вторник, 12 септември 2023 г.

Джан Яман за скандала от последните дни, за най-голямата грешка в живота си и има ли жена до себе си

Джан Яман е "Мистър Грешен".

Въпреки че е роден в Турция, семейството му е от албански произход. Дядо му по бащина линия е емигрирал от Косово, а баба му по бащина линия от Северна Македония. Още като бебе Джан имаше лице на добро момче и караше камерата да се влюбва в усмивката му. Яман притежава усмивка, която отваря пропасти и ги запълва едновременно. 

Актьорът беше готов да следва професионалните стъпки на баща си. След като учи в Италианския лицей в Истанбул, той завършва право, професия, която успя да учи благодарение на баскетболна стипендия в университета Yeditepe през 2012 г. 

Джан е много добър в езиците. Говори турски, албански, английски, италиански. Справя се и с испанския. 

Кариерата му като актьор започва през 2014 г. Любопитното е, че Джан не харесваше гардероба си в "Свободен дух", който сценаристите бяха планирали за неговия герой, така че той купи дрехите и аксесоарите за първите серии от джоба си. Той похарчи 200 хиляди турски лири за костюми.

В киното би искал да играе Джеймс Бонд, а любимият му филм е... "Смело сърце".

Актьорът има перфектно тяло, но му посвещава и времето си. Обича да спортува, като малък е бил фен на Майкъл Джордан (и сега също) и отделя поне час за упражнения. Внимава добре за диетата си. Консумира чесън, ленено семе, женшен и артишок, за да подсили имунната си система. А неговият признат порок е черният шоколад.

Джан свири на пиано, китара и се занимава с барабани. Но освен това той се учи да танцува танго и също харесва регетон.

Джан създаде своя собствена линия парфюми в Италия, "Manía", а част от събраните печалби отиват във фондация, която създаде в Италия, за да помага на деца в нужда. Освен това той е дал 150 000 евро от собствения си джоб в полза на детските медицински центрове, както и на украинските деца със синдром на Даун и техните семейства, които са се заселили в Италия поради войната, жест, който беше много аплодиран.

В края на 2021 г. той отново изненада с ново лице, това на писател. Актьорът реши да издаде книга за живота и историята си.

През последните дни Джан Яман бе обвинен в нападение срещу собственичка на магазин в италианския град Чивита Кастелана. Според местната жителка и собственичка на магазина Барбара Нели актьорът се държал агресивно заради силна музика, която пречела на снимките на втория сезон на сериала "Лилаво като морето/Виола". Тя подала официална жалба в полицията, като обвинила Джан Яман, че не само я обидил, но и се опитал да упражни физическо насилие, което я ужасило. Четирима души от снимачния екип удържали разгневения мъж според нейните думи. Феновете на актьора обвиняват дамата, че търси бърза слава: "Като се има предвид, че няколко пъти тя беше помолена да намали звука на музиката... с любезност. Но нищо. Явно тя е искала да предизвика целия този шум."

Раждане: "Роден съм в Кадъкьой, Истанбул. Бях пълничък с коса. Баща ми поглежда майка ми и казва: "Хайде веднага да го заведем на фризьор". Единствено дете съм и мога да кажа, че нямам нищо против. Това означава да имаш цялото внимание около себе си и да не го споделяш с никого."

- Какво детство си имал, връщайки се назад? 
- Прекарах го в игри на улицата, през лятото на брега на морето, в заливите на Бодрум, а през зимата в чупене на украшения у дома. Родителите ми се разведоха рано, когато бях на пет. Не си спомням някога да са се женили пак, но бяха сплотени заради мен. Отивахме тримата на почивка. Никога не съм усещал липсата на вниманието им.

