
Не е вярно, в първия сезон на "Трима братя, три сестри", напротив, вярвам, че във всичките ми интервюта го казвах, че най-добрият ми приятел е бил Марио и с Марио винаги бяхме много близки в историята и в реалния живот, той беше мой довереник, той ме подкрепяше много, когато записвахме първия сезон, мисля, че има объркване, защото Марио наистина ме подкрепи в първия сезон.

- Днес какви са отношенията ви с Марио Симаро?
Марио и аз продължаваме да правим добър екип, умеем да се слушаме един друг, има обич, уважение. Мисля, че изглеждаме като онези разведени двойки, които срещат бившия си и продължават да бъдат приятели и близки, такава е нашата връзка вътре и извън историята, с Марио се работи лесно, той ме подкрепяше много и винаги има красиви думи за мен. Затова съм благодарна, че се обединихме с него и съживихме Хуан и Норма в този сезон.

- Как ти се стори Марио в този втори сезон?
В този нов сезон открих един свръхзрял Марио и фокусиран върху работата си. Марио е продуцирал от собствения си джоб. Имахме много приятен разговор, в който той ми каза, че от продуцирането е разбрал много неща за това какво означава да направиш проект, както и за икономическите, физическите, умствените усилия... да го направиш, така че почти чувствам, че сме там с човек, който много ни напътства и който е по-скоро учител в този смисъл. Марио, всеки знае, той е много тих, той е отшелник, но в същото време го чувствам много близо, може би по-близо сега, отколкото тогава, по-достъпен е. Марио винаги е бил много благороден човек, но съжалявам, не знам как да го обясня, но това ми дава голяма увереност, когато съм с него, защото знам, че той контролира сцената, той ми помага. За мен наистина е хубаво да записвам с Марио и се чувствам супер подкрепяна от него. Надяваме се, че в един момент ще имаме възможност да работим пак заедно, ако вече не е в "Трима братя, три сестри", може би в друг проект. Истината е, че ще се радваме да направим нещо отново заедно.

Как ти се сториха колегите ти, когато се видяхте на снимачната площадка?
Срещата с Марио беше много специална. Прегърнах го и не исках да го пускам. Да видя пак Майкъл Браун, с когото бях работила и в друг проект, беше вълнуващо, както и Гато. Много е хубаво да видя всички толкова професионално и лично израснали.

- Коя е последната сцена, която записа за втория сезон на "Трима братя, три сестри"? 
Беше с Паола Рей. Беше много емоционално за мен. Прегърнах я, погледнах я в очите и казах, че нашите ястреби ще бъдат безсмъртни. След това не успяхме да запишем сцената (заради силната емоция). Влюбена съм в любовните истории на тази теленовела. Иска ми се да има и трети сезон.

- Как минаха записите на втория сезон на "Трима братя, три сестри" за теб?
За мен бяха сладко-горчиви. Имаше много любов, много обич, много красиви неща се случваха там, имаше и много носталгия, но динамиката беше трудна. Беше ми трудно. Не беше с оригиналните продуценти и искам да ви кажа, че беше трудно. Много сцени, които записах, не излязоха по Телемундо, други ги изрязаха, монтираха. Мисля, че имаха много повече материал за излъчване.

- Защо публиката не трябва да пропуска втория сезон на "Трима братя, три сестри"?
Защото "Трима братя, три сестри" е направен заради публиката и е за тях, ако "Трима братя, три сестри" съществува, това се дължи на броя на съобщенията с молби и обич, толкова много години хората, влюбени в историята, го искаха. Бих се осмелила да кажа, че това е една от малкото испаноговорящи продукции, които са направени, защото публиката я е поискала и това за мен има много важна стойност отвъд всички фантастични неща, които този страхотен сезон може да има. Не можете да го пропуснете, защото е направен с мисъл за публиката.

- Има ли възможност за трети сезон? Би ли ти харесало? Би ли приела?
Не знам дали има възможност за трети сезон, защото не са ми го предложили и го казвам честно, но ми се струва, че това е история от света на Ястребите, която има дълъг път и би заслужавало да има повече сезони, но мисля, че засега не се обмисля и не знаем дали ще бъде реалност, засега оставаме с тази страхотна работа във втория сезон и чакаме, за да видим дали тези герои ще се развият толкова, колкото за следващ сезон, но за сега не. Тези сериали са винаги отворени, защото винаги има възможност да се направи още един сезон. Не знам какво ще реши Телемундо за този страхотен проект. Мисля, че очакваха същия бум, както с първата част, но тъй като беше направен в друг тон, друга история, с много повече колеги, които се присъединиха към сезон 2... сега тръгва по света, така че ще видим дали ще се хареса.

- Как балансираше времето за записи и времето със семейството ти?
Беше голямо предизвикателство. Организирах си времето, за да бъда със сина си. Той е моят приоритет. С половинката ми направихме всичко възможно, за да имаме време за семейството. Беше истинска одисея, но се гордея, че Иван и аз го постигнхаме.

- Знаем, че беше много зле, когато се зарази няколко пъти с COVID 19. Как тази болест промени живота ти?
Ами, обичам да говоря за положителните неща, мисля, че ковид е преживяване, което ни накара да направим много дълбока промяна на духовно ниво, мисля, че всички сме еднакви, това е промяна в реалността, която преживяваме и която ни засяга всички. Неизбежно е да не искаме да сме здрави и също да се учим да се радваме повече на любимите си хора, да бъдем като семейство, размествайки приоритетите си, мисля, че всички трябваше да направим много промени.

- Как се промени през тези 20 години?
- Това, че съм майка, ме направи различен тип човек. Приоритетите ми се промениха. Все още обичам работата си. Но сега моят свят е моето семейство, моят син. Това ми позволява да играя Норма по различен начин, защото съм майка като нея. Да бъда майка ми позволи да се идентифицирам много повече с останалите жени.

- Какво си спомняш от работата в Телевиса?
- Истината е, че бяха приятни преживявания, научих много, срещнах прекрасни хора, работих в канал, на който винаги съм се възхищавала много, плюс това работих с различни актьори, които гледах като дете в Колумбия, след това да си на сцената с тях е невероятно, уау, да можеш да се обогатиш с техния талант и да видиш как работи тази система, която е звездна система. Винаги ще бъда благодарна на Телевиса за всичко, което ми дадоха. 

- Изживяла си ужасен момент по време на записи, който те е белязал завинаги...

През 1997 г. пътувах до Мексико, за да участвам в теленовелата "На север от сърцето". По време на записите на една сцена аз и един от актьорите бяхме на кон и когато той трябваше да се обърне, за да ме целуне, дръпнах коня и той се вдигна на два крака. Паднах на земята, а след това актьорът и животното се озоваха върху мен. Оцелях по чудо. Лежах в болница 15 дни в много тежко състояние. Имах травма. Но такъв е животът. Всичките ми теленовели са с коне.

- Мечтата ти беше да имаш още едно дете...
- Мечтаех да даря Иван с дъщеря и Данте със сестра, но записвах и не можех да забременея, защото имах ексклузивен договор. Когато приключих, казах на мъжа ми: "Сега ще забременеем", но пандемията дойде и развали плановете ни. (Дана се разболя три пъти от коронавирус) Беше хаотично, защото не можех да забременея повече поради последствията от COVID-19. Беше ми много трудно да бъда майка. Беше много болезнено да го приема, защото мечтата ми беше да имам момиче. Плаках много и това беше много тежък семеен проблем за мен, голяма болка е.