вторник, 18 юни 2024 г.

Исмаил Демирджи за запознанството със съпругата си, за бащинството и за най-големия си критик

Турският актьор, който играе Мурат в "Доброта", е един от най-харизматичните в южната ни съседка.

Исмаил учи компютърно програмиране по желание на семейството си, но сърцето му е в театъра. Той се явява на изпити на 23 години и избира актьорството като професия и хоби. "Завърших компютърно програмиране в университета "Гази". И се озовах на работа в интернет кафене или дори да бърша монитора. Вършех работа, която не ми харесваше, за да направя семейството си доволно. Един ден, докато гледах сериал, казах на баща ми: "И аз мога това". След това имах желание да взема изпитите в Консерваторията. Влязох в театралния отдел на Държавната консерватория на Анадолския университет. След това се установих в Истанбул."

За първи път през 2010 г. застава пред камера със сериала "Тюркян". Привлича вниманието с ролята си в сериала "Долината на вълците". Сред сериалите с негово участие са "Великолепният век: Кьосем", "Северна звезда", който продължи два сезона и сподели главната роля с Аслъхан Гюнер, "Лъжците и свещите", "Доброта", участва като гост в последните епизоди на "Опасно изкушение". Присъедини се към втория сезон на "Не мога да се впиша в този свят".

Емоционален, скромен, вдъхновяващ, състрадателен, забавен, понякога мрачен, но много разбиращ. Дисциплиниран. "Не съм закъснял за репетиция нито на един сет в живота и вероятно няма да закъснея." Нещото, което цени най-много в живота си, е искреността. "Премахнах много неискрени хора от живота си."

Какво обича да прави вкъщи? 
Много е добър в кухнята, няма храна, която да не може да сготви. "Мога да направя пържени картофи със сладолед, какво повече да кажа. Това е невероятен вкус на китайската кухня. И аз обичам имама. Без храна не мога. Храната е страст за мен. Мога да кажа, че живея за храната. Отивам на другия край на света, за да ям добре."

Личен живот
Семейството му, преселило се от България, е от турски произход. Той много обича родителите си. "Основните ми семейни връзки са много силни. Обичам майка си и баща си. Израснал съм в семейство, в което традициите се ценят."
През 2017 г. Демирджи се жени за Ханде Сорал. Двамата имат син, Али, който се роди в края на май 2022 г. 

Как го е променило бащинството?
"Бащинството ме промени по много начини. Започнах да мисля за нещата много повече, притесненията ми се увеличиха и чувството ми за отговорност достигна своя връх. Сега се опитвам да отделям повече време на сина си и много се радвам, че станах баща. Той има нужда от мен, така че започнах да се грижа за себе си повече. Чувството е наистина хубаво."

- Как прекарваш качествено време с Али? Какво правиш?
- Разхождаме се, прекарваме време навън или понякога слушаме дълги песни и танцуваме. Това се случва отчасти с напътствията на Али, той е дете, което знае какво иска и го обяснява ясно. Иска да отиде в парка, иска да яде. Той дава и името на храната. При него всичко е приятно.

- Можеш ли да опишеш Ханде с няколко изречения?
- Ханде е състрадателна, майчински настроена, улесняваща трудните ситуации, жената, в която се влюбих. Тя е и най-добрият ми приятел.

Ханде Сорал разказва историята на тяхното запознанство...
"Исмаил никога не иска да разказвам историята за това как се запознахме. Разказвах я дълго време, но ще ви разкажа накратко. Срещнахме се в Бодрум, гледахме се дълго време и Исмаил дойде при мен, за да се запознаем, искайки запалка... Казах, че искането на запалка беше много лош номер."

- Кои са моментите в живота ти, които можеш да наречеш преломни?
- Не мечтаех от малък да ставам актьор... Влязох в Консерваторията на 23 години. Преди бях компютърен програмист. Решението да стана актьор и желанието да уча в училище, бяха наистина преломните точки за мен.

- Какво е да си женен за актриса или да прекарвате дълги часове на снимачната площадка?
- Не мога да кажа дали е плюс, или е минус. Бяхме актьори, когато се оженихме, и сега сме актьори. Знаехме, че това ще се случи и се позиционирахме съответно. Разбира се, че си липсваме. Мисля, че единственият проблем тук е липсата... Понякога снимаме в различни градове и ми липсва жена ми. Освен това няма проблем.

- Как определяш любовта?
- Аз съм от тези, които предпочитат да изпитат любовта, вместо да я определят.

- Каква е тайната на твоето щастие?
- Ако ти кажа, няма да има никакви тайни, нали? Шегата настрана, щастието е много свързано със здравето. Ако сме здрави, ние сме щастливи.

- Мечтаеш ли да имаш голямо семейство? Мислите ли за брат или сестра на Али?
- Определено да, това е съдба.

- Кое е най-важното, на което те научи Али?
- Има една поговорка, която много харесвам: "Съдбата е влюбена в усилията". Живо същество, което няма познания за света, се ражда, расте, пълзи и ходи, научава език и се превръща в индивид. Разбира се, хората имат граници, но достатъчно усилия са достатъчни, за да решат много неща. Мисля, че това е най-важното, което научих от сина си.

- Защо прие ролята на Мурат в "Доброта"?
- Конфликтът в героя е много силен. Така гледам на нещата, докато ги оценявам и приемам. Гледам вътрешния конфликт на героя. Това е твърде много и има дори повече конфликт, отколкото е необходимо. Защото за човек от семейство от средната класа, който изведнъж става главен изпълнителен директор, не е лесно да бъде отстранен. Забавно е да го играя.

- Според теб как се приема образът на Мурат?
- Мисля, че няма да се хареса на публиката. Той не е човек, който може да обича, но той също има страни, които не са за обичане. Надявам се той да се превърне в герой, който да се запомни.

- Наблюдаваш ли се и критикуваш ли се остро? 
- Разбира се. Аз съм си най-суровият критик. Има сцени, в които казвам: "О, играх толкова лошо". Винаги се опитвам да се справя по-добре на следващия работен ден. Един мой учител казваше: "Играйте всяка сцена така, сякаш ви е последна". Защото един ден това наистина може да е последната ти сцена... Искам да бъда запомнен с добро.

- Имаш колекция от фигури. Например от филма "Кръстникът"... Откъде дойде това любопитство?
- Да, имам колекция от фигури. Опитвам се сам да колекционирам, предимно фигурки от кино. Всъщност от известно време ги събирам, но напоследък се увеличиха, не знам точно колко, но са 30-40, големи и малки. Старая се да купувам качествени неща. Когато бях дете, яйцата с изненади бяха много скъпи и не можех да ги купувам много често. Това е хоби, което обичам.


Вижте тази публикация в Instagram.

Публикация, споделена от Telenovellas News (@telenovellas_news)