вторник, 12 февруари 2013 г.

Джесика Кох: "Злодейките са забавни"

Прави живота на всички около нея невъзможен, меси се във връзките на другите и е способна да извърши каквото и да е злодеяние, за да постигне целите си - такива са героините на Джесика Кох в теленовелите.
Но извън екрана, актрисата няма нищо общо с персонажите си. Тя е чувствителна, весела и много забавна: "Хората по улиците ме мъмрят, че съм толкова лоша, но предполагам, че това означава, че се справям добре с работата си". Джесика е родена в Пуебла, Мексико, като баща й е мексиканец, а майка й - аржентинка. Има брат на име Хорхе. От малка показвала артистични заложби, но трябвало да изчака до шестнадесетата си година, за да започне актьорската си кариера, влизайки в "Школата на Телевиса". Появява се в телевизията с малки роли в "Пробуждане" ("Alborada") и "Непокорните" ("Rebelde"). Може би малко от Вас знаят, че Джесика Кох бе поканена в младежката теленовела ("Непокорните" ("Rebelde")), за да изиграе краката на Сорайда Гомес (Хосе Лухан) в третия сезон. След това първо докосване с камерите, през 2006-а година идва първата важна роля за нея - злодейка в "Пощенски код" ("Código postal"), където си партнира с Хосе Рон. Оттогава не спира да влиза в ролята на лошата. През 2009-а година става част от състава на "Моят грях" ("Mi Pecado"), където играе Рената. С тази героиня, пълна с нюанси и контрасти, успява да се позиционира като една от най-силните актриси в момента. Това е сериалът, който помни с най-голяма нежност. През 2010-а година се жени за продуцента и режисьор Роберто Гомес Фернандес и двамата са на път да отидат на меден месец, но плановете се променят, когато на съпруга й му предлагат да направи теленовелата "Да обичаш отново" ("Para volver a amar"). Именно тогава продуцентът Карлос Морено й казва да направи кастинг за новата му новела "Когато се влюбиш" ("Cuando me enamoro"). Тя го прави и получава ролята на Роберта. Благодарение на блестящото си изпълнение, Коч е номинирана като "Най-добра поддържаща актриса" на наградите "TVyNovelas" за 2011-а година. В началото на същата година стъпва на театралната сцена с постановката "Ти също не си нормален" ("Tú tampoco eres normal") - забавна комедия с множество объркани ситуации, под режисурата на Умберто Сурита.
Последната й роля засега е в успешната продукция на Телевиса "Убежище за любовта" ("Un refugio para el amor"), където играе Гала. "Гала не ми харесва, понеже е човек без ценности и морал и прави това, което й е изгодно. Правила съм злини и в други теленовели, но тази е най-лошата от всички, които съм играла". За ролята се вдъхновява от филма "Дяволът носи Прада" ("El diablo viste a la moda"). За колегата си, Габриел Сото, казва, че е кавалер, страшно готин и добър колега. Джесика признава, че се забавлява много със злодейките си.

Мъжете в живота й:
Хосе Рон: Поддържа мимолетна връзка с него по време на снимките на "Пощенски код" ("Código postal"). Връзката им приключва малко след края на историята. Двамата играят заедно общо в три теленовели. 

Роберто Гомес Фернандес: Връзката на Джесика и няколко години по-големия от нея продуцент и режисьор започва през 2008-а година. Двамата се женят през 2010-а година. Макар да мислеха, че са създадени един за друг и да искаха да имат деца, година по-късно подават молба за развод, заради предполагаема изневяра от негова страна. 


Големи приятелства:
Маите Перони: В новелата "Моят грях" ("Mi Pecado") Джесика се сприятели с няколко свои колежки, като Маите Перони. Оттогава двете са неразделни в радост и тъга и се забавляват много. Джесика е опора за Маите след като певицата се раздели с Мане де ла Пара.

Сурия Вега: Двете бяха врагове в "Убежище за любовта" ("Un refugio para el amor"), но извън нея са много добри приятелки, както и със сестра й Маримар Вега.


Други приятелки: Африка Савала, която ходи с брат й, Урсула Монсерат, Саши Тамаширо, Таня Лисардо и други.

Промяната на външния вид не е никакъв проблем за нея. Появявала се е с кафява, къдрава, къса руса и дълга светла накъдрена коса. След края на снимките на "Убежище за любовта" ("Un refugio para el amor"), Коч реши да си вземе почивка и да се запише на курс в Лос Анджелис, за да подобри английския си. Не иска да знае нищо за любовта след развода си. Сега иска да посвети време на самата себе си. Миналия юни месец получи признание за кариерата си. Заобиколена от обичта на феновете си, актрисата остави отпечатъците си на "Площада на звездите", както много други свои колеги. "Много съм развълнувана и благодарна за това признание". 
Има си въображаем приятел на име Мануел. Обича да играе футбол, да ходи на кино и да кара кънки. Любимият й национален отбор по футбол е САЩ. Иска да опознае Чехия, Централна и Южна Америка. Любимите й песни са "El doctorado" ("Докторантурата"), "Mi niña bonita" ("Красивото ми момиче"), "Bendita tu luz" ("Благословена да е светлината ти"), а певец - Луис Мигел. Любимите й актьори са Дамян Алкасар и Диего Луна, а актриси - Маргарита Санс, Шарлийз Терон и Мерил Стрийп. Италианската и мексиканската кухня са й най-вкусни. Мечтае да продължи да израства като актриса, да бъде майка и да бъде щастлива. Ако може, би променила глада по света. Идеалният мъж за нея е лоялен, с красиви очи, усмихнат, ухаещ добре. Има си домашен любимец - куче.

