сряда, 11 декември 2013 г.

Вие пожелахте: Анхелика Селая

Анхелика Селая е още по-влюбена в Рафаел Амая. Ако има нещо, на което се възхищава в любимия си, то това е неговата доброта.
Не може да бъде по-горда с него и неговата кариера. "Изключителен човек е, горда съм с половинката си заради работата му, как се отнася с медиите и със семейството си, той е човек за възхищение в много аспекти".
 Анхелика излиза веднъж от дома си, където живее с родителите си, за да изпълни мечтата си да бъде актриса. Съдбата я отвежда пред камерите, но като репортер в програми, излъчващи се в края на седмицата по Телемундо, в Аризона. "На 19г. бях с микрофон, бях репортер и правих репортажи от Пентангон за
 латиноамериканците във Въздушните сили", спомня си актрисата на 31г.. Теленовелите идват после, след като участва в риалитито "Изпълнители от теленовели" ("Protagonistas de telenovela"). Селая може да се похвали с проекти на английски и испански, сред които "Извън играта" ("Burn Notice"), "Марина" ("Marina"), "Сребърните ангели" ("Los Plateados"), "Габриел" ("Gabriel"), "Жестока любов" ("Perro amor"), "Някой те наблюдава" ("Alguien te mira"). В тази последна продукция се запознава с настоящата си половинка Рафаел Амая. Селая признава, че се вижда омъжена за него след време. Тази година Анхелика изигра журналистката Еухения Касас в първия сезон на телемунделата "Господарят на небесата" ("El Señor de los Cielos"), която върви по следите на известен наркотрафикант, където отново си партнира със своя любим.  
 "С тази героиня (Еухения) се върнах към корените си, там откъдето започнах в телевизията", спомня си развълнувано. Макар темата за наркотрафика да не я привлича, Анхелика, с родители мексиканци, осъзнава, че това е тема, с която всичките й сънародниците са обвързани. "Като цяло, хората ни привлича позитивното, не ни харесва да се показваме, не ни харесват грозните неща, обичаме това, което ще ни позволи да продължим напред. Макар да не ме влече наркотрафика, има други неща, които вълнуват както мен, така и моите хора и от там вадя тази енергия. В случая моята героиня Еухения е привлечена от наркотрафика". Тази продукция на Телемундо, далеч от идеята да бъде оригинална история, има доста действия, базирани на реални факти. Може би не точно това е постигнал Амадо Карийо Фуентес, истинският 
Господар на небесата, както е разказано в новелата, но има и нещо достоверно като случващото се в картелите в Мексико, което не може да се скрие и Анхелика го знае. "Мексико страда много от насилието за нещастие и това не е ново, случва се от доста години насам. Време е да направим нещо, за да изтръгнем ставащото в страната ни, това което вече знаем, историите, митовете. И като актриса това ми е работата, да показвам какво изживява нашата страна. За какво да го крием?", пита половинката в реалния живот на протагониста на нарконовелата, с когото няма много сцени и това определено не й позволява да си отвлича вниманието от работата си.
 "С Рафаел се запознах работейки в актьорската среда, той е моя половинка и ми е лесно да работя с него, той е отговорен, възхитителен в работата си. Посвещава се тялом у духом в проектите си. Винаги съм му се възхищавала. Да работя с него е очарователно", уверява с усмивка на лицето красавицата. От Еухения Касас "публиката може да очаква един страстен персонаж, който ще страда в историята в различни аспекти; но тя, каквито сме жените, стиска зъби и продължава напред". Анхелика не участва във втория сезон на нарконовелата, защото, подобно в "Някой те наблюдава" ("Alguien te mira"), е убита от своя любим. В момента талантливата актриса се снима в третия сезон на американския сериал "Далас" ("Dallas"). "Слеващото актьорско предизвикателство ще бъде... на английски", написа преди месец Анхелика в Туитър.

- Идентифицираш ли се с героинята си Еухения?
Ами по известен начин да, идентифицирам се с нея и още повече, защото е персонаж с големи ценности, с принципи, харесва ми това, че е жена, която се бори винаги, срещу течението е винаги, иска да разкрие истината пред медиите и ние, хората, искаме да оставим следа в обществото, останалите да те признават заради свършеното.

- Познаваше ли историята на Амадо Карийо?
Да, разбира се, още повече че съм от Сонора, това е история между мита и реалността, има толкова версии, срещаш се с толкова хора и всеки един разказва своята версия.

