вторник, 26 септември 2023 г.

Мурат Айген за запознанството със съпругата си, за най-голямата травма в живота си и за дъщеря си

Мурат Айген, Доан от "Опасно изкушение", е много любящ баща на дъщеря в реалния живот, точно както в телевизионния сериал!

Мурат Айген е в рекламната индустрия до 2000 г., работил е като хореограф, танцьор, арт директор, супервайзор, асистент-режисьор, майстор на дублажа от 1985 г. и като актьор в кино и телевизионната индустрия от 1998 г. Има собствена компания.

Мурат Айген привлече вниманието с ролите си в "Кварталът на богатите", "Завинаги", "Приказка за Бодрум", "Доктор Чудо" и др. След финала на медицинския сериал актьорът се включи в петия сезон на феноменалния сериал на Fox TV "Опасно изкушение", където дава живот на Доан, твърд и уверен герой. Мурат Айген, който дава живот на самотни и харизматични личности в сериалите, има щастлив брак и дъщеря в реалния си живот.

Актьорът се ожени за Нихан Аслъ Елмаз, която е актриса като него, през 2010 г. Двойката дори участва заедно в сериала "Кварталът на богатите", който се излъчваше по Star TV между 2013 и 2015 г. Мурат Айген даде живот на Фарук, бащата на героинята Мира, изиграна от Серенай Саръкая в сериала. Съпругата му, Нихан Аслъ Елмаз, играеше Гамзе, мащехата на Ейлюл, изиграна от Хазар Ергючлю.

Двойката увенча щастливата си връзка с дъщеря през 2015 г. Малката се казва Нил. Актьорът често споделя нейни снимки с последователите си в профила си в Instagram.

Известният актьор, за когото се смята, че обича да прекарва свободното си време със семейството си, обича да споделя и забавни моменти, прекарани със съпругата и дъщеря си.

Мурат Айген разказа как се е запознал със съпругата си:
"Има моменти в живота, когато си нещастен. В такива моменти понякога се появява светлина, пада светкавица. Срещата ни беше такъв момент. Имаше проект, който исках да подготвя от години. Накарах служител на моята собствена компания да подготви рекламата. Беше сценичен проект. Искахме да направим нещо различно. Този проект щеше да има два дни прослушвания. Избрахме около 200 души от получените заявления. Дадохме на всеки 10 минути. Бях наистина деморализиран първия ден. Някои от кандидатите бяха много непродуктивни за мен. Имахме хубав екип от жури. На втория ден от прослушванията по обяд влезе едно момиче. Бях шокиран, когато го видях. Дотогава никога не съм мислил да се женя. Когато го видях, имах чувството, че жена ми е влязла. Нихан говореше 10 минути. Сбогувах се с нея, като казах, че е преминала първото прослушване. Попитах моите колеги от журито дали имат информация за контакт с нея и казах, че Нихан ще бъде бъдещата ми съпруга. Когато се прибрах онази вечер, не можах да заспя. На следващия ден, когато я видях отново на второто прослушване, изпитах същите чувства, които имах първия ден. След третото прослушване обявихме списъка с победителите. Тъй като Нихан беше талантлива, тя също беше в този списък и тогава започнахме репетиции. На втората и третата репетиция реших да й се обясня. "Ти ще си майката на децата ми. Трябва да се оженим много спешно. По това време брат й се женеше. Казах му да побърза, ако иска да се ожени преди нас. Защото исках да се оженя за Нихан до края на същата година. Те се ожениха 20 дни преди нас. От този ден никога не съм спал отделно от нея. Не знам къде щях да бъда, ако не я познавах. Може би дължа живота си на нея."

- Разкажи ни за себе си...
- Роден съм в Диарбекир през 1971 г. Израснал съм в Истанбул. Математиката, изкуството, дизайнът и спортът винаги са били незаменими за мен. Всичко, което прекрачва границите на ума ми, привлича вниманието ми. Обичам и ме е грижа за любовта и споделянето й. За мен най-ценното нещо в живота е знанието и времето. Прекарах целия си живот в работа, за да стана добър ученик, за да стана по-знаещ. Времето е много важно понятие, което не трябва да пилеем с лека ръка. Защото, въпреки че можете да го разделите математически, това е концепция, която непрекъснато се добавя, така че не трябва да я губим. Например мога да си спомня моите 20 години, но никога повече няма да съм на 20 години. Ето защо е най-добре да се наслаждавате на времето си и да го използвате добре, за да не съжалявате после. В този смисъл го казвам, защото много съжалявам. В момента съм баща, който е в бизнес живота като актьор, педагог и бизнесмен.

- Как се зароди идеята да станеш актьор? Детска мечта или случайност?
Толкова много мечтаем като деца, че не помня коя беше най-голямата ми мечта. Но тъй като се спрях на актьорското майсторство и дизайна, това означава, че те са надделели над мечтите ми. Вярвам в случайностите. Мисля, че серията от съвпадения, която ме тласна към актьорството, се дължи на ясното ми възприятие в съответствие с мечтите, които имах по тази тема.

- За кратко време стана много популярен актьор. Каква е тайната на успеха?
Слава Богу, че чувам такива неща през цялото време. "Ти беше обикнат за много кратко време." Тайната на успеха е в това да бъдеш сериозен, дисциплиниран и искрен. Да бъдеш някого, а не да се опитваш да бъдеш някой друг. Както казва скъпият Таркан в песента си: "Не бъди някой друг, бъди себе си, така си много по-красива."