- Какви са те?
Майка ми, административен организатор във фирма - много дисциплинирана, организирана, нещо като войник, строга: благодарение на нея бях добър ученик, тя определяше правилата, тя все още управлява моите пътувания и моите активи. Урежда часовете ми при лекаря, купува ми самолетните билети. Много ми е неясно за тези неща. Заради работата си майка ми е отлична в организацията. По принцип работя много, но някак си тези неща ме изтощават. Ако трябва да си купя билет, предпочитам изобщо да не ходя. Нямам търпение, едва успявам да отида до най-близкия супермаркет, за да пазарувам много бързо. Ако не беше тя, не знам какво щеше да стане с мен. Баща ми е обратното: адвокат, уличен инстинкт, за когото забавлението и съучастничеството между мъжете бяха по-важни от семейните задължения.

- Има ли среща, която те промени?
- Един специален приятел, когото срещнах в италианската гимназия точно когато работата на баща ми започна да върви зле и рискувах да прекъсна обучението си. Беше най-мрачното време, нямахме пари дори за обучение, до степен, че един път като по чудо го платихме, благодарение на печалба от спортен залог. Този приятел беше малък гений: винаги беше сам и не говореше с никого. Освен с мен. Той вдъхна в мен желание да бъда по-добър и това ми позволи да продължа обучението си и да получа няколко стипендии. С него обичах да чета, да се изгубвам в историите на философи, да играя шах и да слушам уроците отново. Той ми разкри тайната на живота: "За да се доближиш до Бог, трябва да си мъдър, да знаеш колкото е възможно повече. Мъдростта е тази, която те доближава до него." Така научих отговорността на ученето, което прави човек силен и свободен. Когато след това се върна в родината си, в Албания, аз останах сам. Винаги съм чувствал, че трябва да продължа да му доказвам своята стойност, сякаш той все още ме гледаше, дори отдалеч. Никога повече не го видях.

- Как стана актьор?
- В международен конкурс бях избран за един от 36-те най-добри студенти в Турция и получих стипендия да замина за Съединените щати. Преместих се в щата Охайо, където продължих да култивирам страстта си към спорта. Там се появи идеята да уча право. Казах си, че правото е уважавана и добре платена професия. На 24-годишна възраст започнах работа в PricewaterhouseCoopers и всеки петък в много престижен вестник беше публикувана моя статия за данъчното облагане. Кариерата ми вървеше нагоре, но не след дълго осъзнах колко лудо е да си пред компютъра от осем сутринта до осем вечерта. Затова, за да се разнообразя, се записах на курс по театър с намерението да се науча да използвам тялото и гласа си в бизнеса. В този курс срещнах онези, които днес са моите двама представители, и оттам нататък всичко се промени. От първия телевизионен сериал не съм спирал.

- Винаги ли си харесваш работата?
Освен сутрин: преди определен час съм в лошо настроение, тих, сприхав и раздразнителен, а следобед, щом слънцето залезе, излиза най-добрата ми версия. Аз съм истинско нощно животно. Всъщност страдам малко от безсъние.

- От 2014 г. насам снимаш по един сериал годишно. Турските сериали "Любов на инат", "Горчиво и сладко", "Свободен дух", "Мистър Грешен", "Турчинът" и др., италианските "Лилаво като морето/Виола" и "Сандокан"... Как се подготви за последния?
- Физическа подготовка, конна езда, бойни изкуства. Подготвям се интензивно и забелязвам огромна еволюция. Сега знам как да яздя кон, да боравя с меч и съм в добра форма. Да наследя Кабир Беди, не е лесно. Надявам се да се справя достойно. Давам всичко от себе си.

- Как се почувства, когато прекратиха "Мистър Грешен"?
Много се разстроих от това решение, защото играх герой, когото наистина харесвах. Той ми позволи свободно да изразявам мислите и чувствата си, без да се ограничавам от традиционния сценарий.

- Коя част от тялото си харесваш най-много?
Получавам комплименти за усмивката си, трапчинките и носа си. Когато трапчинките бяха скрити заради брадата на Джан Дивит, започнаха да идват коментари от социалните медии, казвайки: "Махни си брадата, нека твоите трапчинки се виждат."

- Помниш ли първата си любов?
Не помня първата си любов. Мисля, че веднъж в живота си се влюбваш. Не се влюбваш, когато искаш. Не съм лесен човек за партньорство. Да бъдеш партньор не е лесно нещо.