- Тази новела възхвала ли е на наркотрафика?
Не прославяме наркотрафика нито го подценяваме, просто той е реалност, ако започнем да разказваме истории за война, за проблеми с губернатори, го правим, защото го изживяваме всеки ден, включваме телевизора и чуваме много малко добри новини, това са теми, които те правят неспокоен, това е реалността.

- Латиноамериканците заслужават ли новела, която да говори за насилието в Мексико?
Виж, аз съм родена на границата, така е всеки ден, живееш това насилие, дишаш го, за какво да пренебрегваме това, обичаме хубавите истории, за хубавото момиче, с хубави принципи и затова има такива истории, затова се развиваме като човешки създания и повече като латино зрители в САЩ, разкриваме друг тип истории, на които им се получава добре, заслужаваме да гледаме нещо реално, не всичко е лошо нито добро, смесено е.

- "Господарят на небесата" ("El señor de los cielos") ще надмине ли "Кралицата на Юга" ("La Reina del Sur")?
Не знам. Но що се отнася до това, което съм видяла, за усилието, което се влага, продукцията, включвайки Каракол и Аргос, според мен се прави с повече внимание.

- Какво е да работиш до Рафаел Амая? Как се справяте с любовните сцени на другия?
Запознах се с него в студиото на Телемундо, играейки с него в "Някой те наблюдава" ("Alguien te mira"). Заедно с другите актьори приличахме на обединените нации, защото не само сме мексиканци, които играем, но и имаше колумбийци, французи, от всякъде, хубаво е да опознаваш различни култури. В "Господарят на небесата" ("El señor de los cielos") той има своите любовни сцени, аз моите, но истината е, че нито той гледа моите, нито аз неговите. Актьори сме все пак и разбираме какво правим. Горда съм от половинката си, че направи такъв персонаж.

- Как те покори Рафаел?
Като бяхме в "Някой те наблюдава" ("Alguien te mira") станахме приятели. Но веднъж дойде в гримьорната, нямаше никой друг, освен фризьорката, приближи се до мен, погледна ме в очите и беше неизбежно да не почувствам нещо. Усетих, че вече бях хлътнала.

- Историите за наркотрафика говорят за амбицията за пари и власт. Колко важни са за теб парите?
Като цяло не съм материалист, за мен семейството е всичко, за мен майка ми е моят диамант, баща ми е сапфир и братята ми са рубин, това за мен е богатството на човека. Живеем в общество, където всичко, абсолютно всичко, да излезнем от болницата, да ядем нещо, са нужни пари. Кой няма нужда от пари?

- Пътуваш ли редовно до Мексико?
Да, разбира се, семейството ми е в Сонора, свикнала съм, пътувам, за да посетя близките си, приятелите и за да си прекарам хубаво, по-голямо е от село, но не и град, хубаво е да имаш тази обмяна на времето, на местата, когато искаш да си починеш, да послушаш музика, да бъдеш с чичовците си, лелите си, тези неща са важни за всеки.

- Несигурността в Мексико влияе ли ти?
Несигурността съществува и това е нещо, което не можем да избегнем, не само в Мексико, тя е там, където я търсиш.

- Кога се роди интересът ти към актьорството?
Започнах в едно радио в Аризона на 15-16г. и истината е, че винаги съм имала тази любов към изкуствата, рисуване, оцветяване... благодаря на Бог, че майка ми ми позволи да рисувам на стените, от малка... съм родена да играя.

- Какво би отнесла на самотен остров?
Огромна книга с безброй бели листове, писалка, на която никога да не й свършва мастилото и някакъв инструмент, за да създавам музика.

- Последният път, когато плака...
Мисля, че беше в една сцена от новелата, плаках наистина, гледах специална програма на Анимал Планет за спасяването на животни, обичам животните.

- Последният път, когато се смя без да спираш...
С половинката ми се смяхме на всяка глупост.

- Последният път, когато ходи на кино...
Ходихме да гледаме "Семейство Круд" ("Croods") на 4D, беше хубаво, сякаш си във филма.

- Скоро идва Коледа. Как прекарваш това време?
Най-много се радвам на декорацията и храната. Слагам елхата в края на ноември, обичам да се събуждам и да стоя в единия ъгъл на къщата ми, сякаш съм изгубена в коледния рай, мисля, че все още пазя една част от детето в мен и сякаш живея в магичен свят. В това време през годината ми е забранена диетата, обичам да ям освен тиквен пай и тамалес с месо и чили, поничките, които приготвя майка ми и мексиканският горещ шоколад на баба ми.

- Какво ще кажеш на феновете си от България?
Поздрави на хубавите хора от България.