петък, 17 ноември 2023 г.

Херонимо Кантийо за работата с платоничната си любов в "Трима братя, три сестри 2" и за жената до себе си

Колумбийският актьор дава живот на Андрес Рейес, сина на Сарита и Франко. 

- Как се роди твоята страст към актьорството и музиката?
- В моето семейство по-големият ми брат е певец, на практика съм израснал с музика, също имам братовчеди, чичовци, които са били музиканти на много известни певци в Колумбия. Майка ми ми купи пиано на 7-годишна възраст, след това се научих да свиря на акордеон, работих като музикант за други артисти от много ранна възраст. Моята страст към актьорството се роди на 15-годишна възраст в училището, в което учих в Санта Марта, Колумбия, където израснах. Започнах с идеята да вземам курсове по актьорско майсторство, но в града имаше много малко школи и на 17-годишна възраст завърших училище, отидох в Богота и там започнах да уча актьорско майсторство, да посещавам курсове, семинари, да работя с учители по актьорско майсторство. През 2012 г. направих професионалния си дебют като актьор в теленовела, озаглавена Amor de carnaval, и оттогава не съм спирал да работя като актьор, да се подготвям и да израствам професионално.

- Какви пакости си правил в училище?
Учих в Санта Марта и в училището имаше вентилатори на тавана. Най-голямото ми забавление беше да хвърлям неща по вентилатора. Един ден хвърлих перманентен маркер и той го счупи наполовина, опръска всички. Изцапа ризите на всичките ми съученици и очевидно, когато всички се обърнаха, аз останах неподвижен. Учителят излезе и каза: "Да видим кой е направил това?" И всички мълчат. Аз бях говорител или представител на групата. Учителят каза: "Кантийо, направи ми услуга - слез долу и потърси съветника по дисциплината, ние ще разрешим този проблем. Слязох, но само поздравих съветника, без да му казвам нищо. Имаше прояви на нелоялност, нечестност и измама. В моя зрял живот вече знам, че това са осъдителни действия.

- Как се определяш?
- Аз съм спокоен човек, домошар, не излизам много, ученолюбив човек съм, наистина обичам да споделям с приятелите си. Страстен човек, който работи упорито за мечтите си, за това, което иска, който има огромна вяра и убеденост в това, което е, и в това, което може да постигне като артист. Но преди всичко се определям като човек, който е много съпричастен с други човешки същества, човек, който има способността да общува с хората по естествен, специален и красив начин. Чувствам, че хората също имат тази способност да се свързват с мен.

- Влюбвал ли си се някога на снимачната площадка?
- Да, разбира се, срещнах настоящата си приятелка (Вивиан Оса), почти съпруга, в теленовелата "Семейство Моралес". И ние сме заедно вече почти шест години.

- Каква беше тази любовна история?
Беше любов от пръв поглед, една от онези страховити любови, защото не искаш да се влюбиш в човека, с когото искаш да работиш. Искаш да си професионалист, но е трудно, защото сърцето ти казва хайде, давай. Това също помогна да направим героите по-истински, по-обичани. Днес любовта все още е непокътната и всеки ден сме все по-влюбени.

Вивиан споделя, че Херонимо й е изпращал много странни сигнали, когато са се запознали, тъй като той я поканил в апартамента си, за да учат сценария, което я накарало да почувства, че подходът му се дължи на факта, че я вижда само като приятелка. Според младата жена минало време, докато един ден Кантийо коленичил пред нея и й дал цвете, за да я попита дали иска да му бъде гадже. Връзката им се превърна в една от най-силните в колумбийския шоубизнес.

- Какво е да играеш първия открит хомосексуалист в "Трима братя, три сестри 2"?
- Това е привилегия, особено предвид факта, че обикновено теленовелите с гей герои в миналото са склонни да създават стереотипи. Това беше типичната форма на женствения мъж, но променихме всичко това с продуцентите и режисьорите. Искахме да направим нещо истинско. Сексуалните му предпочитания да не са стълбът на този характер, а по-скоро това да е нещо, което е част от ежедневието му. Той е напълно горд от това, което е, и общността оценява това. Пишат ми и ме обичат, защото приветстват героя.

- Как реагира, когато ти потвърдиха, че ще участваш в новия сезон на "Трима братя, три сестри"?
Първата ми реакция беше благодарност, благодарност към живота, към Бог, към моята кариера, благодарност за усилията, положени през всички тези години. Да участваш в проект като този е нещо, което всеки актьор би искал, но много малко от нас имат шанса, така че това беше невероятен момент за мен и за живота ми като артист. И първият човек, който разбра, беше моята приятелка, която беше до мен и беше също толкова щастлива, колкото и аз. "Трима братя, три сестри" е исторически проект, който беляза нашата латиноамериканска култура.

- Как се чувстваше в нощта преди първия си снимачен ден в "Трима братя, три сестри 2"? 
Бях изпълнен с много очаквания и адреналин, особено за срещата с предишното поколение, тези герои и тези актьори, които видях на екрана, когато бях дете, и с които израснах във време, когато да бъда актьор беше само мечта, така че мисля, че имаше много очаквания, защото щеше да бъде и усещането как мечтите ми се материализираха, беше много хубаво.

- Как мина първият снимачен ден?
Това, което привлече вниманието ми най-много през първия ден на записите, беше красивият пейзаж, в който се намирахме, местата. Природата на Вия де Лейва е красива, конете, които използвахме за сцените, ми се сториха много красиви и да бъда там като актьор в този пейзаж и с тези животни, беше много обогатяващо, защото осъзнах, че бях не само в Pasión de gavilanes, но и бях заобиколен от природата, правейки това, което обичам най-много, а именно актьорството, така че си казах, че имам късмет в живота заради проект като този.

- Какъв е Андрес? Приличате ли си?
За разлика от останалите ястреби в историята, Андрес, моят герой, е млад либерал и музикант по професия, което ми позволява да се свържа дълбоко с него. Освен че съм актьор, аз съм и музикант, аз съм певец и разбирам целия процес, свързан с музиката, разбирам какво означава да си обединен с музиката, да си обединен с нуждата да композираш, да правиш песни, да разказваш истории чрез музика и това е нещо, което ме свързва дълбоко с героя, разбирам го много добре, защото аз също съм преживял част от това, което той е преживял като артист.

- Играеш с платоничната си любов в "Трима братя, три сестри 2"...
- Не можех да повярвам, че ще работя с платоничната си любов - Шарик Леон. Мечтата ми се сбъдна. Тя е много мила жена. Да играя с нея, да я опозная и да се уча от нея... беше много лудо. Моят герой трябваше да общува с Росарио Монтес. Беше нещо много сюрреалистично, разбирате ли? Тя е един от онези герои, които са във въображението и в сърцето ти цял живот. Тя е страхотна актриса, професионалист, възхищавам й се много и я уважавам. Сега я смятам за голяма приятелка. Забавлявах се много на снимките и винаги ще помня сцените с нея.

- С кои други актьори се разбираше най-много?
- Себастиан Осорио, Хуан Мануел Рестрепо и Яре Сантана - в момента всички те са ми приятели и по време на записите беше невероятно да работя и да създавам спомени с тях.

Херонимо бързо осъзнава какво означава тази теленовела за хората. "Когато отида в други страни, ме разпознават като Андрес Рейес", казва той.