понеделник, 2 април 2018 г.

Коя е Зейнеп Кьосе (Фикрет) от "Сега и завинаги"?


За ролята на лукавата и потайна Фикрет - сестрата на Фатих, с която той е прекъснал всякакви взаимоотношения, е поканена младата, но опитна актриса Зейнеп Кьосе.

Българските зрители помнят превъплъщенията й в образа на Нергис в "Ангели пазители" (2008), Селма в "Езел" (2010) и Йонджа, алчната и завистлива сестра на Гюлру в хитовата сага "Войната на розите" (2014).

Зейнеп Кьосе е родена на 18-и май 1985-а г. в Истанбул. Миловидното й лице очарова публиката с невинното си излъчване. Въпреки че често на малкия екран се преобразява в дръзки образи като руската проститутка Мика в криминалната поредица "Скалата" (2012), всъщност Зейнеп е скромна и срамежлива. Тя обича да се усамотява и често прекарва часове наред, приседнала на пейка в парка с книга в ръка. "Когато съм в компания, наистина съм усмихната, но обичам и да се усамотявам. Като цяло съм позитвно настроена, но не обичам да губя трезвата си преценка. Да кажем, че съм реалист с оптимистичен дух", споделя актрисата.

Зейнеп признава, че литературата е изкуството, което най-много я привлича. Става актриса, за да има възможнотта да се превъплъти в любимите си герои. Но това не е единствената причина, поради която младата дама решава да се отдаде на актьорската професия. "Избрах тази професия, за да образовам останалите чрез образите, които пресъздавам на екран. Голяма част от турското население в Анадола е все още необразовано. Именно на тази особеност мисля, че се дължи и големият успех, който имат сериалите в Турция. Поради особеностите на традициите, най-вече в малките градчета и селца, жените често не посещават училище. Те се омъжват в много ранна възраст и остават домакини до края на живота си. Голяма част от тях дори не могат да четат, а телевизорът е единственият им прозорец към света", споделя актрисата.

Преди шест години Зейнеп завършва с отличие специалност "Актьорско майсторство" в Истанбулския университет. Кариерата си започва на сцената на държавния театър "Бакъркьой", в който работи и до днес. Дебютира на малкия екран в телевизионни реклами, а през 2006-а г. получава малка роля в романтичната поредица "Спомни си, любима" с Берен Саат. "Не държа да изпълнявам главни роли. Предпочитам да се превъплъщавам в жени, които оставят следа в съзнанието на зрителите. Минаха години от участието ми в „Езел", но все още на улицата ме спират почитатели, които си спомнят за героинята ми Селма. Сценарият е най-важен за мен, тъй като е есенцията на цялостния продукт. Дори и най-добрият актьорски екип не може да създаде стойностен филм, ако неговата сърцевина е куха. Когато получа предложение за работа, първо чета сценария. Ако ме развълнува - приемам ролята. Освен това преценявам и екипа, с който ще работя, както и продуцентската къща. Предпочитам да сътруднича с професионалисти. Това е форма на самоуважение."

Зейнеп не обича да говори за личния си живот, но признава, че все още не е срещнала мъжа на мечтите си. "Прагматична съм и смятам, че финансовата стабилност носи самочувствие на всяка личност. Бих желала мъжът до мен също да я притежава. Аз съм много свободолюбива и не мога да си представя, че някой ще определя ритъма ми на живот. Бих се радвала един ден да имам до себе си партньор, който изповядва моята ценностна система. Това обаче не означава, че бих се омъжила по сметка. Вярвам в любовта и не бих направила компромис в това отношение. Но същевременно оценявам, че спокойствието и щастието са обвързани с икономическия комфорт. Аз съм много влюбчива и романтична натура. Често тръгвам стремглаво напред, ръководена единствено от чувствата си. Бих последвала и най-малката искрица любов, защото не се знае къде може тя да ме отведе. Току-виж съм срещнала принца на бял кон."