сряда, 9 август 2023 г.

Тарък Емир Текин - критикува ли го майка му Шеввал Сам, защо е жесток към себе си, за какво харчи най-много

Той е млад, талантлив и обещаващ актьор.

Единствен син на Шеввал Сам и Метин Текин. Живял е дълги години в чужбина. Започва да се занимава с актьорство през последните години, излиза на преден план с образованието си в The Oxford School of Drama. След като завършва образованието си, се завръща в Турция и започва кариерата си. За първи път играе в историческата драма Rise of Empires: Ottoman за Netflix, след това в Çıplak за BluTV, после в "Мрежа от лъжи" за Kanal D. Миналата година получи първата си главна роля в "Една приказка за фея", където работеше с Алина Боз. Сега се присъединява към хитовия сериал "Рибарче" като внук на Хасан Ага.

Актьорът излизаше 7 години със София, но се разделиха миналата година. Синът на Шеввал Сам призна, че още страда по бившата си.

- С кого първи сподели, че имаш предложение за роля в "Мрежа от лъжи"?
- С майка ми и баща ми…

- Как се почувства, когато ти предложиха ролята?
- Усетих силно вълнение, малко страх, адреналин и безпокойство! Обикновено това е първото ми усещане, когато дойдат прослушвания. Тогава моята обсебваща страна продължава да се върти около историята и героя в главата ми. Когато започвам да намирам различни отговори за героя и историята във вътрешния си свят, започвам да ги правя свои. Точно това се случи със Селчук!

- Подготвял си се за тази роля с психолог...
Да. Докато описвах някои от характеристиките на Селчук, открих различни поведенчески модели. Мислех, че ако се консултирам с експерт, това ще има отражение в психологията и той може да ми предложи начин на поведение. Нашият режисьор беше в подобен изследователски процес по това време. Това, което научихме, ни помогна да разберем по-добре поведенческите разстройства на Селчук.

- Какво ти донесе Селчук?
- Бих искал да говоря накратко за трансформиращата функция на актьорството в моя живот. Процесът на създаване на герой е многопластов, бавен и интернализиран процес за мен. Имам нужда от подробно проучване и много повторения, за да достигна до уникалността и оригиналността, към които се стремя в този процес. Ако можете да повярвате в характера и реалността на историята, която създавате, мисля, че актьорството е форма на терапевтично изкуство. Докато позволявате на индивидуалния свят на героя да се прояви в тялото ви, историята също ви води и започвате да изследвате различни страни на собствената си неизвестност. Един от любимите ми учители по драма зае дълбоко място в мен: "Колкото по-индивидуален си, толкова по-универсален си." Достъпът на Селчук до реалния свят от страниците на красиво написан сценарий създаде голямо чувство за отговорност в мен и затова се вкопчих във всички изследователски ресурси, до които можах да достигна. Консултацията със Зехра Олджай Туна, психоложка, относно Селчук ми помогна да опозная и дефинирам по-подробно характера си.

- Какви трудности срещаш, когато играеш Селчук?
- Всяка сцена, която играя, има различни предизвикателства. Така че не мога да кажа нищо конкретно. Но работният процес обикновено се състои в репетиране с часове във FaceTime с Назлъ, която играе Нил, веднага щом получим сценария.

- Играта на "лош персонаж" по-приятна ли е за един актьор?
Като актьор първо трябва наистина да разбера Селчук. И за да го разбера, трябва да не го съдя. След като преминем този етап, разбира се, има нещо невероятно освобождаващо в това да играеш злодей.

- Изигра лош персонаж, но все пак имаш огромна база от фенове. На какво отдаваш това?
- За мен в живота няма чисто добро и чисто зло, предполагам, че е професионална деформация. Чувствам, че преценките ми се стопяват, докато остарявам. За да разбера наистина Селчук, трябваше да бъда неосъдителен, но бих искал да заявя, че не оправдавах сцените в първата част на "Мрежа от лъжи" и че съм против всички форми на насилие. Всяка история има главен герой и неговата противоположност. Това създава драмата в една история. Моят подход беше "Ако играя злодей, как мога да го разкажа честно и от човешка страна" и мисля, че публиката ни го прегърна, докато се развиваше историята на Селчук. Невъзможно ми е да обясня стойността и важността на това за мен. Благодаря от сърце на всички.