- Наслаждаваш ли се като играеш злодейки?

- Да, много ми харесва, тъй като са много забавни. С Роберта Монтерубио се забавлявах повече, защото в предишните си роли не съм имала родители, а сега имах за майка Росио Банкелс, която също е злодейка и с която имахме много добри отношения. Научих много от нея, много я обичам.

- Какво е характеризирало кариерата на Джесика Коч?

- Винаги съм се старала да изграя ролите си със сърце и с много страст, откакто започнах да правя единични появи в "Непокорните" ("Rebelde"). Когато стартираш от ниското и постепенно започваш да се изкачваш, тази кариера ти тежи повече и ти подарява повече неща. Това ме е направило търпелива. Всичките ми героини и проекти съм ги правила винаги от сърце.

- Каква беше атмосферата по време на снимките на теленовелата "Когато се влюбиш" ("Cuando me enamoro")?
- Екипът като цяло - актьори и продукция, бе невероятен. Момчетата, които бяха в студиото и тези по различните места, са големи професионалисти. Не бях си прекарвала толкова добре, винаги съм се разбирала добре с всички във всички новели, в които съм участвала, и сега съм доста удовлетворена, тъй като най-важното е да ходиш на работа доволна всеки ден.

- По-трудно или по-лесно беше да се въплътиш в Роберта?

- По-трудно, понеже злините й бяха малко повече от другите ми героини.

- Страх ли те е, че публиката ще те възприема само в отрицателни роли?
- Не ме е страх от това. На публиката й харесват и тя иска и ме моли да играя такива роли, очароват ме и бих ги правила цял живот. Ако в някой момент ми предложат главна роля, хубаво, дано да бъде някоя, като "Тереса" ("Teresa"), "Руби" ("Rubí") или "Господарката" ("La Dueña"), но дори цял живот да бъда злодейка, няма никакъв проблем. Вече имам шест злодейки в CV-то си.

- Шест злодейки?

- Да и съм много доволна. Харесва ми да играя такива роли. Трудно е, защото трябва да ги разделиш и да успееш да накараш публиката да забрави за малко предишните, трябва да се опитваш да не се повтаряш.

- Как се подготви за Гала, героинята ти в "Убежище за любовта" ("Un refugio para el amor")?

- Тъй като тя е шеф на компания за списания, се вдъхнових от филма "Дяволът носи Прада" ("El diablo viste a la moda"/"The Devil Wears Prada") с Мерил Стрийп, за да попия от света на модата и да разбера психологията и средата на Гала.

- Имаш ли нови планове?

- Не, засега съм в почивка. Надявам се към средата на годината да имам нова героиня, но сега нямам желание да работя.

- Харесва ли ти сериала "Приятели" ("Friends")?

- Да, много го обичам.

- Какво мислиш за Еухенио Силер?

- Красив, прекрасен... Обичам да работя с него, той е любимият ми актьор. Добър човек и прекрасен колега, работихме заедно в "Моят грях" ("Mi Pecado") с Маите и ни хареса.

- Когато трябва да си снимаш сцените, има ли нещо, което те затруднява или ти изисква повече работа?

- Най-трудни са ми сцените, където трябва да плача и да се бия. За да заплача си пускам музика.

- Как поддържаш тялото си?

- Не правя нищо, не спортувам, това е наследство от Бог. Косата ми е много тънка, но си правя единствено процедури. 

- Ако не беше актриса, каква щеше да бъдеш?

- Бих била футболистка или моден дизайнер. Не съм го направила, защото работя това, което обичам най-много - актьорството.

- Коя е героинята, която те е белязала най-много или ти е най-мила?

- Всички са ми много мили, но може би Рената в "Моят грях" ("Mi pecado") и Джоана в "Пощенски код" ("Còdigo Postal").

- Разкажи ни някоя любопитна ситуация от снимките?

- В "Когато се влюбиш" ("Cuando me enamoro"), когато майка ми беше болна и излезнах, тичайки, да предупредя баща ми. Паднах и цялата сцена я снимах, умирайки си от смях (вижте сцената тук на испански език (чува се по-ясно как се смее) и тук на български език).

- С кого ти харесва най-много да целуваш и с кого ти е по-трудно да го правиш?

- Истината е, че не се фокусирам върху това и винаги усещането е еднакво с всеки човек насреща ми, тъй като това е игра.