- Плаши ли те любовта?
Когато обичаш, не се плашиш. Ако живееш в настоящето, нямаш време за страх. И не се страхуваш да мислиш за бъдещето, условностите, възможностите, фантазиите. Какъв смисъл би имало? Честно казано, никакъв.

Разстройваш ли се някога? 
Когато се сблъскам с арогантност: това ме дразни, прави ме буен. Точно като вулкан. Предпочитам комплиментите пред критиките. 

- Какво правиш с писмата, които получаваш?

Чета тези, които мога, но ги пазя всички. Майка ми ги пази за по-сигурно, има нещо като музей. Моите фенове са предимно поетични. Усещам, че наистина ме обичат. 

- Случки с фенове?

Над 80 процента от феновете ми са жени. Някои са малко обсебващи. Когато взема телефона им, за да си направим селфи, разбирам, че имат моята снимка навсякъде: в чантата си, на тениската си, на шапката, на калъфа на телефона. Всеки ме желае по различен начин, но всички ме обсипват с подаръци. Откриха, че съм запален по черния шоколад и ми го пращат с тонове. Публикувам снимка, на която има определена дрънкулка на заден план. След това ми пращат вкъщи същата под всякаква форма, цвят и размер. От Аржентина до Индия. От Израел до Австралия. Веднъж в Испания дори ми се обадиха дъщерите на 80-годишна дама, която беше влюбена в мен, за да я убедя да потърси лечение.

За Франческа Килеми, партньорката му в "Лилаво като морето/Виола":
"Искам да помоля нещо феновете - трябва да уважавате Франческа, защото ми писна от факта, че женската публика, която ме следва, я напада и напада всички жени, с които ме свързват, защото им е трудно да видят друга актриса с мен... Франческа е страхотна, много добър човек, много добра актриса и мисля, че свършихме страхотна работа...срамувам се от някои фенове..."

Докато снимаше сериала "Турчинът" за Disney+ в Будапеща, Джан призна, че се е чувствал самотен. "В този период от живота ми в Будапеща се чувствам самотен, никога досега не ми се е случвало...Тези твърдения шокираха последователите му, тъй като след раздялата с италианската журналистка Дилета Леота, която сега споделя живота си с Лорис Кариус, бивш вратар на Ливърпул, не е известно да е имал половинка, явно атрактивният артист не е имал късмет в любовта и сърцето му остава свободно.

За най-голямата грешка
Джан Яман критикуваше партньорката си в "Кой от нас не е обичал?" (Hangimiz sevmedik) Селен Сойдер с думите: "Никога нямаше да сме съвместими, ако Демет Йоздемир беше снобарка. Ето защо имах проблем със Селен Сойдер. Хайде, раздавай любов при тези проблеми пред камерата на снимачната площадка. Основният партньор трябва да има високо либидо. Винаги казвам, че актьорите се делят на две: такива, които имат либидо, и такива, които нямат. Вижте момчетата, които са били без работа през последните години. Всички са имали партньори без либидо. Ако не можете да накарате публиката да попита: "Те наистина ли се обичат?" - няма да проработи. Сцените ни с Демет бяха таванът, достигнахме максимума." Обяснявайки, че са били любовници в двадесетия епизод на сериала Erkenci Kuş с Демет Йоздемир, Джан Яман заяви, че са се влюбили за първи път. Думите на актьора имаха голямо въздействие в Турция. Беше толкова обсъждан и критикуван, че реши да не говори дълго време и да не се появява навън. Джан Яман направи голяма грешка, като не пресметна до какво могат да доведат думите му. Това преживяване беше може би най-голямата грешка в живота му, но с решението, което взе, той превърна тази грешка във възможност... Джан Яман реши да превърне проявения интерес в чужбина във възможност. Сега той е в Италия и ще продължи кариерата си в тази страна със сериалите "Лилаво като морето/Виола" сезон 2 и "Сандокан".