- Какво правят хората, които те видят на улицата? Казват ли "О, Селчук" или нещо подобно? Какво изпитваш?
Не знам какво точно мислят хората, но досега не съм получил отрицателна обратна връзка от никого. Всички бяха много мили и искрени. Наистина се радвам да чувам добри неща от хората. Сърцето ми се стопля.

- Харесваш ли се като актьор?
- В самото начало съм на пътя! Така или иначе в актьорството няма такова нещо като "бил съм". Така че имам още много да уча и откривам. Моят път е дълъг. Когато се гледам, някои сцени не ми харесват. Аз съм жесток към себе си. Знам, че трябва да бъда мил със себе си. Опитвам се да повиша осведомеността за това.

В коментарите за теб в интернет стилът ти се оценява толкова, колкото и красотата ти. Обичаш ли модата?
Един от принципите в живота ми е искреността. Аз съм човек, който смята, че човек трябва да бъде искрен и честен и да се опитва да живее вярно. Модата има много функционално и философско значение за мен в това отношение. Във време, когато потреблението е толкова бързо и продуктът може да остане повърхностен, мисля, че това е луксът, който модата предоставя в живота ми, да мога да изразя вярно горния слой на облеклото си. По принцип проектирам дрехите си и моят шивач разбира това перфектно и им вдъхва живот.

- Твоята майка Шеввал Сам и твоят баща Метин Текин са добре известни и много успешни имена в своите области. Тази ситуация налага ли ти отделна отговорност?
Много, много се гордея с майка ми и баща ми. Мисля, че техният професионален успех е завиден и една от основните отговорности, които налагат в живота ми, е да намеря собствения си отпечатък.

- Какви са трудностите да си дете на двама силни характери?
За мен те са милите ми майка и баща, стъпили на краката си. Техният успех и позиция в тяхната работа ми дадоха страхотни уроци за това какъв човек трябва да бъда и все още го правя. Нямаше никаква трудност да бъда тяхно дете. Напротив, това е източник на голяма сила и гордост.

- Как майка ти намира актьорската ти игра... Говорите ли си за това?
Със сигурност. И майка ми, и баща ми винаги са били честни с мен. Когато майка ми има някаква критика, тя ми я предава с цялата честност и искреност. Ние сме както майка и син, така и колеги. Говорим за всичко заедно. Грижим се за мнението на другия, съветваме се.

- Също участва с майка си в късометражен филм, наречен "Rental Mom". Какво беше да играеш с мама?
За мен беше голяма чест и прекрасно изживяване. Разбира се, имаше моменти, в които се отчуждавахме от ситуацията и изпадахме в пристъпи на смях!

Интересуваш се и от музика. Имаш ли цели в тази област?
Музиката е много силно понятие в живота ми. Но като говорим за моята музика, аз съм на много аматьорско място. Не може да се нарече цел, но имам фантазия да направя саундтрака за филма, който заснех един ден.

- Как си с футбола?
За съжаление нямам интерес към футбола от дете. Дори когато играем мач на улицата, ударите ми отиват в гредата. "Уау! Баща ти не беше ли нападател?" - шегуват се приятелите ми. Но каквото и да става, аз съм голям фен на Бешикташ!

- Интересуваш ли се от други спортове?
По-скоро се интересувам от екстремни спортове. Играх хокей на лед 5 години. Много се интересувам от бойни изкуства. Бразилско жиу-жицу, муай-тай и бокс са сред спортовете, които следя.

- Други хобита…
О, готвенето е едно от нещата, които най-много ми харесват в живота! Повечето от парите ми отиват за уреди в кухнята ми.
Вижте тази публикация в Instagram.

Публикация, споделена от Telenovellas News (@telenovellas_news)