неделя, 14 октомври 2012 г.

Соня Смит или жената ангел

С ангелското си лице, проницателния глас и завидното тяло, актрисата Соня Смит си е спечелила обичта на публиката, която се наслаждава на работата й пред камерите и на театралната сцена. Соня има над 30 участия в теленовели, филми и театрални постановки - нещо, което я превръща в "Дамата на новелите". Най-скорошното й участие е във филма на Андрес Рамирес "Unknowns". Винаги горда с латино корените си и с това, че е прекарала голяма част от живота си във Венесуела, тази венесуелска актриса, по душа и американка, по рождение се посвещава изцяло с тяло и душа във всяко актьорско превъплъщение. Соня и Габриел Порас имат сключен граждански брак, обмислят и религиозна сватба. Соня не може да скрие голямото възхищение, което чувства към любовта на живота си. "Той е изключителен човек", каза тя, когато я питат какво я е накарало да се влюби толкова дълбоко в него. 
За първите впечатления един от друг и как е пламнала искрата между тях, ще разберете утре в рубриката "Споделено от теленовелите", не я пропускайте...

- Как минава един ваш ден с Габриел?
- Както на всяка друга двойка: сутринта се събуждаме, правя нещо за закуска, кафе - това е нещо, което ме очарова, защото като започнем да разговаряме и споделяме какво е станало вчера, какво ще правим през деня, харесва ни да сме заедно. Отиваме заедно в гимнастическя салон, той е по-дисциплинираният. Аз практикувам йога.

- Какъв смяташ, че е ключът към успеха?
- Да си честен със самия себе си е основното, за да оцелееш в този бизнес. Чувствам се късметлийка да имам възможностите, които съм имала в кариерата си и винаги съм давала най-доборото от мен. Когато даваш най-доброто от себе си и си истински, това винаги ти се връща и хората го оценяват.

- Взела ли си си почивка от сцената или работиш по нещо?
- Току що завършихме монтирането на "Bodas de sangre", базирана на една постановка на Федерико Гарсия Лорка. Беше прекрасен опит. Театърът ме привлича много. Също участвам в минитеатър в Маями, това са къси постановки от по 15 минути и публиката може да си избере какво да гледа.

- Говори се, че съпругът ти е много ревнив и това ти е причинило проблеми в работата. Колко е вярно това?
- Разбира се, че не е вярно. Благодарение на Бог, аз и Габриел имаме чудесна връзка както зад камерите, така и пред тях, така че връзката ни е основана на абсолютно доверие в личен и професионален план. Аз съм много резервирана личност, докато Габриел е по-напорист и по-отворен, но се обичаме и уважаваме много. Мъжът ми е много благороден, с ценности, много грижовен. За нещастие, тази професия е свързана с много слухове.

- Как се поддържаш толкова красива?
- Смятам, че най-важното е отношението, което всеки има пред живота, да подхранваме духа и душата си с неща, които те карат да израстваш, това е основното. Ям здравословно, практикувам йога и спортувам.

- Габриел и ти говорихте ли за религиозна сватба?
- Споделям ти, че никога не съм имала илюзията да се омъжа в бяло и да живея в приказка завинаги. Кога ще се омъжим ще го решим на момента, така че не мислим за нищо, но бихме могли да го направим.

- В плановете ли ви е?
- Ако сме мислили за това, то е заради семействата ни, защото на гражданския брак нямаше никой. Най-вероятно ще направим една в Мексико и една в Щатите.

- Чувствала ли си някога, че са те избирали за протагонистка заради красотата ти?
- Не, надявам се, че не (смее се). Красотата може да е оръжие с двойно острие, защото често те търсят заради това. Аз се подготвям всеки път, когато правя персонаж и съм имала благословията да съм правила много главни роли. Когато имаш възможността да работиш като актьор и се задържиш доста време, това е доказателство, че си там, където си, заради таланта си, а не заради външността. Обичам актьорската игра, уважам я, не е просто хоби, а сериозна професия.

- Актриса в телевизията, киното и театъра... Имаш ли друга страна, която не познаваме?
- Обичам да готвя. Имаше време, в което правех неща за сладкарница. Също бях лекарски преводач, тази страна почти никой не я знае. Работих в една клиника и превеждах от лекаря на пациента и обратното, правех го на английски и испански - това езиците, които владея най-добре, макар да говоря и немски. Като малка имах много животни - котки, кучета, змии, плъх, хамстери, птици. Ако не бях станала актриса, щях да бъда ветеринарка. Аз съм спокойна личност.

- Кой от персонажите, които си изиграла, се доближава най-много до теб?
- Всъщност, всеки има нещо специално от мен. "Мръсното лице" ме очарова, защото беше много невинен персонаж, много хубав, освен че бе и първата ми главна роля и първия път когато излезнах от стереотипа да бъда богато, високо и русо момиче, идващо от вън. Бях момиче от улицата, без образование. Беше предизвикателство за мен, защото беше много различно от нещата, които бях правила. Все още по улиците ми подвикват "мръсното лице". Няма да забравя и героинята си в "Никога няма да те забравя" (в България под заглавието "Винаги ще те помня"), защото за пръв път играх жена, която се връща да си отмъсти. Всеки персонаж има по нещо от мен, защото когато ги играя влагам и моите емоции.

- В актьорската игра кое те затруднява най-много?
- Понякога сцените с бой, любовните, много напрегнатите сцени на емоционално ниво могат да ти струват работата, изискват повече, но също така е божествено, защото имат нужда от предварителна подготовка с дни. 

- Каква роля би искала да изиграеш, да пробиеш пак в Холивуд, английският ти е отличен, или в някоя теленовела?
- Искам от всичко. Би ми харесало да участвам в продукция на английски, но също и на испански се правят много качествени неща. Не мога да кажа каква роля искам, това е много специфично.

Габриел Порас казва: "Когато видя Соня и Хорхе Луис Пила в някоя теленовела, ми изглеждат много хубаво заедно и това ме дразни, да признавам си (казва го добронамерено), казвам си: "Ах, Боже мой!", но също знам, че тя ми харесва, както и това, което прави. Искаме да си имаме скоро бебче.

Соня обича да чете книги за духа, например "Историята на твоята душа", а музиката, която слуша в колата си, е на Пинк Флойд.