- Как се подготвяш за героите, които играеш?
Моят процес на подготовка за тези любими герои, които играя, започва веднага, след като прочета сценария. Ако героят започне да се появява пред мен, когато започна да чета сценария, и ако героят все още стои пред мен, когато сценарият е завършен, и ако този приятел пред мен отговаря на това, което сценаристът и режисьорът имат предвид, кръгът е завършен. Останалото оставям на детайлите.

- Лесно ли се потапяш в ролята?
Както току-що казах, героите се появяват веднага. Всичко, което остава, са думите, които казваш в рамките на историята, трябва да излязат от тялото ти. Не мога да кажа, че ми е много трудно.

- Какви са плановете ти за актьорството? Как се усъвършенстваш в тази област?
Искам да върша дългосрочна, ефективна и запомняща се работа в този сектор. Определено научавам нещо от всеки. Добро или лошо. Чета, гледам и слушам. Тъй като имам технически познания, колкото повече практикуваш, толкова повече се подобряваш по отношение на движението.

- Коя ти беше най-трудната сцена в "Доктор Чудо"?
- Моята първа сцена с операция. Ето нещо за тази трагична ситуация. Загубих майка си в пожар, когато бях на две години и половина. Това беше най-голямата травма в живота ми. Помня тези образи, макар и смътно. В "Доктор Чудо" се появи сцена със същия случай. Още повече, че това е написано, без да знаят моята история... Лекувах този пациент и се почувствах много зле, когато го срещнах. Имаше един такъв момент на снимачната площадка, в който двама-трима души се зашеметиха. На всички ни беше трудно. Когато гори, кожата започва да се свива, структурата на шията се свива в кръг и когато тази кожа се свие, тя ви задушава. Когато отворите тази кожа, пациентът може да диша. Те спасиха майка ми за известно време, но тя не можа да продължи живота си, защото вътрешните й органи бяха изгорени.

- Сцената, в която си мислил, че това няма да се получи...
Няма сцена, за която да съм казал, че няма да се получи. Да, не можеш да повярваш как може да има такъв огромен тумор? Но ето. Отстранихме 50-килограмов тумор и беше интересна сцена за целия снимачен екип.

- Най-смешният спомен от сета...
Щяхме да снимаме сцена, пак беше денят, в който се появи туморът. Всички бяха там, Онур Туна казва нещо и аз трябва да го спра, като му се ядосам. "Опомнете се, ситуацията е много ясна, решавайте възможно най-бързо", казвам ядосан. Докато казвах на висок глас, че ситуацията е много ясна, думите "моят гуру" излязоха от устата ми... Когато същото се повтори още два пъти, след известно време всички се разотидоха. Този ден много се забавлявахме. Мина малко време и пак снимаме подобна сцена, но там няма такова изречение. Когато отново извиках "гуру", пак се разотидохме.

- Влезе в "Опасно изкушение" в доста напреднал етап. Това трудно ли е за един актьор или е по-добре от това да си отначалото там?
Как ще се получат нещата, зависи от теб самия.

- Как се получиха при теб?
- Персонажът, който ми дадоха, беше ок за мен. Първо, прочетох сценария. Диалозите и историята ме очароваха. Прочетох всички страници наведнъж. Но срещата беше интересна. Бях в Бодрум, когато продуцентът Фатих Аксой ми се обади. Каза ми, че има много хубави мъже и жени, познавах проекта, представи ми героя, прочетох сценария и изградих образа на Доан с режисьора. Много се забавлявах. Колегите са хора, които обичам. С Шеввал Сам и Шебнем Дьонмез сме работили и преди заедно. Еда Едже е там, наистина има много красиви жени. Това е доста добър сериал, добра работа. Приеха ме добре.

- Коя е любимата ти черта?
Умът ми е постоянно зает с някакви проекти. Това е любимата ми част.

- Какво е твоето виждане за любовта?
Любовта е форма на енергийна комуникация. Това, от което се нуждаете, е това, което предлагате и от което не можете да се откажете. Имам две големи любови: съпругата ми Нихан Аслъ Елмаз Айген и дъщеря ми Нил Айген.

- Кой беше най-запомнящият се подарък, който си получавал на Свети Валентин?
През 2015 г., няколко дни преди Свети Валентин, разбрахме, че ще имаме дете. Това беше най-големият подарък, който някой от нас някога е получавал. Най-голямата ми мечта беше да създам семейство.

- Какво е чувството да си баща?
Това е невероятно изживяване, защото е частица от теб. Намирам за много интересно да съм в една къща с човек, който е толкова млад и прави толкова много. Чувствам се страхотно да съм баща на Нил, чувствам се като ученик.

- Какво обичате да правите заедно?

- Музиката ни е общо ходи. Познава музиката още от утробата. Различава Моцарт, Бетовен и Росини. Прави свои вариации на песните. Много се интересува от пеене и танци. Тя проектира камъни и градини; проектира дрехи и аксесоари. Вече обичаме да правим играчки, а не да ги купуваме. Аз събирам кристали, тя учи за тях. Много се интересува от камъни и растения. Нил говори достатъчно добре английски, може да смята на италиански, френски, румънски и немски, знае думи, може да пее... Умът й все е зает с нещо, тя говори за дизайн и създава нещо още от 1 годинка. Искаме да расте свободно, безопасно и да е здрава.